آنلاین در خانه بمانید

با استفاده از اپلیکیشن‌ها و خدمات استارتاپ‌ها اکثر کارهای روزمره‌ را با یک ‌تغییر در سبک‌ زندگی‌تان می‌توانید آنلاین انجام دهید و سلامت بمانید

آنلاین در خانه بمانید

برای کاهش تلفات ویروسی که ماه‌هاست مثل بختک روی زندگی ما و مردم دیگر جهان افتاده است، هیچ راهی به جز فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک وجود ندارد. به گزارش همشهری، هر‌چند خبرهای واکسن کرونا خیلی‌ها را خوشحال کرده، اما واقعیت این است که ما به‌خاطر همه کسانی که دوست‌شان داریم، هیچ کار مفیدتری به جز در خانه‌ماندن نمی‌توانیم انجام دهیم. فناوری و اینترنت را باید به‌عنوان یک فرصت برای این روزها دید. خیلی از کارها را می‌توانید برای خودتان یا نزدیکان‌تان آنلاین انجام دهید. هر‌چند ما به روش‌های زندگی‌مان عادت می‌کنیم و تغییر سبک زندگی به‌نظر سخت می‌آید اما باید فرصت امتحان‌شدن را به استارتاپ‌ها در این مقطع حساس بدهیم. در این مسیر شاید مثل ابتدای آمدن کارت‌های بانکی یا تاکسی‌های اینترنتی، مسئولیت سنگینی بر دوش بچه‌ها و جوان‌تر به منظور ترغیب پدر و مادرها برای انجام آنلاین کارها برای سلامتی خودشان باشد.

آنلاین مشاوره پزشکی بگیرید
در ماه‌های اخیر استارتاپ‌های مختلفی در حوزه پزشکی رشد کرده‌اند. مراقبت از سلامتی روحی و جسمی در شرایط فعلی نکته بسیار مهمی است که استارتاپ‌های مختلف با ارائه خدمات مشاوره پزشکی و روانپزشکی به‌صورت آنلاین، این کار را برای شما آسان کرده‌اند. مشاوره پزشکی درصورت داشتن هرگونه علائم می‌تواند شما را در مسیر کنترل بیماری کمک کند، به این ترتیب از رفتن به‌صورت حضوری به بیمارستان یا مطب دکتر که یکی از اصلی‌ترین محل‌های شیوع بیماری است، بی‌نیاز می‌شوید. پزشکان آنلاین هم‌اکنون مجاز به ارائه نسخه‌های الکترونیک نیستند اما می‌توانند در مصرف داروهایی که نیاز به نسخه ندارد یا موارد مراقبتی، شما را راهنمایی کنند. درصورتی که نیاز به آزمایش داشته باشید هم، استفاده از خدمات آنلاین و آزمایش در محل اسکان شما که اکثر آزمایشگاه‌ها در بحران فعلی آن را ارائه می‌دهند، بهترین راه برای دوری از محیط‌های پرخطر است. جواب آزمایش‌ها را هم می‌توانید آنلاین دریافت کنید و از خانه خارج نشوید.

هر نوع خرید که بخواهید
در مدت محدودیت‌های شدیدی که از امروز شروع می‌شود، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و میادین میوه و تره‌بار باز هستند اما هر جایی که تجمع و شلوغی باشد، خطر گسترش ویروس کرونا را بیشتر می‌کند. استارتاپ‌های مختلفی اکنون وجود دارند که می‌توانند خریدهای مختلف‌تان را برایتان آنلاین انجام دهند. علاوه بر خرید از سوپرمارکت‌های کوچک محلی، سرویس‌هایی هم وجود دارند که خریدتان را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌دهند. تنوع کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار بیشتر است و اکثر کالاها را می‌توانید آنلاین ‌با تخفیف و با قیمت کمتر از قیمت درج‌شده روی کالا خریداری کنید. اگر خرید آنلاین از سرویس‌های میوه‌فروشی به‌نظرتان گران به‌نظر می‌رسد، می‌توانید به سراغ استارتاپ‌های خرید آنلاین از میادین میوه و تره‌بار بروید. این استارتاپ‌ها افرادی را دارند که برای شما می‌توانند از میادین میوه و تره‌بار میوه را دستچین کنند و برایتان دم در خانه بفرستند.

کتاب خواندن بدون بیرون رفتن
گشتن در کتابفروشی یکی از لذت‌های همیشگی آدم‌های اهل کتاب است. این مسئله اما در شرایط کنونی ممکن نیست و بسیاری از ناشران و کتابفروشی‌ها شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند. شما می‌توانید بسیاری از کتاب‌ها را آنلاین بخرید و اگر یک مقدار با نبودن کاغذ کنار بیایید، خواندن کتاب الکترونیکی هم ارزان‌تر و هم راحت‌تر است. پتلفرم‌های مختلف کتابخوانی اکنون در کشور وجود دارند که می‌توانید کتاب‌های مشهور بازار را به وسیله آنها روی موبایل، تبلت و کامپیوتر بخوانید. همچنین آنها مجموعه‌ای از کتاب‌های صوتی هم دارند که می‌توانند حسابی سرگرم‌تان کنند و کلی چیز یاد بگیرید.

کارهای اقتصادی از پشت میز
تبلیغ‌های اپلیکیشن و سایت بانک‌ها همیشه روی انجام‌دادن کارهای بانکی از خانه مانور داده‌اند. در این ایام کرونا اما بانک‌ها هم آنلاین‌تر شده‌اند. علاوه بر کارهای معمول بانکداری آنلاین اکنون در بعضی از بانک‌ها می‌توانید حساب باز کنید و کارت بانکی‌تان را هم در خانه تحویل بگیرید. خیلی‌ها می‌دانند که گرفتن کد بورسی حالا به لطف فناوری آنلاین شده و احراز هویت آن هم با هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. برای استفاده از کارگزاری‌ها هم اما حالا فرایند مشابهی اجرایی شده است.

ارسال هدیه به‌صورت مجازی
در طول مدت اعمال محدودیت‌ها، احتمالا با مناسبت‌هایی ازجمله تولد، مراسم ختم یا سایر مناسبت‌ها برخورد خواهید کرد، بهترین کار در این موقعیت برای دادن هدیه، گل یا تسلیت، استفاده از پلتفرم‌هایی است که این امکان را برای شما به‌صورت آنلاین فراهم کرده‌اند. با چند حرکت ساده می‌توانید در کمال ایمنی و حفظ پروتکل‌های بهداشتی، هدیه خود را به‌طور آنلاین سفارش داده و بدون دردسر برای فرد مورد نظر ارسال کنید.

سرگرمی مفید آنلاین
وضعیت سرگرمی در دنیای آنلاین داخلی حسابی خوب است. دیگر تقریبا همه سرویس‌های پخش آنلاین فیلم و سریال را می‌شناسند که این روزها به آنها اکران آنلاین فیلم‌ها هم اضافه شده‌است. علاوه بر این، پادکست‌های فارسی خوبی هم در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف رشد کرده‌اند. روی گوشی‌های اندرویدی بهترین اپلیکیشن‌ها Castbox و Pocket Casts به‌حساب می‌‌آیند. روی گوشی‌های آیفون به جز این اپلیکیشن‌ها می‌توانید از اپلیکیشن داخلی سیستم عامل iOS که نامش Podcasts است، استفاده کنید.

همه کارهای خودرویی
اگر خودرویتان نیاز به سرویس دارد یا بیمه آن تمام‌شده و نگران جریمه‌‌اش هستید، لازم نیست حتی دیگر دست به تلفن ببرید. برای کارهای خدمات خودرو استارتاپ‌هایی هستند که در داخل پارکینگ خانه و بدون نیاز به رفتن و معطل‌شدن در تعمیرگاه، کارهای مختلف را برایتان انجام می‌دهند. شاید قبلا خیلی‌ها با تلفن تمدید بیمه را انجام داده‌اند اما استفاده از این سرویس‌های آنلاین باعث می‌شود بتوانید با وارد‌کردن مشخصات ماشین، همه گزینه‌ها و قیمت آنها را قبل از خرید مقایسه کنید و بهترین مورد را بخرید.

یاد بگیرید؛ از هنر تا زبان جدید!
کرونا باعث یک تحول در آموزش مجازی کشور شده است. علاوه بر آموزش درس و مشق بچه‌ها، آدم بزرگ‌ها هم می‌توانند در زمان خانه‌بودن کلی هنر و فن جدید یاد بگیرند. مثلا چند پلتفرم آموزش مجازی موسیقی این روزها رشد کرده‌‌اند. برای زبان خارجی هم خیلی از کلاس‌های سنتی هم سرویس‌های آنلاین گذاشته‌اند. در دنیای تکنولوژی هر مهارتی را می‌توانید آنلاین یاد بگیرید. به زبان فارسی هم منابع خوبی برای یاد‌گرفتن مهارت‌های جدید وجود دارد. برای آموزش فارسی می‌توانید به سراغ استارتاپ‌هایی مثل فرانش و فرادرس بروید.

حفظ تناسب اندام با برنامه‌های ورزشی
باشگاه‌های ورزشی در زمان قرنطینه تعطیل هستند. برای حفظ تناسب اندام و سلامت جسمی، می‌توانید از انبوه برنامه‌های رایگان و پولی ورزشی و تناسب اندام به همراه پلتفرم‌های ارائه رژیم‌های غذایی استفاده کنید. برای گرفتن برنامه‌های اختصاصی ورزشی، پلتفرم‌هایی وجود دارد که در ازای گرفتن مبلغی، مربی با برنامه اختصاصی در اختیار شما قرار می‌دهد. در اینستاگرام نیز، مربیان ورزشی این امکان را فراهم کرده‌اند تا با پرداخت شهریه برای مدت زمان مشخصی، از کلاس‌های آنلاین گروهی، نیمه‌خصوصی یا خصوصی آنها استفاده کنید.

منبع: همشهری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها