تعداد بیماران بستری در همدان با شیب ملایمی در حال کاهش است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: محدودیت‌های اعمال شده در تردد و فعالیت اصناف باعث شده آمار بیماران مبتلا به کرونا که نیازمند بستری در بیمارستان‌ها هستند، با شیب ملایمی پایین بیاید.

تعداد بیماران بستری در همدان با شیب ملایمی در حال کاهش است

دکتر ابراهیم جلیلی اظهار کرد: در هفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا که در بیمارستان های استان بستری بودند، به 1400 نفر هم رسید اما طی روزهای اخیر با اجرای محدودیت های کرونایی تعداد بیماران بستری شده کاهش یافت و در حال حاضر ۷۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان حضور دارند که ۱۲۰ نفر از این افراد در بخش ICU بستری هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها را افزایش داده‌ایم، توضیح داد: در حال حاضر مشکل کمبود تخت بستری نداریم و ۶۰ تخت هم به بخش ICU بیمارستان های استان اضافه کردیم اما اگر آمارها مجدداً بالا برود مشکلات و محدودیت هایی پیش خواهد آمد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه در حال حاضر تمام بیمارستان‌های دولتی استان درگیر بیماران کرونایی هستند، در رابطه با وضعیت کادر درمان استان مطرح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان حدود 2000 نفر از کادردرمان به کروناویروس مبتلا شدند و دو نفر از این افراد نیز فوت کردند.

وی در رابطه با صحبت‌های برخی بهبودیافتگان کروناویروس که معتقدند پس از بهبود بیماری‌ها و مشکلاتی مانند سکته قلبی و از دست دادن کلیه‌ها برایشان به وجود آمده است، گفت: این موارد در دست بررسی است و احتمال آن وجود دارد که از عوارض ابتلا به کروناویروس باشد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: تمام داروهایی که در بیمارستان‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا استفاده می شود، داروهایی است که تأییدیه وزارت بهداشت را دارد و صحبت‌هایی که پیرامون این داروها به جهت اینکه این داروها به بیمار آسیب می‌رساند مطرح می‌شود، شایعه است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها