ماجرای تخریب خانه در شهرستان فسا چیست؟

انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن گفته می‌شود کاشانه خانوار با سرپرست معلول در شهرستان فسا از توابع استان فارس تخریب شده، حاشیه‌هایی به همراه داشت.

ماجرای تخریب خانه در شهرستان فسا چیست؟

در فیلم منتشر شده در فضای مجازی، پیرمردی که ظاهرش به معلولان شبیه است در هوایی ابری و بارانی بر خرابه‌های خانه‌ای در کنار یک زن گریان به نمایش درآمده که از خراب کردن منزلش گلایه دارد.

این پیرمرد با عصایی چوبی که زیربغل دارد، می گوید که مددجوی تحت پوشش کمیته امداد است و محیط زیست شهرستان فسا منزل وی را تخریب کرده است.

تخریب و آوار خانه‌ای بلوکی دراین کلیپ حدود ۳ دقیقه‌ای مشخص است.

در ادامه این کلیپ، مرد جوانی مقابل دوربین می آید و خود را فرزند محمد بردبار پیرمرد معلولی که در ابتدای فیلم از تخریب منزلش گلایه مند است معرفی می کند و می‌گوید که به دستور محمدی رییس محیط زیست شهرستان فسا خانه پدرش تخریب شده است.

همزمانی انتشار این فیلم با کلیپ تخریب منزل زنی در بندرعباس حساسیت برانگیز شد.

آنگونه که از شواهد پیداست این رخداد در پانعل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فسا در استان فارس به وقوع پیوسته است.

این روستا در دهستان میان جنگل قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹ نفر (۱۹خانوار) بوده‌است.

محیط زیست: در اراضی ملی تصرف شده است

اداره محیط زیست شهرستان فسا درباره تخریب منزل این فرد معلول در میان جنگل فسا توضیحاتی منتشر و بیان کرد: در تاریخ ۱۶ آذر ۹۸ محمد بردبار فرزند خدایار اقدام به تخریب و تصرف عدوانی و ساخت و ساز به میزان ۷۰ مترمربع اراضی منابع ملی منطقه حفاظت شده میان جنگل فسا کرد که پس از استعلام از ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن شهرستان مشخص شد که اراضی مذکور جزو اراضی ملی و خارج از محدوده طرح هادی روستای پانعل است.

این اداره افزود: چندین مرتبه تذکر به وی مبنی بر ممانعت از ادامه ساخت و ساز داده شد که سرانجام با هماهنگی مقام قضایی دیوارچین های ساخته شده تخریب شد.

در این مطلب آمده اراضی که ساختمانش تخریب شد متعلق به هیچیک از افراد حاضر در فیلم منتشر شده نمی باشد.

اطلاع از ابعاد بیشتر این ماجرا اقدام به برقراری تماس با دادستان شهرستان فسا شد اما وی به چندین بار تماس و پیام، پاسخی نداد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ایران
    0

    ای کاش همین جوری سرسختانه جلوی ویلاهای لاکچری راهم می گرفتین

  • محمد
    0

    قانون برای انسان های ضعیف هست اگر ویلای همه گردن کلفت ها رو تخریب میکردن، تخریب خانه این کم توان هم درست بود ولی از داخل همین سیستم به اون گردن کلفت ها کمک میکنن که ویلاهاشون بزرگتر و لوکس تر بشه

  • نریمان
    0

    سلام خاک تو سر مردی که چند تا زن داره بختیاریها یه مثل دارن میگن زن را مرد نگاه میداره در را دالون نگه میداره خر را پالان نگاه میداره بی غیرت هستن مردهایی که این کار را میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها