هیچ زلزله زده‌ای در خراسان‌ شمالی در چادر اسکان ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: هم اکنون هیچ زلزله زده ای در استان در چادر اسکان ندارد.

هیچ زلزله زده‌ای در خراسان‌ شمالی در چادر اسکان ندارد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ظهار کرد:تلاش بر این بود اتمام روند بازسازی منازل مسکونی در مناطق آسیب دیده قبل از شروع فصل سرما شود.

وی ادامه داد: به دلیل تاخیر در ابلاغ اعتبارات این هدف محقق نشد اما با تمهیدات انجام گرفته همه زلزله زدگان با اسکان در منازل بازسازی شده و یا منازل استیجاری سامان یافته اند و اکنون هیچ زلزله زده ای در چادر اسکان ندارد و پیگیر هستیم تا همه اعتبارات و تسهیلات ابلاغ شده به طور کامل تخصیص و روند بازسازی تسریع یابد.

علی نیا افزود: بحث نظارت و توجه به نکات فنی و مهندسی در روند بازسازی منازل مسکونی روستایی و شهری آسیب دیده شهری و روستایی در زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت امسال مورد توجه استان است.

وی یادآور شد: امسال با وقوع زمین لرزه هایی با قدرت متفاوت در نقاط مختلف کشور بحث آموزش و اطلاع رسانی به مردم در راستای کاهش آسیب های ناشی از بلایای طبیعی از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار شده است.

علی نیا خاطرنشان کرد: هفته کاهش بلایای طبیعی با محوریت آگاه سازی مردم در پیشگیری و مقابله با آسیب های بلایای طبیعی است که می توانیم با افزایش جلب توجهات به اهمیت نظارت بر رعایت نکات فنی مهندسی در ساختمان سازی، آبخیزداری و آبخوان داری آسیب های جانی و مالی را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: بحث آگاه سازی و آگاهی بخشی به طور صحیح و مدیریت شده باید با ایجاد تعامل همگرایانه بین رسانه ها به ویژه صدا و سیما به دلیل فراگیری بالا با دستگاه هایی که مباحث کار آنان باید در جامعه اطلاع رسانی شود، اتفاق بیفتد تا با ارتقاء سطح آگاهی در جامعه مردم خود نسبت به انجام راهکارهای مقابله ای و پیشگیرانه اقدام کنند.

علی نیا افزود: همه کارگروه هاو کمیته های ۱۴ گانه ذیل شورای مدیریت بحران استان فعالانه با برگزاری جلسات مباحث و مشکلات را طرح و برطرف کنند و در صورت نیاز به اعتبارات و بررسی های بیشتر به شورای مدیریت بحران و در ادامه در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها