هیچ اداره‌ای در خراسان رضوی به صورت مطلق تعطیل نمی‌شود

استاندار خراسان رضوی ضمن بیان اینکه هیچ اداره‌ای به صورت مطلق تعطیل نمی‌شود، گفت: طرح منع تردد شبانه تاکنون در استان بیش از ۸۰ درصد موفقیت را در برداشته است.

هیچ اداره‌ای در خراسان رضوی به صورت مطلق تعطیل نمی‌شود

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که در محل استانداری برگزار شد، ضمن محکوم کردن ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده گفت: بررسی‌های اولیه در سطح استان نشان می‌دهد میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در هفته گذشته روند نزولی داشته است.

وی با اشاره به طرح منع تردد شبانه از ساعت 21 تا 4 بامداد در شهرهای قرمز از جمله مشهد بیان کرد: این طرح با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی تاکنون بیش از ۸۰ درصد موفقیت را در استان به دنبال داشته است.

استاندار خراسان رضوی متذکر شد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از مراکز صنفی و تجاری، همچنان باید تمرکز بیشتری بر حوزه نظارت و بازرسی وجود داشته باشد و اعمال قانون افراد محدود متخلف و بی‌تفاوت به محدودیت‌های ابلاغ شده تشدید شود.

معتمدیان افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در بخش امکانات بیمارستانی وجود دارد باید در حوزه اطلاع‌رسانی و پیشگیری در بین توده مردم استان تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دورهمی‌های خانوادگی را عامل بسیار مهمی در ابتلاء به کرونا دانست و ابراز کرد: یکی از مهمترین حوزه‌هایی که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد موضوع رفت و آمدها و مهمانی‌های خانوادگی است که شبانه انجام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم تشخیص به موقع و درمان زودهنگام بیماران تاکید کرد و گفت: نیاز است با توضیح کارشناسی برای مردم تبیین شود که در صورت بروز علائم ذکر شده توسط متخصصان هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معتمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان قطعی برای تامین واکسن کرونا وجود ندارد، می‌طلبد که مردم در رفتار و سبک زندگی خود تغییراتی را انجام بدهند.

وی گفت: کمیته پیشتیبانی به موضوع تامین اکسیژن پایدار برای بیمارستان‌ها که در ستاد ملی هم مطرح شد و تامین بسته‌های معیشتی نیز ورود خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ابهام تعطیلی ادارات تاکید کرد: در هیچ یک از ادارات تعطیلی کامل و مطلق وجود نخواهد داشت و در این زمینه و با توجه به موضوع یک سوم حضور کارمندان، شرایط به مدیران ارشد دستگاه‌ها واگذار شده است.

معتمدیان افزود: بر اساس استعلامات انجام شده، تردد افراد دارای بیماری کرونا دچار محدویت شده که این امر در پیشگیری از بیماری کرونا تاثیرگذار بوده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها