پنسیلوانیا و نوادا هم نتایج انتخابات را به نفع بایدن تایید کردند

ایالت‌های پنسیلوانیا و نوادا سه‌شنبه نتایج انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ را تایید کرده و رسما ۲۶ رای الکترال این دو ایالت کلیدی را به جو بایدن دموکرات دادند.

پنسیلوانیا و نوادا هم نتایج انتخابات را به نفع بایدن تایید کردند

رای الکترال ایالت‌های پنسیلوانیا و نوادا رسما به جو بایدن تعلق گرفت و در همین حال هیات انتخاباتی کارولینای شمالی سه‌شنبه مجموع آرای ریاست جمهوری در این ایالت را تایید کرده و ۱۵ رای الکترال آن را به دونالد ترامپ جمهوری‌خواه داد.

سی‌ان‌ان پیش از تایید رسمی هم، بایدن را پیروز ایالت‌های نوادا و پنسیلوانیا اعلام کرده بود. او در پنسیلوانیا با اختلاف ۸۱ هزار رای و در نوادا با اختلاف بیش از ۳۳ هزار رای برنده اعلام شد.

تام وولف، فرماندار ایالت پنسیلوانیا در توییتر نوشت: امروز نتایج انتخابات سوم نوامبر در این ایالت برای انتخاب رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری ایالات متحده تایید شد. براساس قوانین فدرال، من گواهی تشخیص برای تعیین برگزینندگان برای جو بایدن و کامالا هریس را امضا کردم.

تایید نتایج در پنسیلوانیا بعد از آن انجام می‌شود که ۶۷ بخش آن نتایج را در شامگاه دوشنبه تحویل مقام‌های انتخاباتی دادند. مسوول انتخاباتی نوادا هم صبح سه‌شنبه مقابل دیوان عالی این ایالت حاضر شد و رسما نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را تایید کرد. مسوول این امر که یک جمهوری‌خواه بود، به صورت شفاهی به پیروزی بایدن در رقابت ریاست جمهوری اشاره‌ای نکرد.

ایالت‌های آمریکا تا پیش از هشتم دسامبر باید نتایج را تایید کنند و بعد از آن نشست کالج الکترال در ۱۴ دسامبر برگزار می‌شود. تایید نتایج در روز سه‌شنبه بعد از نشست روز دوشنبه هیات انتخاباتی میشیگان انجام شد که آن هم به تایید نتایج به نفع بایدن رای داد اما یکی از دو عضو جمهوری‌خواه این هیات از دادن رای امتناع کرد. به دنبال آن، فرایند رسمی انتقال دولت از سوی اداره خدمات عمومی فدرال آغاز شد.

مقام‌های ایالتی مینه‌سوتا هم روز سه‌شنبه جو بایدن را به عنوان پیروز رقابت کاخ سفید اعلام کردند و نتایج رسمی نشان می‌دهد او با بیش از هفت درصد اختلاف ترامپ را شکست داد.

فرایند تایید نتایج، امری عادی است اما با توجه به اینکه ترامپ نتایج را به چالش کشیده، این پروسه زیر ذره‌بین قرار گرفته است. با این که مینه‌سوتا هدف شکایت‌های تیم حقوقی ترامپ همانند میشیگان و جورجیا قرار نگرفت، اما گروهی از قانونگذاران جمهوری‌خواه، نامزدها و رای‌دهندگان می‌گفتند که روند تایید باید متوقف شود. آنها ادعاهای اثبات نشده‌ای از وقوع تقلب دارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها