معاون بهبود تولیدات دامی:

خروج مرغ از آذربایجان شرقی ممنوع شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از ممنوعیت خروج مرغ از استان خبر داد.

خروج مرغ از آذربایجان شرقی ممنوع شد

جاوید بهروزین در گفت‌وگوی خبری با بیان این‌که قیمت مرغ متاثر از یکسری عوامل مختلف است، گفت: عمده عواملی که باعث افزایش قیمت مرغ می‌شود، نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا، ذرت و کنسانتره‌ها است؛ از طرفی افزایش هزینه‌های بهداشتی دارو، درمان و واکسن نیز بر قیمت تمام شده مرغ تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: این هزینه‌های تولید مرغ به همراه سایر هزینه‌ها، در طول چند سال گذشته و به خصوص امسال، افزایش یافته و منجر به افزایش قیمت مرغ همانند سایر گروه‌های خدماتی شده است.

وی با بیان این‌که عاملی که در روزهای اخیر موجب افزایش قیمت و کمبود مرغ در بازار شده، کاهش میزان جوجه ریزی در مهرماه است، اظهار کرد: به خاطر یکسری مشکلات، تولید جوجه در مرغداری‌های استان در ۲۰ روز اول مهرماه به خصوص از روز ۹ تا ۱۹ مهرماه کاهش یافته بود که تاثیر آن را امروز مشاهده می‌کنیم.

بهروزین افزود: این کاهش جوجه ریزی منجر شد تا مرغی که باید به بازار می‌آمد و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شد، با کمبود مواجه شود و به دنبال آن، شاهد افزایش قیمت باشیم.

وی در خصوص اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای حل مشکل کمبود و افزایش قیمت مرغ، گفت: اولین اقدامی که در این راستا انجام گرفت، تصویب توزیع مرغ منجمد در بازار بود، به طوری که در ابتدا روزانه ۵۰ تن توزیع شود و اگر تقاضا افزایش یابد، از محل انبارهای شرکت پشتیبانی دام، مرغ منجمدی را که به وفور وجود دارد، به جهت تعدیل بازار و نیازهای جامعه به بازار عرضه شود.

وی افزود: هم‌چنین تاکنون مرغ‌هایی که به سن کشتار رسیده‌اند، همگی احصا شده‌اند؛ به تمامی واحدهای مرغداری که از روز ۱۹ تا ۲۶ مهرماه جوجه ریزی کرده‌اند، برنامه کشتار داده شده تا در زمان مشخص اقدام به کشتار مرغ‌ها کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی متذکر شد: با این اقدامات، امیدواریم تا از هفته آینده شاهد افزایش عرضه مرغ به بازار و کاهش قیمت‌ها باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها