احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان فارس

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بیشترین میزان بارش باران در استان به شهرستان نورآباد ممسنی مربوط بوده است که ۵۶.۵ میلی‌متر میزان بارش در منطقه ثبت شده است.

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان فارس

مهرداد قطره سامانی با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف این استان اظهار داشت: شهرستان نورآبادممسنی با 56.5 میلی‌متر بیشترین و در بوانات با 8 دهم میلی‌متر کمترین میزان بارش‌ها را شاهد بودیم.

وی افزود: سامانه بارشی اخیر همچنین سبب بارش 4.2 دهم میلی‌متر باران در شهرستان شیراز شده و میزان بارش باران شهرک گلستان شیراز نیز 4.9 دهم میلی‌متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان فارس تصریح کرد: میانگین میزان بارش باران در استان فارس در سال زراعی جاری تاکنون 41.1 دهم میلی‌متر بوده که پیش‌بینی می‌شود در مدت مشابه سال گذشته با افزایش بارندگی روبه‌رو باشیم.

مدیریت بحران استانداری فارس نیز گفت: علی‌رغم تشدید سامانه بارشی در سراسر استان خوشبختانه تاکنون این بارش‌ها در استان فارس هیچ خسارت جدی در پی نداشته است.

رحیم آزادی با بیان اینکه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی شده است اظهار داشت: تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان استان اندیشیده شده و دستگاه‌های امدادی برای مواجه با خسارات احتمالی ناشی از این سامانه بارشی در حالت آماده باش قرار دارند.

احسان استوار مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان فارس هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اعلام کرد که تاکنون هیچ گونه تاخیر و یا لغو پرواز در فرودگاه شهید دستغیب شیراز نداشته‌ایم و با توجه به شرایط جوی حاکم بر برخی از مناطق کشور و احتمال تغییر ساعت پروازها از مسافران تقاضا خواست پیش از عزیمت به فرودگاه در تماس با اطلاعات پرواز از طریق شماره 199 یا شماره مستقیم 9-37118890 از وضعیت پرواز‌ها اطلاع حاصل کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ارام شیراز
    0

    شهرک گلستان 14/4 میلیمتر بارون باریده و شیراز هم 12/5 میل نوراباد ممسنی 90 میل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها