رییس کل دادگستری استان کرمان:

غربالگری مددجویان زندان‌ها در کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که ۳۷۰۰ مددجو مشمول اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان می شوند، گفت: در حال حاضر کاربرگ شماره یک مربوطه از سوی ۳۲۴۵ زندانی تنظیم و جمع آوری شده است.

غربالگری مددجویان زندان‌ها در کرمان

یدالله موحد در دیدار چهره به چهره با جمعیت مددجویان زندان مرکزی کرمان در راستای طرح پایش و غربالگری مددجویان زندان ها افزود: در حال حاضر ۱۰۰ نفر از قضات استان کرمان درگیر اجرای این طرح هستند تا در فرصت ۴۵ روزه تعیین شده برای اجرای این طرح، زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان استان فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این طرح، قضات ضمن بررسی پرونده های مددجویان واجد شرایط از تمامی ارفاق های قانونی برای تغییر وضعیت زندانی و ایجاد زمینه آزادی آنها با استفاده از تخفیف مجازات، تعلیق مجازات، اعطای مرخصی و ... استفاده می‌کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن تقدیر از تلاش های دلسوزانه، مخلصانه و جهادگونه مدیران و کارکنان زندانهای استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان در زمینه کاهش تعداد زندانیان رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

موحد یادآور شد: با اپیدمی ویروس کرونا و شیوع آن در سطح کشور و استان کرمان، نخستین دغدغه دستگاه قضایی و سازمان زندانها حفظ و ارتقای سلامت مددجویان زندان ها بود و تمامی تلاش ها و تدابیر برای جلوگیری از ابتلای مددجویان زندان‌ها به این بیماری انجام شد.

وی به ایجاد لایه‌های مختلف قرنطینه‌ای در زندان‌های استان کرمان اشاره و عنوان کرد: وضعیت زندان‌های استان کرمان در سطح کشور نسبت به وضعیت عمومی جامعه درباره بیماری کرونا خیلی بهتر است و در این زمینه هیچ دغدغه ای برای تامین سلامت زندانیان وجود ندارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا، قوه قضاییه تمامی راهکارهای لازم برای تأمین سلامت زندانیان را در نظر گرفته که اعطای مرخصی به زندانیان به منظور کاهش جمعیت کیفری مددجویان در زندان ها از جمله این برنامه ها بوده است که در این راستا در مراحل اولیه و در یک مرحله ۵ هزار نفر از مددجویان زندانهای استان کرمان به مرخصی رفتند.

موحد با اشاره به اینکه ورودی های زندان‌های استان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قرنطینه و کنترل شده و در این رابطه روزانه ۴۰۰ نفر در سطح استان معاینه شده‌اند اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات دستکاه قضای استان کرمان در این راستا، ایجاد زمینه های انجام محاکمات الکترونیک بود که با این اقدام از اعزام و بدرقه مددجویان زندانها جلوگیری شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت قضایی مددجویان زندان های استان به صورت مرتب مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد تا زندانیان بی‌جهت در زندان‌ها نمانند اظهار کرد: ستاد دیه استان کرمان در راستای آزادی مددجویان جرائم غیر عمد اقدامات بسیار خوبی انجام داده و رتبه اول کشوری در این زمینه را به خود اختصاص داده است

وی از اقدامات انجام شده توسط انجمن حمایت زندانیان نیز تقدیر کرد و گفت: مددجویان زندان ها باید قدردان تمام تلاش ها و زحمات اندرکاران زندان ها باشند و با استفاده از برنامه های فرهنگی، آموزشی و اصلاحی به بازسازی شخصیت خود پرداخته و به نحوی اقدام کنند که پس از آزادی زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: آزادی نعمت بزرگی است و هر انسان باید تلاش کند که از جهات مختلف مادی، رفتاری و اخلاقی در بند نباشد و نعمت خدادادی آزادی را قدر بداند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها