حجم صادرات قم از ۷۳هزار تن فراتر رفت

مدیرکل گمرکات قم گفت: حجم صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا کنون به بیش از ۷۳هزار و ۵۲۵ تن رسیده‌است که نشانگر حرکت خوب بخش تولید در قم با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کروناست.

حجم صادرات قم از ۷۳هزار تن فراتر رفت

اسفندیار دریکوندی روز پنجشنبه بیان کرد:‌ ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه ۸۲ میلیون ۴۹۳ هزار دلار بوده‌است.

وی افزود: در همین رابطه کالاهایی همچون گرانول، پفک، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی نظیر عراق،‌ افغانستان،‌ امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

وی با بیان این که در سال جهش تولید به دنبال گسترش تعامل با سایر گمرکات کشور در بخش ترانزیت کالا هستیم، گفت: در این بخش طی مدت یاده شده مقدار ۴۷هزار تن انواع کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شد.

دریکوندی با اشاره به جایگاه مهم گمرکات قم در روند پیشرفت‌های بخش اقتصادی استان، بیان کرد:‌ درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه به ۱۳۳ میلیارد تومان رسید.

وی همچنین گفت: در بخش واردات نیز در این مدت ۳۱هزار ۴۸۴تن انواع کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم‌آرایشی و بهداشتی از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شد.

وی بیان کرد:‌ این کالاها از کشورهایی همچون چین، هند،‌ ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۱۴۶میلیون و ۲۳۳ هزار دلار وارد گمرکات استان شد.

مدیرکل گمرکات قم گفت: همچنین در این مدت‌ ۴۲۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۹۸۷هزار ۵۲۴میلیون ریال در گمرکات استان تشکیل شد که نشانگر جدیت گمرکات در این بخش است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها