استاندار ایلام:

ارتقاء تجهیزات و امکانات درمانی در استان ایلام

استاندار ایلام گفت: حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به این استان اختصاص یافته است و به تبع آن تجهیزات و امکانات درمانی استان نیز ارتقاء یافت.

ارتقاء تجهیزات و امکانات درمانی در استان ایلام

قاسم سلیمانی دشتکی در آغاز نشست ستاد تنظیم بازار استان از کاهش روند مبتلایان به کرونا، بستری‌ها و مرگ و میر استان خبر داد و خواستار تداوم همکاری مردم در عمل به دستورالعمل‌‌های بهداشتی شد و گفت: مردم، اصناف و بازاریان و دستگاه‌های دولتی اگر به همین روند همکاری‌های خود را ادامه دهند در آینده نزدیک شاهد خروج استان از وضعیت قرمز کرونایی خواهیم بود.

وی با اشاره به تأمین امکانات و تجهیزات و تخصیص اعتبارات مناسب برای دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان ابراز داشت: حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان اختصاص یافته است و به تبع آن تجهیزات و امکانات درمانی استان نیز ارتقاء یافت.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: کرونا در سه هفته اخیر در استان لطمات زیادی وارد کرد و تعداد زیادی مبتلا شدند، بیمارستان‌های ما پر شده بود و در این بین ، تعداد زیادی از هم وطنان و افراد خوب استان جان خود را از دست دادند.

استاندار ایلام با اشاره به تصمیمات و مصوبات خوبی که با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه ها، دستگاه های، قضا، نظارتی، امنیتی، انتظامی، بحران و .. گرفته شد، بیان داشت: با توجه به این که ما در چند هفته‌ی اخیر وضعیت قرمز کرونایی در استان داشتیم و تعطیلات و محدودیت‌های ما در استان دو هفته قبل از تصمیمات جدید ستاد کرونا اجرایی شده بود، در دو سه روز اخیر آمار ما بهتر شده است و امروز برای اولین بار در چند وقت اخیر آمار بستری‌های به ۴۵ نفر و آمار فوتی‌های نیز که در چند وقت گذشته به ۱۱ نفر رسید بود به ۲ نفر کاهش یافت.

وی ضمن ابراز خرسندی از کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های استان، گفت: با توجه به اینکه ملاک تقسیم بندی مناطق کرونایی استان آمار متوسط در یک هفته است، بر این اساس در هفته گذشته در زمینه ابتلا رتبه‌ی اول کشور داشتیم، اما در حال حاضر به رتبه دوازدهم رسیده ایم و آمار فوتی‌های نیز بسیار کاهش یافته است.

سلیمانی دشتکی شرط تداوم کاهش آمار ابتلا و فوتی‌ها را کاهش حضور مردم در اجتماعات، رعایت پرتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ی اجتماعی و زدن ماسک و عدم حضور در شب نشینی‌ها و دید و بازدید‌ها و مراسم عزا و عروسی دانست و خاطر نشان کرد: باید این موارد رعایت شود تا ویروس کرونا ریشه کن شود و اگر وضعیت آمار ما بهبود یابد بازار نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند و وضعیت به سمت عادی شدن حرکت خواهد کرد.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها