پیش‌بینی برداشت ۱۷ میلیون شاخه گل نرگس در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۷ میلیون شاخه گل نرگس در استان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۱۷ میلیون شاخه گل نرگس در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، «هاشم ولی‌پورمطلق» اظهار کرد: سطح زیرکشت گل نرگس در استان طی سال گذشته ۳۴ هکتار بوده که بیشترین سطح زیرکشت گل نرگس از آن شهرستان خوسف با ۲۱ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: خراسان‌جنوبی در تولید گل نرگس در کشور رتبه پنجم را دارد اما از نظر عطر گل نرگس استان جایگاه خوبی دارد.

ولی‌پورمطلق ادامه داد: شمار بهره‌برداران گل نرگس‌ در خراسان‌جنوبی ۶۴۰ نفر است که سال گذشته ۱۶ میلیون و ۶۲۴ هزار شاخه گل در استان برداشت شده است.

وی تصریح کرد: گل نرگس تولید شده در استان علاوه‌بر مصرف در داخل استان به دیگر استان‌ها مانند، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: آغاز برداشت گل نرگس در استان از نیمه دوم آبان‌ماه آغاز و برداشت این گل تا اواخر زمستان ادامه دارد.

ولی‌پورمطلق افزود: اگرچه گل نرگس خراسان‌جنوبی در کشور مقام پنجم را دارد اما از نظر عطر و بوی منحصر به فرد جزو رتبه‌های نخست است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۷ میلیون شاخه گل نرگس در خراسان‌جنوبی برداشت شده و بیش از ۶۰ میلیارد ریال نصیب بهره‌برداران شود.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها