درآمد طراحان سایت و برنامه نویسان در ایران و خارج از کشور

با گسترش کسب و کارهای اینترنتی بازار کار نیز برای طراحان سایت و برنامه نویسی هموار تر شده و می توان گفت که به یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران و جهان تبدیل شده است.

درآمد طراحان سایت و برنامه نویسان در ایران و خارج از کشور

به جرات می توان گفت که امروزه اکثر مردم در سراسر دنیا بیش از 90 درصد نیازهای خود را از طریق اینترنت برطرف می کنند. به عنوان مثال، شاید در حال حاضر تنها درصد کمی از مردم باشند که هنوز برای خرید به خیابان ها می روند. در واقع، افراد حتی برای کوچکترین مسائل و نیازهای خود به جستجو در اینترنت می پردازند تا راه حلی مناسب پیدا کنند.

به همین جهت بسیاری از کسب و کارها برای رشد و توسعه تجارت خود به تبلیغات و بازاریابی آنلاین از جمله طراحی و راه اندازی وب سایت روی آورده اند. بنابراین با گسترش کسب و کارهای اینترنتی بازار کار نیز برای طراحان سایت و برنامه نویسی هموار تر شده و می توان گفت که به یکی از پردرآمدترین مشاغل در ایران و جهان تبدیل شده است.

شغلی به نام برنامه نویسی و طراحی سایت

طراح وب سایت فردیست که در زمینه برنامه نویسی از دانش و خلاقیت بسیار بالایی برخوردار است. چنین شخصی باید علاوه بر خلاقیت و پشتکار به یادگیری مداوم نیز اهمیت دهد و از چالش های گوناگون استقبال کند. از آنجایی که دانش علوم کامپیوتر روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. یک برنامه نویس و طراح سایت موفق باید مدام دانش خود را به روز کند. بنابراین تنها با خواندن چند کتاب و طراحی چند سایت نمی توان برای سال های طولانی به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کرد.

نکته ای که در رابطه با شغل برنامه نویسی وجود دارد این است که الزاما نیاز نیست تا شما دارای تحصیلات آکادمیک در این زمینه باشید. تنها کافی است به آن علاقه مند بوده و با اشتیاق فراوان یادگیری مهارت های لازم جهت انجام این کار را آغاز کنید. طراحان سایت اغلب به یک یا چند زبان برنامه نویسی، نرم افزارهای گرافیکی و ... تسلط کامل دارند که یادگیری هر یک زمان و سختی های خود را دارد. بنابراین برای وارد شدن به چنین حرفه ای باید علاقه و پشتکار بسیار زیادی داشته باشید.

میزان درآمد طراحان سایت و برنامه نویس در ایران

از آنجایی که یکی از فعالیت ها و خدمات اصلی شرکت راستین وب طراحی وب سایت است و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند، تا حدودی قصد داریم تا شما را با میزان درآمد طراحان وب سایت و برنامه نویسان آشنا کنیم. اگر بخواهیم نظر خودمان را بگوییم، طراحی وب و برنامه نویسی در حال حاضر و در آینده یکی از بزرگترین بازارهای کار را دارد. چون همانطور که گفته شد امروزه همه مردم نیاز به اینترنت را در تمام نقاط زندگی خود حس می کنند. در نتیجه نیاز به کسب و کارهایی مانند طراحی سایت و برنامه نویسی نیز روز به روز در حال گسترش است.

به طور کلی نمی توان عدد دقیقی را به عنوان درآمد طراحان سایت یا برنامه نویسان بیان کرد. درآمد این شغل نیز مانند سایر حرفه ها به میزان تسلط و مهارت شما بستگی دارد. هر چقدر که میزان تسلط و تجربه شما بیشتر باشد قطعا پروژه های سنگین تری به شما داده خواهد شد که به طبع میزان درآمد آن نیز بیشتر خواهد بود. به عبارتی می توان این موضوع را به عنوان مزیت این شغل در نظر گرفت. چرا که دستمزد شما به میزان مهارت و تلاش شما وابسته بوده و سقفی برای آن تعریف نشده است. در واقع درآمد شما مانند یک کارمند مقدار مشخصی نیست که هر ماه پرداخت شود. این شما هستید که تعیین می کنید هر ماه چه میزان درآمد داشته باشید.

برای مثال، زبان برنامه نویسی یکی از عواملی است که بر میزان درآمد شما به عنوان یک طراح سایت و برنامه نویس تاثیر دارد. برنامه نویسان و طراحان سایت بر اساس اینکه به چه تعداد زبان برنامه نویسی مسلط هستند، میزان دستمزدشان نیز متغیر است. از آنجایی که برخی از زبان های برنامه نویسی در ایران طرفدار بیشتری دارند، کافی است در یکی یا چندتا از آن ها حرفه ای شوید. آنگاه می توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید. از طرفی بیشتر متخصصان برنامه نویسی در ایران با زبان برنامه نویسی مانند Java و PHP کار می کنند. در حالی که حوزه های دیگری است که تعداد متخصص کمتری در رابطه با آن وجود دارد. بنابراین، شما با یادگیری این تخصص ها که افراد کمتری در آن کار می کنند می توانید کسب درآمد بالایی داشته باشید.

البته جدا از مهارت عوامل دیگری مانند زمینه کاری یا حتی محل کار نیز می تواند بر میزان درآمد یک طراح سایت و برنامه نویس تاثیر داشته باشد. برای مثال اگر شما در یک شرکت خصوصی مشغول به کار باشید معمولا حقوق شما به صورت توافقی تعیین و پرداخت می شود اما اگر خودتان به صورت آزاد کار کنید میزان درآمد شما بسته به تعداد پروژه هایی که انجام می دهید می تواند متغیر باشد.

اما به طور کلی میانگین حقوق برنامه نویسان و طراحان وب سایت در سه سطح مبتدی، متوسط و ارشد طبقه بندی می شود. البته این میزان حقوق به فاکتورهای دیگری مانند سابقه کار و شهر نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، طبق گزارشات سایت جاب ویژن میانگین درآمد در شهری مانند تهران در مقایسه با سایر شهرهای ایران بیشتر است. بنابراین، می توان گفت که موقعیت شغلی و میزان درآمد شما تا حد زیادی به خودتان، میزان تخصص، شهر محل کار، میزان سابقه و تجربه کاری و میزان وقتی که میگذارید بستگی دارد.

میزان درآمد طراحان سایت و برنامه نویسان در خارج از ایران

باید گفت که طراحی سایت و کلا برنام نویسی از پردرآمدترین شغل ها در دنیا محسوب می شود. طبق آماری که سامانه دستمزد PayScale بیان کرده است، برنامه نویسان و طراحان سایت به طور متوسط دارای درآمدی بین 62000 تا 97000 دلار در سال هستند.به عنوان مثال، کشور آمریکا دارای بیشترین میزان دستمزد برای طراحان سایت و برنامه نویسان است. هر چند این میزان درآمد در ایالات متحده نیز بر مبنای میزان تجربه و تخصص متفاوت و متغیر است. مثلا افراد تازه کار با سابقه کاری کمتر در سال می توانند به طور میانگین تا 42000 دلار درآمد داشته باشند.

به این ترتیب می بینید که میزان درآمد طراحان سایت و برنامه نویسان در خارج از ایران چشمگیر بوده و جزو مشاغل پر درآمد طبقه بندی می شود که با توجه به این حرفه و تخصصی که برای انجام آن نیاز است باید گفت که این میزان دستمزد کاملا منصفانه است. البته این ارقام حدودی هستند و برای هر فرد در هر کشوری می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، این میزان درآمد در کشوری مانند سوئیس به طور میانگین 83000 دلار در سال و برای کشوری مانند دانمارک به طور میانگین در حدود 70000 دلار است. به عبارتی اگر شما می خواهید از میزان دقیق و درست دستمزد برنامه نویسی در خارج از کشور مطلع شوید باید یک منبع معتبر خارجی جهت گزارش درآمد خارجی پیدا کنید.

نتیجه گیری

با توجه به پیشرفت های چشمگیر در زمینه تکنولوژی و استفاده روز افزون آن توسط تمام مردم، نیاز به افراد متخصص در این زمینه نیز روز به روز در حال افزایش است. بنابراین، با یادگیری مهارت ها در این حوزه نه تنها می توان آینده شغلی بسیار خوبی داشت بلکه می توان از آن در جهت پیشرفت جامعه نیز استفاده کرد.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ali
    0

    انقدر درآمد ما برنامه نویسا تو ایران کمه که من بعد از اینکه کارام ردیف بشه میرم. کلی کار انجام میدی که طرف کارش راه بیفته بعد اخر پروژه یا نمیدن یا کم میدن

  • Rastin
    0

    سلاام من شنیدم برنامه نویسی خیلی درآمد داره که یکی از زبان های برنامه نویسی که خیلی پردآمد و محبوبه پایتون. جالب بود برام و چون خیلی علاقه به برنامه نویسی دارم تصمیم گرفتم برم یاد بگیرم واقعا این مطلب به من توی گرفتن تصمیم نهایم خیلی کمک کرد ممنونم :)))

  • محمدرضا
    0

    از دور فکر میکنی درآمد برنامه نویس خیلیه ولی وقتی وارد میشی میبینی اصلا این طور نیست کارفرما دنبال یه ادم حرفه ای و همه چی تمومه ولی حقوقی که میده نسبت به اون درآمد هیچه اگه هم حرفه ای باشی انقدر ازت کار میکشن که خودت خسته میشی برنامه نویسی باید فقط علاقه زیاد داشته باشی و این که اگه حرفه ای هستی جات فقط خارج از کشوره

  • فریبا
    0

    سلام من 20 سالمه و تازه شروع کردم به یادگیری برنامه نویسی تحت وب البته فرانت اند خیلی وقت بود میخواستم برم تو این حوزه اما چون رشته تحصیلیم کامپیوتر نبود تردید داشتم الان با مطالعه مقاله شما متوجه شدم انگیزه خیلی مهم که من دارم ممنون از محتوای خوبتون

  • احسان
    0

    من توی ایران برنامه نوسی میخوندم و مدتی هست که به کشور سوئد مهاجرت کردم من توی ایران به صورت جدی کار نکردم ولی مدت زمان کوتاهی که بودم و توی این حوزه فعالیت کردم درآمد خوبی نسبت به تجربه ای که داشتم دریافت میکردم. توی کشور سوئد همون طور که داخل مقاله سایتتون اشاره کردید مبلغ متوسطی به برنامه نویس ها اختصاص داده شده اما مبلغ با توجه به ایران به نسبت بهتره من خیلی از مقاله سایتتون خوشم اومد به خاطر اطلاعات دقیق و بروزی که قرار داده بودید واقعا جذب شدم که تا آخر مطالب را مطالعه کنم ممنون.

  • ترانه موسوی
    0

    من 31 سالمه و توی یه شرکت، برنامه نویس ارشد هستم. معتقدم با تلاش آدم میتونه به جاهای خوبی برسه البته این رو هم قبول دارم که تو ایران تلاشت نه تنها باید مضاعف باشه بلکه بیشترش هم لازمه. ولی این کامنت رو مینویسم چون معتقدم حقوق برنامه نویسی تو ایران خوبه به شرط اینکه تو کارت متبحر باشی. اگر توی کارت تخصص داری اما حقوقت کمه باید بری یه جایی که ارزش قائلن برای زحماتت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها