معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره:

کرونا یک استرس مزمن است /مردم باید بحران کرونا را باور کنند

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اظهار داشت: پذیرش شرایط بحرانی تا 90 درصد استرس انسان را کاهش می‌دهد.

کرونا یک استرس مزمن است /مردم باید بحران کرونا را باور کنند

برنامه «روزنه» با موضوع بحران کرونا و افزایش استرس در جامعه، در ارتباط تلفنی با دکتر امین رفیعی‌پور (پزشک، روانشناس سلامت و معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

امین رفیعی‌پور گفت: مردم از نظر روانی از شرایط و بحران کرونا خسته شده‌اند.

وی با اشاره به این که کرونا یک استرس مزمن است، اظهار داشت: ما باید شرایط و بحران کرونا را بپذیریم.

این روانشناس ادامه داد: اگر بحران کرونا را بپذیریم و رعایت اصول بهداشتی تا تنها راه حل برای این بحران بدانیم، تا حد زیادی عملکرد و رفتار راحت‌تری را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که بیشترین آمار انتقال کرونا در رفت و آمدهای خانوادگی شکل می‌گیرد، عنوان کرد: ستاد کرونا باید به جای تعطیلی کلِ کشور، دورهمی‌ها و رفت و آمد‌های خانوادگی را مهار می‌کرد.

امین رفیعی‌پور با اشاره به این که در شرایط فعلی تمام افراد باید استرس خود را مدیریت کنند، تاکید داشت: پذیرش شرایط بحرانی تا 90 درصد استرس انسان را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این که اکثر افراد در شرایط حاضر به مداخلات روان‌شناختی نیاز دارند، توضیح داد: افرادی که شرایط و توانایی مراجعه به روانشناس را ندارند، می‌توانند از طریق مطالعه‌ی کتاب‌های این حوزه راهکارهای مقابله‌ با استرس را یاد بگیرند.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره افزود: «مدیریت زمان» و «مدیریت خشم» و «تنفس عمیق» و «مدیتیشن» و «ورزش» از جمله راه‌هایی هستند که می‌توانند در کاهش و مدیریت استرس فردی موثر باشند.

منبع: رادیو گفت و گو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احمد
    0

    متاسفانه با اینکه عامل اصلی شیوع کرونا دورهمی های خانوادگی است اما در کشور هیچ اراده ای برای آموزش مردم در این زمینه نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها