چطور با خیال راحت بچه ها را در خانه تنها بگذاریم؟

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهد کودک ها و مدارس، اینکه چطور کار و زمان رفت و آمدهای خود را با بچه‌ها در خانه هماهنگ کنیم به مشکل بزرگی برای بیشتر خانواده‌ها تبدیل شده است.

چطور با خیال راحت بچه ها را در خانه تنها بگذاریم؟

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری شاهد رشد تعداد زنان شاغل هستیم، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهد کودک ها و مدارس، اینکه چطور کار و زمان رفت و آمدهای خود را با بچه‌ها در خانه هماهنگ کنیم به مشکل بزرگی برای بیشتر خانواده‌ها تبدیل شده است و نگرانی افزایش شیوع بیماری و به خطر افتادن سلامت کل خانواده، گزینه فرستادن بچه‌ها به مهد‌ها و مدرسه‌ها را به انتخابی پر خطر تبدیل کرده است. حال چه می‌توانیم بکنیم تا نگرانی‌های مادرانه، زندگیمان را فلج نکند و سلامت جسمی و روحی مان نیز به خطر نیفتد.

از همسرتان و یا نزدیکان خود کمک بگیرید

بله، اولین و ساده‌ترین راه برای اینکه با خیال راحت به سر کار بروید این است که برنامه روزانه‌تان را با همسرتان هماهنگ کنید. در صورتی که این امکان برایتان وجود ندارد باید به همکاری اقوام نزدیک امید داشته باشید.

در میان اقوام، پدربزرگ و مادربزرگ بیشترین علاقه را به بچه ها دارند و معمولا بیشتر از سایرین هم وقت آزاد و حوصله کافی برای نگهداری از بچه ها دارند که باعث می شود اولین گزینه در میان اقوام باشند. گاهی اوقات یک همسایه نیز می‌تواند در مواقع خیلی ضروری به کمکمان بیاید، البته در صورتی که شناخت کافی و اعتمادی که صد البته از روی احساسات نیست، بین طرفین وجود داشته باشد.

پرستار کودک استخدام کنید

بعد از کمک گرفتن از نزدیکان، این گزینه بعدی برای نگهداری ایمن از کودکانتان است. البته باید هزینه های خدمات پرستار کودک را هم در نظر گرفته و این موضوع را هم بخاطر داشته باشید که یک فرد غریبه در زمانی که شما در خانه نیستید با کودک شما در خانه تنهاست.

از تکنولوژی کمک بگیرید

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه تجهیزات هوشمند خانگی و همچنین فناوری های جدیدی که در دوربین های مداربسته شاهد آنها هستیم، امروزه می توانید از دوربین های کودک یا دوربین های مراقبت کودک برای کنترل منزل تان، زمانی که خارج از خانه هستید استفاده کنید. از جمله برندهایی که در این زمینه مطرح هستند می توان به سریکم ، سامسونگ ، اونت و ... اشاره کرد در صورتیکه از نزدیکان و یا پرستار کودک برای زمانی که در خانه نیستید کمک می گیرید و یا فرزندانتان در سنی هستند که می توانید آنها را در خانه تنها بگذارید و یا حداقل یکی از بچه‌ها میتواند مسئولیت کوچکترها را به عهده بگیرد، یک دوربین وای فای با امکانات مناسب می تواند یک آرامش خاطر همیشگی را برایتان در هر جایی که باشید فراهم کند. تنها کافی است موبایل خود را چک کنید و ببینید در خانه چه خبر است. حتی رفتار و عملکرد پرستار کودکتان را هم می‌توانید زیر نظر داشته باشید. آیا کودکمان به‌موقع غذا خورده؟ آیا آنچه برایش قدغن شده از دسترسش دور است؟ و هزاران نگرانی والدانه‌ دیگر. و در صورتی که فرزند و یا فرزندانتان در خانه تنها هستند، هرگز از نظارت و یا در صورت نیاز کمک شما، دور نخواهند ماند.

با کمک دوربین‌ های وایرلس از سوء تفاهم ها جلوگیری کنید

تجربه نشان داده است که زمانی که فردی خود را زیر نظارت دوربین مداربسته می داند، حتی اگر عملا دوربین فعال نباشد کارها را بهتر انجام می دهد، از آن گذشته گاهی با حضور فردی غریبه در منزل مان وقتی چیزی جابجا و یا گم می شود حتی زمانی که یکی از اعضای خانواده این کار را انجام داده ناخودآگاه به آن فرد مشکوک می شویم. خیلی اوقات ممکن است به آن فرد چیزی نگوییم ولی همواره این شک اذیتمان خواهد کرد. زمانی که از دوربین های وایرلس در منزل کمک می گیریم براحتی می توانیم از بوجود آمدن این سوء تفاهم ها جلوگیری کرده و با خیالی راحت تمرکز مان را بر روی کارهایمان بگذاریم.

چه ویژه گی هایی را باید هنگام خرید یک دوربین وایرلس در نظر بگیریم ؟

قبل از اینکه در نهایت تصمیم بگیرید چه مدل دوربین وایرلس بخرید باید از ویژگی های اصلی یک دوربین بیسیم مناسب اطلاع پیدا کنید

کیفیت تصویر مناسب: در حال حاضر انواع دوربین بیسیم با کیفیت های 720p و 1080p و حتی بالاتر در بازار موجود هستند که دوربین های با رزولوشن 1080p به بالا برای منزل بسیار مناسب می باشند.

زاویه دید: این موضوع به اندازه فضای شما بستگی دارد زاویه دید دوربین ها به طور معمول 90 درجه می باشد ( زاویه ای که وقتی یک چشم تان را می بندید می توانید ببینید ) و انواع دیگری با لنز باز نیز وجود دارند که زاویه دید آنها 120 درجه است.

لنز پانوراما: این مدل دوربین ها مانند دوربین های لامپی دارای لنز پانوراما هستند بهترین حالت آن است که این دوربین ها را در سقف و یا محل لامپ نصب کنید .

داشتن صدای دو طرفه: دوربین های بیسیمی که دارای صدای دوطرفه هستند این امکان را به شما می‌دهند که علاوه بر شنیدن صدای بچه ها و پرستار کودک خود، برای نظارت بهتر بتوانید با آن‌ها صحبت کنید.

بیسیم یا وایرلس بودن دوربین: امروزه دوربین های مداربسته وایرلس این امکان را دارند که به صورت بیسیم به مودم متصل شده و تصاویر را به صورت زنده در هر جایی برای شما ارسال کنند و همچنین نیازی به کابل کشی در داخل منزل نداشته باشید و در هر محلی که نیاز بود تنها دوربین را به برق بزنید.

داشتن اپلیکیشن های اندروید و ios : حتما دوربینی تهیه کنید که بتوانید از امکانات دوربین بر روی انواع تلفن های همراه استفاده کنید.

برند دوربین و داشتن امکانات امنیتی مناسب: امروزه در بازار انواع مختلف دوربین با عنوان بدون برند یا برندهای تقلبی عرضه می شود که در واقع مشخص نیست که تولید کننده آنها چه شرکتی است. از معایب این مدل ها کیفیت غیر استاندارد و همچنین استفاده از نرم افزار های اشتراکی است که سرعت و امنیت بسیار کمی دارند و به سادگی امکان هک شدن دارند. یک روش شناسایی برندهای فیک این است که نام هک شده بر روی دوربین با نام اپلیکیشنی که دوربین استفاده می کند یکی نیست. دوربین هایی که دارای برندهای فیک هستند معمولا از اپلیکیشن های اشتراکی مثل yoosee و V380 استفاده می کنند که قطع و وصل خیلی زیادی دارند و عملا چیزی نمی توانید ببینید.

داشتن نرم افزار ویندوز: زمانی که سر کار هستید و معمولا در حال استفاده از کامپیوتر و یا لپ تاپ می‌باشید، اینکه به جای استفاده از تلفن همراه بتوانید دوربین را بر روی کامپیوتر مشاهده کنید یک مزیت بزرگ محسوب خواهد شد.

حساسیت به حرکت: شما همیشه نمی توانید به تلفن همراه و یا کامپیوتر خود چشم بدوزید تا همه کارهایی را که پرستار بچه می کند پیگیری کنید. فعال سازی حساسیت به حرکت یک ویژگی عالی است که می تواند هنگام حرکت در جلوی دوربین هشدار برای شما ارسال کند.

ضبط روی مموری کارت: دقت کنید که دوربینی که انتخاب می کنید امکان ضبط بر روی مموری کارت با حجم های بالا ( معمولا 128 گیگ ) را دارا باشد تا مموری کارتی که بر روی دوربین قرار می دهید به سرعت پر نشود.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • حامد
    0

    سلام وقت بخیر دوربین مراقبت کودک خوب معرفی کنید لطفا

  • سارا
    0

    دوربین هایی که معرفی کردین با برق کار میکنن یا باتری؟

    نظرات شما -
    • سریکم
      0

      سلام وقت بخیر در حال حاضر اکثر دوربین ها با استفاده برق یو اس بی کار می کنند یعنی اکثر مدل ها رو با استفاده از پاوربانک می تونید راه اندازی کنید ولی مدل هایی هم که با باتری داخلی دارند و با باتری کار می کنند هم موجود است

  • عطا
    0

    سلام دوربین کودک مدلی که حساسیت به گریه بچه داشته باشه هست که وقتی گریه کرد آلارم بفرسته روی گوشی

    نظرات شما -
    • سریکم
      0

      سلام وقت بخیر برای این کار می تونید از حساسیت به حرکت دوربین ها استفاده کنید که با صدا هم فعال می شه

  • سیمین
    0

    این مهد کودک ها تا کی تعطیله واقعا ادم نمی دونه این بچه ها رو چی کار کنه

    نظرات شما -
    • sricam
      0

      متاسفانه در این مورد اطلاع دقیقی نداریم

  • عبدمنافی
    0

    سلام این دوربین لامپی سریکم که گفتید چجوری هست ؟

  • عبدمنافی
    0

    دوربین لامپی سری کم من گرفتم خیلی راحت بود

  • دلاوری
    0

    سلام این مدل های دوربین بیسیم روی دیجی هم هست ؟

  • فرحزادی
    0

    سلام من برای جایی می خوام استفاده کنم که امکانش نیست مودم بزارم می خواستم بدونم دوربین سیمکارتی سری هوم هم هست ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها