تبانی مهدی نصیری با احمدی‌نژاد در گفتگویی ویدئویی

علی نظری، سردبیر روزنامه مستقل

تبانی مهدی نصیری با احمدی‌نژاد در گفتگویی ویدئویی

گفتگوی ویدئویی مهدی نصیری و محمود احمدی‌نژاد با عنوان عصر حیرت، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

مهدی نصیری دارای مواضع افراطی و به قول مخالفانش بشدت فاشیستی در دهه هفتاد در روزنامه کیهان و سپس هفته‌نامه صبح هنوز بعد از گذشت سالها در خاطره‌ها مانده است.

سردبیر کیهان در دهه هفتاد، اصولگرایی بی محابا که با رانت برخی از مراکز قدرت، علم مبارزه علیه جریان روشنفکری، دگراندیشی، لیبرالیستی و اصلاح‌طلبانه را طی یک دهه برعهده داشت.

جریان فکری عبدالکریم سروش، مجله کیان و سپس دوم خردادی‌ها و بویژه کارگزاران سازندگی در دهه هفتاد از گزند تیغ حملات زهرآگین ایشان مصون نماندند.

نصیری در آن روزها حاشیه امنی مانند این روزهای حسین شریعتمداری داشت؛ و هرگز شکایت‌های متعدد شاکیان وی در دادگاه مطبوعات راه به جایی نمی برد!

در حقیقت مهدی نصیری سوگلی جریان افراطی اصولگرایی در دهه هفتاد محسوب می‌شد.

بعد از خروج از مطبوعات برای چند سال ماموریت از سوی مرکز قدرتمندی به دوبی رفت و در اواسط دهه هشتاد به ایران بازگشت.

سردبیر سابق کیهان چندی است که با تغییر شدید مواضع اصولگرایانه به مواضعی روشنفکرانه دوباره به سپهر سیاسی ایران بازگشته است.امانگارنده اعتقاد دارد وی تاکتیکی چرخش موضع داده است!

برنامه ویدئویی عصر حیرت که حاوی گفتگویش با محمود احمدی‌نژاد بود، توانست بار دیگر مهدی نصیری را در گستره وسیعی مطرح نماید.

این اصولگرای افراطی سابق چندی است که انگشت روی حجاب اجباری گذاشته و از این سوژه بخوبی استفاده کرده است تا خود را در فضای سیاسی کشور مطرح نماید.

سردبیر سابق کیهان برای مطرح شدن گسترده خویش تصمیم عاقلانه‌ای گرفت که در سناریوی گفتگوی ویدئویی با احمدی‌نژاد از طریق حمله به حجاب اجباری بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای به نمایش بگذارد.

تبانی وی با احمدی‌نژاد از آنجا به ذهن متبادر می‌گردد که این دو تن از کاندیداهای احتمالی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

نصیری و احمدی‌نژاد برای مطرح شدن به دنبال کم هزینه ترین و پر فایده ترین روش هستند، که به حربه حمله به حجاب اجباری تمسک جسته‌اند.

نصیری در نیمه دوم دهه شصت که کارمند کیهان اندیشه و ساکن قم بود در دسته‌بندی‌های سیاسی آن ایام هرگز نمی گنجید.

سال ۶۷ در زمان تصدی سید محمد اصغری در کیهان عملا سخنگوی جناح چپ اسلامی شد و با نگارش مقالاتی در کیهان علیه مرحوم آذری قمی اشتهاری قابل وصف پیدا کرد.

بعد از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی بناگاه تغییر موضع داد و روزنامه کیهان در جریان انتخابات مجلس چهارم تریبون مقابله با جناح چپ گردید.

در سال ۶۹ مواضع تند وی علیه دکتر سروش و جریانهای فرهنگی متمایل به لیبرالها، از وی یک اصولگرای تند و تیز ساخت.

بسیاری از چهره‌های روشنفکر موسسه و روزنامه کیهان به علت تقابل با نصیری، عطای کار در کیهان را به لقایش بخشیدند.

وقتی کیهان را هم به حسین شریعتمداری تحویل داد، هفته‌نامه صبح را با رانت حاکمیت منتشر کرد. در این هفته‌نامه علیه مشی سیاسی پیروان آیت‌الله منتظری، نهضت آزادی، مرحوم هاشمی رفسنجانی و جریان اصلاحات بشدت تاخت و تاز کرد تا از مواهب کمک‌های حوزه های افراطی حاکمیت بهره‌مند شد.

مدیرمسئول هفته نامه صبح،در نیمه دوم دهه نود یکباره علیه باورهای قبلی خویش به ظاهر دچار دگردیسی شد وبا ژستی آزادی‌خواهانه دنبال اجرای پروژه عین الدوله در برهه کنونی است.

سردبیرسابق کیهان اکنون آماده است که با استفاده از مقبولیت احمدی‌نژاد در جامعه دوباره مطرح شود.

با توجه به شناختی که از سبک رفتار و پیشینه تفکر نصیری در مطبوعات دارم، او که در آن سالهادر مقام مصاحبه و گفتگو بشدت اهل چالش و نقادی بود اما با کمال تعجب و ناباوری در نزدیک به دو ساعت گفتگو بشدت با احمدی‌نژاد همسو و همراهی داشت و هیچ نشانی ازآن مهدی نصیری چالشگر نداشت!؟.

بیشترین تلاش مدیرمسئول نشریه صبح در برنامه عصر حیرت، جا انداختن ژست اعتراضی علیه حجاب اجباری بود. احمدی‌نژاد هم از این فرصت به نیکی استفاده کرد و تلاش وافری نمود که از خودش چهره مدرنی در افکار عمومی جا بیندازد.

این دو اصولگرای کهنه‌کار (نصیری و احمدی نژاد )که اینک رنگ عوض کرده‌اند، در تبانی پیچیده‌ای که با همفکری یکدیگر، سعی نمودند از تریبون برنامه عصر حیرت استفاده نموده تا از این نمد برای انتخابات ۱۴۰۰ کلاهی برای خویش درست کنند.

به آن امید که جامعه ایرانی با هوشمندی و بهره جستن از حافظه تاریخی، فریب تندروهایی چون نصیری و احمدی‌نژاد را نخورد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناتور
    0

    با اين عِوَض كردن عقيده حتي دين خود هيچ چيزي براي مردم عِوَض نميشود ،مردم همه را كامل مي شناسند ،،،،فقط مثل دو قوه ديگه ،،،،،،انتصابات جواب ميدهد نه انتخابات ،فكر نُون باش ،،،،،،،كه انتخابات همان انتصاب است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگر مردم به شما رای دهند هوشمندی خود را نشان داده اند اما اگر به احمدی نژاد رای دادند فریب خورده اند!؟

    • اکبر
      0

      به هر حال باید شما متوجه باشی که همه حرفاشون تبلیغات محض برای انتخاباته فعلا که نمایش انتخاباتی این دونفر شما را جذب کرده

    • حاج آقا مسالتن
      0

      نصیری هیچ وقت نمیتونسته یک اصول گرا باشه . نه دهه هفتاد نه الان . رابطه نصیری با خاتمی و حضورش در روزنامه کیهان کاملا جریان سیاسی این شخص رو در دهه هفتاد مشخص میکنه .

  • کاربر ناشناس
    0

    کسیکه با احمدی نژاد دوسته منفوره

  • مصطفی لو
    0

    احمدی نزادعاقل ترازان است که میپنداریدفکرخودباشید

  • صالحی
    0

    افلاطون ، واقعا یعنی تا حالا متوجه نشده ای کسی که چنین مباحثی رو مطرح کنه از سطح اول تایید صلاحیت هم نمی تونه عبور کنه ؟؟؟؟

  • روح الله
    0

    روشنفکران = لیبرالها و اصلاح طلبان مردم دانا = کسانی که به اصلاح طلبها و لیبرالها رای بدن احمدی نژاد= نابودگر یعنی خجالت بکش خبر فوری بااین اراجیفی که به خورد مردم میدهی که خودتان و حزبتان را اصل روشنفکری میدانید و دیگران و مخالفانتان را کور چشم تمام حرفهایتان پراز تناقض است و دیکتاتوری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها