به بهانه استعفای معاون وزیر بهداشت

همه اطلاعاتی که ملک‌زاده به بیگانگان داد/ از مطالعات کوهورت تا کرونا

دکتر ملک‌زاده معاون وزارت بهداشت، اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی را به کشورهایی داده که تجربه ثابت کرده اگر هم داروی درمان کرونا را کشف کنند، قطعاً داروی مورد نظر را در اختیار ایران قرار نخواهند داد.

همه اطلاعاتی که ملک‌زاده به بیگانگان داد/ از مطالعات کوهورت تا کرونا

رضا ملک‌زاده در حالی از سمت خود استعفا داد که در سه دهه اخیر علاقه وافری به انجام مطالعات بالینی بر روی ایرانیان و ارائه اطلاعات آن به بیگانگان داشته است.

رضا ملک‌زاده شب شنبه با استعفا از این وزارتخانه، در توضیحات مفصلی دلایل این استعفا را توضیح داده است.

ملک‌زاده در متنی که منتشر کرده که به طرح مطالعات کوهورت اشاره کرده و درباره آن اینطور نوشته است:‌

«در خصوص مطالعات اپیدمیولوژی کووید -۱۹ نیز در حالی توان پژوهشگران ایران در این حیطه را زیر سوال برده‌اید که ایران سابقه مطالعات کوهورت آینده‌نگر وسیع را داشته و به مطالعات ملی اپیدمیولوژی آینده‌نگر در جهان شناخته شده است و تلاش‌های علمی ایران در این نوع مطالعات به همکاری‌های علمی بی‌شمار و دستاوردها و افتخارات ملی و بین‌المللی ماندگار انجامیده است. مطالعات اپیدمیولوژیک کووید -۱۹ به پشتوانه تجارب در چنین مطالعاتی در حال انجام است.»

به گفته کارشناسان، بر اساس مطالعات ژنتیکی در ایران حدود ۱۸ قومیت مختلف و تنوع ژنتیکی وجود دارد با وجود این، تقریباً در تمام شهرهای ایران وضعیت قرمز کرونایی اعلام شده، پس یا مقاومت ایرانیان نسبت به این بیماری کمتر از مردم کشورهای همسایه است که در آنها بسیار موارد ابتلا و مرگ کمتر از کشورمان بوده یا احتمالاً ویروس کرونا در ایران جهش غیرعادی پیدا کرده است.

این احتمال از آن جهت عقلانی به نظر می‌رسد که رضا ملک‌زاده اخیراً اعلام کرده بود که بر اساس یک تحقیق گسترده در سازمان جهانی بهداشت که ۳۰ کشور در آن مشارکت فعال داشته‌اند ۱۱ هزار بیمار کرونایی مورد کارآزمایی قرار گرفته و بر روی آنها داروهایی مختلف سایر بیماری‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است و از تعداد بیمارانی که مورد آزمایش بالینی قرار گرفته‌اند بیش از ۳۰۰۰ بیمار ایرانی بوده‌اند!

به عبارت ساده‌تر دکتر ملک‌زاده اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی را به کشورهایی داده که تجربه ثابت کرده اگر هم داروی درمان کرونا را کشف کنند قطعاً داروی مورد نظر را در اختیار ایران قرار نخواهند داد و عجیب‌تر این که پس از این همه دست و دل‌بازی ضد امنیتی، معاون محترم وزیر بهداشت اعلام کرده داروهای گران‌قیمتی که روی این افراد آزمایش شده هیچ تاثیری در بهبود بیماری کرونا نداشته‌اند! البته این اولین گاف امنیتی ملک‌زاده نیست.

کوهورت چیست؟

درباره مطالعات کوهورت که ملک‌زاده به آن افتخار کرده، انتقادات مهمی هم وجود دارد.

ایشان از سال ۱۳۶۶ با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و تخصیص صدها میلیارد بودجه بر روی جمعیت ۲۰۰ هزار نفری از همه نژادهای ایرانی، مطالعه‌ای تحت عنوان کوهورت پرشین پی‌ریزی کرده است. بر این اساس، مجموعه‌ای از ۴ مطالعه در سنین مختلف با اهداف متفاوت شامل کوهورت نوزادان، نوجوانان، سالمندان و بالغین انجام شده و در هر یک، تأثیر عوامل مختلف بر بیماری‌های آن گروه سنی اطلاعات جمع‌آوری، طبقه‌بندی و در اختیار بیگانگان قرار داده شده است.

همه اطلاعاتی که ملک‌زاده به بیگانگان داد/ از مطالعات کوهورت تا کرونا

بنابراین اگر در ویروس کرونایی که در ایران شیوع پیدا کرده جهشی پیدا شود یا ایرانیان نسبت به این بیماری و دیگر بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر باشند، جای تعجب نیست، عجیب‌تر این که ایشان در طول سالیان گذشته ثابت کرده عملاً مخالف سرسخت اجرایی شدن بندهای ۱۲ و ۱۴ ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام بهداشت از سوی مقام معظم رهبری می‌باشد، یعنی بندهایی که مقام معظم رهبری خواستار توجه به طب ایرانی اسلامی و خروج از سلطه سازمان بهداشت جهانی شده‌اند!

ملک‌زاده از مخالفان جدی انواع درمان‌های طب سنتی و ایرانی از جمله حجامت بوده و تنزّل دهنده رتبه طب سنتی از معاونت به دفتر طب سنتی در وزارت بهداشت بود، مقاومت و اقدامات زیادی علیه روش‌های بومی و سنتی دلسوزان و فعالین طب ایرانی اسلامی در ۸ ماه گذشته برای درمان کرونا انجام داده است.

احتمال این که عده‌ای از تصمیم گیران در جامعه جهانی و ایران منافع خود را به جای درمان کرونا، در کروناهراسی می‌بینند از این جهت قوت می‌یابد که بدانیم از زمان پاندمی شدن کرونا در سطح جهانی، ثروت میلیاردرهای جهان ۲۷ درصد افزایش داشته است و در ایران نیز دولت آقای روحانی به دلیل ناکارآمدی در عرصه‌های، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی یکی از ناکارآمدترین دولت‌ها در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی بوده است.

پس ادامه پاندمی کرونا تا آخر این دولت می‌تواند اذهان عمومی را نسبت به پاسخگویی دولت مشغول کند، این احتمال آنگاه قوت می‌یابد که بدانیم در ستاد ملی کرونا که سکان مقابله با کرونا را در اختیار دارد، هیچ نماینده‌ای از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی وجود ندارد! سازمان پدافند غیرعامل کشور که باید متولی کار باشد، عضو این ستاد نیست و... این ستاد علی‌رغم جایگاه منحصر به فردی که دارد عملاً توسط افرادی مانند دکتر رضا ملک‌زاده! دکتر مینو محرز! دکتر مسعود مردانی، و تنی چند از افراد همفکر آنها هدایت می‌شود و نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران یعنی آقای هملمن عملاً دستورات آقای آنتونی فائوچی آمریکایی را به معاونان وزارت بهداشت از جمله آقای ملک زاده ابلاغ کرده است.

گرچه در اوج بحران کرونا و آغاز محدودیت‌های سخت در سراسر کشور برای کنترل شیوع کرونا، این استعفا ممکن است نگران کننده به نظر برسد اما باید امیدوار بود با رفتن ملک‌زاده بخشی از گره کور مبارزه با کرونا را که در مهمترین حوزه آن یعنی تحقیقات، با عملکردی ضعیف صدای وزیر بهداشت را هم درآورده بود، باز شود.

منبع: شرق

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 42
  • کاربر ناشناس
    0

    چطورواکسن برای مسیولین ودولتمردان بودوهست ولی برای مردمان بیگناه نیست واکسن فقراخداوامام حسینه وامامرصا شفادهنده بچرخیددست چرخ روزگاردستان است

    نظرات شما -
    • فروهر
      0

      هر کسی به ملت خیانت کند یا از کیسه بیت المال کیسه بدوزد و هر ظلمی کند خداوند وعده ذلیلی و کیفر سختی به آنها داده .نمونش در دوره پیامبران در قرآن آمده.در دوره ما هم عاقبت صدام حسین.قذافی.و رییس‌جمهور مصر.وو#وو

  • امیر
    0

    جاسوسی علمی یعنی این. به قول معروف: چو دزدی با چراغ آید، گزیده تر برد کالا

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      به این سادگی ها هم نیست که به کسی تهمت جاسوسی بزنی اگر اینطور باشه بسیاری از دانشمندان کشور جاسوسند چون با دنیا تعاملات علمی دارند

  • hadad
    0

    در ایران محصول تحقیقات، مقاله است و عمده امتیاز اساتید برای ارتقا از مقاله بدست می آید. برای اینکه مقاله شما در مجلات خارجی چاپ شود، باید مشکلات روز دنیا را پژوهش کنید و با توجه به تفاوت نوع و یا سطح مشکلات ما با دنیای پیشرفته، نتایج اکثر تحقیقات دانشگاه‌های ما مشکلی از ما حل نمی کند. اگر کسی بخواهد مشکلی از این کشور حل کند احتمالا مقاله ای نخواهد داشت و ارتقایی نمی یابد. در این وضعیت هر نتیجه ای در قالب مقاله به دیگران گزارش می شود، حتی نتایج آزمون داروها، پیوندها و درمان‌های جدید. در سایر کشورها، گاهی نتایج ساده ای از تحقیقات هم منتشر نمی شود تا در جهل دیگران بتوانند کالای خود را بفروشند. یا نتایج به پتنت / حق انحصاری تبدیل می شود و برای اطلاع از آن باید هزینه کرد. این سیستم دانشگاهی که به چاه ویل درآمدهای نفتی تبدیل شده باید تغییر کند.

  • مومنی
    0

    ایران بهشت جاسوسان است وسلام

    نظرات شما -
    • قلندر.به.مومنی
      0

      دنیا بهشت اتهام زنان اجیری کاسبهای تحریم و اختلاس گران و البته کاسه لیسان شده است.حالا تو جاسوس کدامین هستی خدا داند

  • ناشناس
    0

    اونا خودشون همه چیو میدونن شما اگه بیل بزنی باغچه ی خودتو بیل بزن

  • کاربر ناشناس
    0

    آب از سر چشمه گل است. باید بعد از نزدیک یکسال زودتر به این مشکلات رسیدگی میشد. و هر کس بود زودتر این موانع را متوجه میشد.

    نظرات شما -
    • فروهر
      0

      ایشان سر چشمه را مسموم دید و هر چه زور زد نتونست کاری بکند واسه این استعفا کرد چون گروهی که چهل ساله سوار گرده ملت شدن و تمامی اموال بیت المال را بالا کشیدند بدشان نمیاد که جمعیت کشورمان به بیست ملیون زمان پهلوی برسد تا اموال مردگان را هم غارت کنند

  • کاربر ناشناس
    0

    این کسانی که استعفا میدهند آن خم در این شرایط باید ممنوع الخروج شونند مثل پرستاران و یا دکتران و...

  • کاربر ناشناس
    0

    ایشان منافق بوده باید محاکمه شود

    نظرات شما -
    • غشاء
      0

      نه عزیزم منافق فرومایه رذل جاسوس تویی اگر منافق بود به خاطر ملت استعفا نمکرد و منافقانه با حرفای گنده و پاچه خواری توی پستش که خیلی هم مهم بود میماند.

  • اسدی
    0

    این که فردی بدون نام ونشان مقاله ای علیه کسی بنویسد وشما هم انرا چاپ کنید به دورازانصاف وفاقد هرگونه وجاهت قانونی است و به عنوان مطلبی جعلی محسوب می شود اگر نویسنده این متن صداقت وشهامت داشت نام خود راذیل ان درج می کرد .

  • بینام
    0

    پس احمدینژاددرست گفته بودوبعضی ها انتقادمیکردندکه احمدینژادحرفهای عجیب میزند

  • مهدی
    0

    فرض کنین مطالب بالا صحت داشته باشه،،،،، آیا حقش اعدام نیست؟ پس چرا بعدش پست و مقام بهتر نصیبش میشه

  • بیژن
    0

    سلام بنده 44ماه درجبه خدمت کردم هیچ وقت ترس نداشتم الا دراین روزهای کرونا میترسم نه ازکرونا بلکه از اقایانیکه ازکرونا ترسناک ترند خداوند نابود کند کروناهارا

  • فروهراصل
    0

    کسانی که به خاطر جان ملت و علیه خرافات پرستی استعفا میکنند مردان بزرگی هستند اگر دلواپس مقام و قدرت طلبی اش بود هرگز استعفا نمیکرد درود بر شرف دانشمندان عالی قدر که علم را به دنیا و موقعیت و مقام میفروشند احسنت جوانمرد

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      بله باید مجازات بشه بابت عقب افتادگی هایی که تحمیل کرده نه اینکه استعفا بده

    • 1
      0

      دقیقا مثل رسنجانی که تا آخر عمر به فکر قدرت بود!!!

  • آزاده
    0

    قابل توجه اون سبک مغزهایی که حرفهای دکتر احمدی نژاد را که توی همین خبرفوری منتشر شد نهی میکردند و به تمسخر گرفته بودند !!!

  • ملا علی
    0

    امروز آمار بیماران کرونا به ۳۱۰ هزار نفر رسید،آقای نمکی وزیر ننگ ایران، واقعا برای پزشکی ایران در هشت ساله گذشته چکار کردی، که بخوای به اون افتخار کنی، لااقل اون سه هزار نفر امارشون شاید باعث نجات جون میلیون ها انسان دیگه بشه. برای بی عرضگی هات دیگران رو خراب نکن یا مثل احمدی نژاد به هر طنابی آویزون نشو برای پست ریاست ات..

    نظرات شما -
    • 1
      0

      نمکی 8 سال وزیر نبوده- قاضی زاده وزیر بود

  • پزشک سهمیه ای
    0

    اعدام تنها راهکار التیام خانواده های جان باختگان است.وی فردی بهشدت انگل و خونخوار بود.که با تست واکسن های کشور های بیگانه رو هموطنانم باعث مرگ انان شد تا پول بدست اورد.چقدر مقالات علمی دوستانم را به نام خود ثبت کردی چه کاراکه نکردی.افسوس دیر متوجه توهش تو شدن.تو نه تنها پزشک نیستی بلکه انسانم نیستی

  • دربب
    0

    ملک زاده افتخار مملکت است شما اشغالها یکی روزی عمرتان تمام خواهد شد ان روز دیگر به کسی افترا نخواهید بست ودانشمندان وفرار مغزی وزدن مغز ها در هواپیما نخواهیم داشت حقه کثیف جاسوس خواندن دیگران

    نظرات شما -
    • دکتر بن
      0

      جیره خوار

    • 1
      0

      چه نظر بچه گانه ای!!

  • متفاوت
    0

    این مطلب جبهه گیری سیاسی است.تمام اطبا ودکترها مجبورند مطابعت کنند از طب اروپا وامریکا که سالهاست زحمت کشیده وتا اینجا طبقه بندی کرده اند.طب اگربخواهد ایرانی یا به قولا اسلامی شود باید یک دانشگاه ومرکزیت پایه بنا شود و در عین حال بازهم مجبور است از تجارب دنیا استفاده کند.درهواشناسی اگر اطلاعات تمام ایستگاهها روزانه به مرکز اروپا ارسال میشود ایا جاسوسی است؟ جهالت و غرور تا چه اندازه.

  • خسرو
    0

    ماشالله چه دادگاهی شده اینجا و چقدر هم تو این کامنت ها قاضی داریم که راحت اتهام میرنند راحت هم حکم صادر میکنند. بااین حساب اونایی که هفت هشت سال درس قضاوت و حقوق خوانده اند باید بروند بز بچرانند

    نظرات شما -
    • فقره
      0

      انسانیت نیازی به درس و حساب و کتاب ندارد اقای عقل کل

  • داروغه
    0

    جاسوس را اعدام کنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خخخخ

  • یوسف
    0

    دکتر ملک زاده من شما را از 20 سال پیش میشناسم تمام چیزهایی که گفته اند از ارزش کار شما و شخصیت والای شما چیزی نمی کاهد ما مردم شما را افتخار مملکت می دانیم این مسئولین بیسواد هر شخصی که مخالف آنها باشد را مخالف رهبر عزیزمان دانسته و آن را کنار می گذارند دلیلش هم پارو کردن پول پول پول کثیف برای مخارج کثافتکاری فرزندانشان در کشورهای غربی درود بر دکتر ملک زاده و همکاران زحمت کش معاونت تحقیقات به کوری چشم دوستان دشمن صفت

    نظرات شما -
    • 1
      0

      طبری !!!

    • بیگانه پرست
      0

      عزیزمن اگر نزدیکانت مانند پدر و مادر و یا فرزندانت از کرونا جان میدادند همین حرفها رو میزدید؟؟ این چه دردیه که ما مردم ایران گرفتارش شدیم هر کس دزدی کرد عزیز شد ... زندانش کردن عزیزشد ... فرار کرد عزیزتر شد .... خیانت کرد عزیزتر شد ... اعدامش کردن .... اخراجش کردن ... حق من و شما رو خورد .... ۴۰سال در یک مسندمثل کنه ماند.... آخر گفتیم دیدید از کار برکنارش کردن !!!!! چرا عقل خودمون رو به کار نمیگیریم ؟؟؟؟ نتایج خدماتشون مثل روز روشنه که چی به روز کشور آوردن ؟؟؟ در هر زمینه که نگاه کنیم ورزشی اقتصادی بهداشتی و.... بجز جاهایی کا مدیریتش جهادی بوده و ازجان گذشته ها خدمت کردن مانند صنایع نظامی

  • a.b.m
    0

    چرا قبل از استعفای ایشان این مطالب را نگفتید . یا شما دروغ میگویید یا ؟!... حقیقت و بی اعتمادی عمومی قربانیان اصلی این دعوا هستند .

    نظرات شما -
    • وگوور
      0

      لو رفت که قصد تحقیق نبوده واکنش ژن و پا تو ژن ایرانیان در مقابل داروهای جدید شرکت های غربی فروخته شد و پول رفت به حساب ها... حالا جهش کرونا با شکل دیگر شدید و کشتار بیشتر شده است... چرا برخورد با کرونا در ایران عوض شده مکانهای عمومی سمپاشی نمی کنند؟ بیهوده موضوع را سیاسی نکن پول در ایران معجزه میکند !!!!!

  • موسوی
    0

    خدا به فریاد مملکتی برسه که افتخارش ملک زاده باشه،،،، اره درست گفتی آشغالها روزی عمرشون تموم میشه،،،،، جناب، افتخار مملکت ما سردار سلیمانی بود که رفت نه ملک زاده،،،،،

  • تمشکال
    0

    تمام داروهای خارجی را یکی یکی روی بیماران ایرانی آزمایش کردند و نتایج حاصله آن را به اجنبی فروختند ایرانیان شدند موش آزمایشگاهی بیگانگان قوه قضائیه باید به این خیانت وزارت بهداشت ورود کند. چرا که این وزارتخانه کرونا را در ایران با داروهای آزمایشی کشورهای بیگانه قدرت انتقالش را افزایش داد چرا روش چین را استفاده نکردند ؟ و همیشه مقابل طب ایرانی ایستادند چرا دیگرگونه و خیابانها و شهر ها را صد عفونی نمی کنند!!!!؟ ومابقی قضاوت با شما

  • قلندر واقعی90
    0

    سبز سبزم ریشه دارم من درختی استوارم.اینو سال قبل در وصف سبزی موسوی سرودم

  • غفاری
    0

    دولت بنفش در بی عملی و سوءتدبیر به کرونای بنفش رسید ... دوستان مقصر آقای نمکی نیستند آقای رییس جمهور هستند که با تفکرات و منویاتشان امثال ملک زاده ها را در وزارتخانه های مختلف به راس امور کشاندند ...

  • م رادی
    0

    زودقضاوت نکنیم باید صبرکرد ودید چه خبره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها