شناسایی 189 کرونایی جدید طی 24 ساعت در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از شناسایی 189 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ با جواب مثبت تست PCR آزمایشگاه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در 24 ساعت گذشته خبر داد.

شناسایی 189 کرونایی جدید طی 24 ساعت در سمنان

دکتر نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در 6 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون 12 هزار و 399 جواب مثبت تست PCR آزمایشگاه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شناسایی شدند که از این تعداد 8 هزار و 810 نفر به صورت سرپایی و سه هزار و 589 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته (از 30 آبان ماه الی 1 آذر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، در مجموع 189 مورد جدید مثبت در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه ثبت که از این تعداد، 148 بیمار جدید به صورت سرپایی شناسایی و 41 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه از دیروز تا امروز 32 نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند که با این احتساب مجموع بیماران بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به دو هزار و 857 نفر رسید .

وی با اشاره به مبتلایان بدحال و نیازمند به مراقبت ویژه اضافه کرد: در حال حاضر 58 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش ICU کرونا بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی با اشاره به تعداد فوتی‌ها در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 502 نفر فوت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این که استان سمنان در وضعیت "قرمز" قرار دارد، گفت: شهرستان های دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دکتر دانیی اظهارامیدواری کرد: با اجرای محدودیت های جدید در کشور و استان و با و همکاری آحاد مردم شاهد کاهش مبتلایان و مواردی بستری و فوت ناشی از این بیماری منحوس در کشور و استان باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها