فرماندار بستک:

زمین لرزه‌ ۴.۶ ریشتری بستک هرمزگان خسارتی نداشت

فرماندار بستک گفت: براساس بررسی های اولیه زلزله ۴.۶ در امواج درونی زمین ( ریشتر ) خسارت جانی و مالی در برنداشته است.

زمین لرزه‌ ۴.۶ ریشتری بستک هرمزگان خسارتی نداشت

زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و ۶ دهم ریشتر در ساعت هفت و ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه در ساعت هفت و ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه صبح روز یکشنبه شهرستان بستک در استان هرمزگان را لرزاند.

سید شمس الدین حسینی قتالی در گفت وگوبا ایرنا افزود: این زلزله در شمال غربی و در کوهستانهای نخل خین، پشته بند و حسین آباد رخ داد ولی در شهربستک آنقدر شدید بود که مردم را به بیرون خانه کشاند.

وی ادامه داد: به منظور بررسی وضعیت زلزله تیم های ارزیاب جمعیت هلال احمر راهی منقطه زلزله زده شده تا گزارش از میزان خسارت های احتمالی تهیه کنند ولی بیشتر این زلزله موجب ترک خوردگی دیوارها دراین مناطق شده است.

آخرین زلزله ۲۳ مهرماه سالجاری زلزله چهار و ۲ دهم ریشتری در این شهرستان به دلیل اینکه وقوع آن در عمق ۲۰ کیلومتری زمین بوده، هیچ گونه خسارتی تاکنون دربرنداشته است.

بلافاصله پس از زلزله امروز تیم‌های ارزیاب و مسوولان محلی به محل مورد نظر اعزام شده که طبق بررسی‌های انجام شده خسارت مالی و جانی اعلام نشده است.
۲۴ شهریورماه امسال نیز زلزله‌ای به قدرت چهار و یک دهم ریشتری ساعت ۱۵ و ۵۶ دقیقه و هشت ثانیه در عمق ۱۸ کیلومتر زمین در حوالی بستک در ۲۳ کیلومتری بستک (هرمزگان)، ۳۱ کیلومتری لار (فارس) و ۳۵ کیلومتری کوخرد (هرمزگان) رخ داد که خسارتی دربرنداشت.

براساس گزارش مقدماتی مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در نزدیکی مرز استان‌های هرمزگان و فارس و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین رخ داده است.

فاصله این زمین لرزه تا بستک در هرمزگان ۲۶ کیلومتر، عمادده در استان فارس ۳۰ کیلومتر و گراش در استان فارس ۳۶ کیلومتر است.

شهرستان بستک با ۸۰ هزار و ۴۹۲ نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها