اصلاح بیش از 20 کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده روستایی در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال قرار است حدود 40 تا 50 کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده روستایی با مشارکت مردم اصلاح شود که تاکنون 20 تا 30 کیلومتر آن اصلاح شده است.

اصلاح بیش از 20 کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده روستایی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، تورج احمدپور اظهار کرد: فرسودگی شبکه‌های توزیع آب روستایی در سطح کشور و به تبع آن در استان زیاد است و اکثر آن‌ها نیازمند تعویض هستند.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده است، افزود: حدود 100 میلیارد تومان اعتبار به بخش آبرسانی روستایی اختصاص داده شده است که نسبت به مدت مشابه چهار سال گذشته چهار و نیم برابر افزایش داشته است.

احمدپور ادامه داد: حدود 700 کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده روستایی در چهار سال اخیر در استان شناسایی شده است و بسیاری از آنان نیز اصلاح شدند.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی لازم برای مشارکت مردم در اصلاح شبکه‌های آبرسانی فرسوده از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان انجام شد.

احمدپور با بیان اینکه سال گذشته مقرر شد حدود40 کیلومتر شبکه آبرسانی فرسوده روستایی با مشارکت مردم اصلاح شود که 10 تا 20 درصد بیش از تعهد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان انجام شد، تاکید کرد: امسال نیز مقرر شده است حدود 40 تا 50 کیلومتر شبکه آبرسانی با مشارکت مردم اصلاح شود که تاکنون 20 تا 30 کیلومتر آن اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه در تعدادی از روستاهای لردگان آبرسانی از صفر تا 100 با مشارکت مردم انجام شده است، تصریح کرد: شبکه‌هایی که فرسودگی بیشتر، شکستکی لوله بیشتر و پرت آّب بیشتری دارند در اولویت اصلاح قرار دارند.
احمدپور تصریح کرد: شاخص بهره‌مندی فاضلاب در کشور زیر سه درصد است و به تبع آن در استان نیز این شاخص بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه اعتبار جداگانه‌ای برای بخش فاضلاب روستایی در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: در سال جاری با تاکید مقام معظم رهبری بانک توسعه اسلامی حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب در 111 روستای کشور اختصاص داده است که پنج روستا از چهارمحال و بختیاری از این اعتبارات بهره خواهند برد.

احمدپور اضافه کرد: اجرای شبکه فاضلاب این پنج روستا از صفر تا 100 بر عهده بانک توسعه اسلامی است و بررسی مشکلات اجتماعی، مسیرهای اجرا، محل تصفیه‌خانه و آزاد سازی مسیر انتقال فاضلاب را شرکت آب و فاضلاب روستایی استان انجام خواهد داد.
وی بیان کرد: برای شبکه فاضلاب روستای هوره نیز از اعتبارات ریالی ملی، اعتباری نزدیک به چهار میلیارد تومان تزریق شده است که تصفیه خانه و مکانیکال آن تقریبا تکمیل و اکنون در مرحله تست است و شبکه برق و محوطه سازی نیز در حال انجام است.
احمدپور اضافه کرد: با خرید انشعاب فاضلاب توسط مردم، سعی می‌شود این پروژه تا دهه فجر امسال افتتاح شود.
وی گفت: فاضلاب روستای چمزین نیز اجرا شده است و پس از راه‌اندازی شبکه برق امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
احمدپور افزود: شبکه فاضلاب روستای گرمدره در گذشته اجرا شده است و اکنون حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای سیستم پکیج، خط انتقال و راه‌اندازی شبکه برق نیاز دارد که در حال رایزنی برای تامین اعتبار آن هستیم.
وی بیان کرد: اجرای شبکه فاضلاب پنج روستا از شهرستان‌های لردگان و کوهرنگ به 13 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که بنیاد مسکن کشور متعهد شده تا شبکه فاضلاب آنان را از صفر تا 100 انجام دهد.
احمدپور بات اشاره به اینکه شبکه و خط انتقال فاضلاب روستای آورگان تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: زمین لازم برای تصفیه‌خانه خریداری و دیوارکشی انجام شده و قرار است ساخت تصفیه‌خانه به صورت BOT توسط یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی صورت گیرد.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها