وزیر بهداشت زیر گیوتین استعفای یارانش/ معاون و مشاور نمکی استعفا دادند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعفا داد.

وزیر بهداشت زیر گیوتین استعفای یارانش/ معاون و مشاور نمکی استعفا دادند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دلیل آنچه مدیریت بسیار غلط و پر نقص پاندمی کرونا از سوی سعید نمکی، اظهارات غیر علمی و ناشی از شتابزدگی وزیر بهداشت در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا، ادعاهای بی اساس وی و سازمان غذا و دارو در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی و عدم درک درست ایشان از تحقیق و پژوهش نامید، از سمت خود استعفا کرد.

در متن استعفای رضا ملک‌زاده آمده است:

بدین وسیله مراتب استعفای خود از مسئولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به دلایل زیر اعلام می‌دارم:

مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.

اظهارات غير علمي و ناشی از شتابزدگی جناب عالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه گرفتن برای تولید آن شده اید.

ادعاهای بی اساس جناب عالی و سازمان غذا و دارو در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی که به اعتقاد این جانب بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی صورت گرفته و همچنين دفاع و اقدام جناب عالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که می تواند شبکه بهداشت و درمان ایران را ناپایدار و در دراز مدت تضعیف کرده و مردم را از حقوق خود در بهره مندی از درمانهای پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.

عدم درک درست شما از تحقیق و پژوهش و اهمیت آن و نیز نادیده گرفتن تمام فعالیتهای علمی و پژوهشی محققان علوم پزشکی طی 7 سال گذشته که در سخت ترین شرایط تحریم و امکانات بودجه‌ای، به بالاترین سطح تولیدات کمی و رشد کیفی و استناد به مقالات نسبت به گذشته رسیده است و رتبه نخست منطقه و کشورهای اسلامی را دارد، عدم تشکیل شورای معاونین طی 6 ماه گذشته و عدم اختصاص وقت از سوی شما برای بحث در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی.

دکتر رضا ملک‌زاده

استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران

چرا ملک زاده استعفا داد؟

ماجرا زمانی شروع شد که نمکی (وزیر بهداشت) نقد تندی به ملک زاده و روند تحقیقات نظام سلامت کرد ( اینجا بخوانید). بعد از این ملک زاده نیز در نامه ای تند پاسخ نمکی را داد ( اینجا بخوانید) و فضا بیش از حد تیره شد.

وزیر بهداشت زیر گیوتین استعفای یارانش/ نوبخت هم از نمکی جدا شد!

نامه خداحافظی علی نوبخت حقیقی (برادر محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهور ) به سعید نمکی، وزیر بهداشت، منتشر شد‌.

نمکی چهار روز قبل علی نوبخت را که در مجلس دهم رییس کمیسیون بهداشت بود، بعنوان "نایب‌رییس و دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا" منصوب کرده بود.

نمکی قبل از رسیدن به کرسی وزارت بهداشت، معاون باقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بود و گفته می‌شود نوبخت حامی اصلی او بوده است‌.

متن نامه علی نوبخت به نمکی بدین‌شرح است:

جناب اقای دکتر سعید نمکی
با سلام و احترام
با نهایت تاسف بدینوسیله عدم توفیق همکاری با آن رفیق شفیق را اعلام میدارم.

عدم اجرای پیشنهاد مشفقانه حقیر و دوست بلندپایه ما در جلسه مورخ ۱۶-۸-۹۹ و موافقت اولیه جنابعالی که میتوانست باعث وحدت شده واز جو موجود جلوگیری نماید.

اینک بعد از سخنان آنجناب در اصفهان در کوبیدن علم و دانشمندان پزشکی جان بر کف ایران و پاسخ معاونت پژوهشی متاسفانه راهی برای همکاری بنده با جنابعالی و آن وزارتخانه باقی نگذاشته است.

با آرزوی توفیق
علی نوبخت۹۹.۸.۳۰

ماجرای استعفاهای متوالی چیست؟

برخی ماجرای استعفاهای اخیر را به ماجرای ارتباط نوبخت‌ها و وزارت بهداشت مربوط می‌دانند.

نعمت الله حافظی در توییتر نوشت: پس از استعفای دکتر قاضی زاده، وزیر بهداشت (دکتر نمکی) از طریق خاندان نوبخت به روحانی تحمیل شدند و به این واسطه جایگاه متزلزلی داشت. ایشان با ابقا معاونت تحقیقات( دکتر ملک زاده) و آموزش(دکتر لاریجانی) که نزد رییس جمهور جایگاه در خوری داشتند، سعی کردند این نقیصه را جبران کنند.

۲/ این ابقا در صورتی بود که از همان ابتدا اختلاف در سیاست گذاری سلامت بین وزیر بهداشت و دو معاونش مشهود بود اما حفظ صندلی مهم تر؛ و این آغاز سیاست گذاری های دو گانه در وزارت بهداشت بود، تا آنجا که حتی روحانی در ستاد کرونا در پاسخ به وزیر، استناد به نظرات دکتر ملک زاده می کنند.


۳/ دیروز دکتر نمکی در اصفهان بصورت ضمنی، تمام خطاهای برآوردی وزارت بهداشت در کرونا را به گردن دکتر ملک زاده انداختند غافل از اینکه حفظ صندلیِ وزارت به قیمت دو تکه کردن سیاست گذاری ها در وزارت بهداشت، باعث شروع این دومینو بود. شجاعت و استقلال رای شروط لازمِ وزیر بهداشت بودن است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • بهراد
    0

    در این شرایط خطرناک وزیری بهتر از این نبود بیارن خدا به خیر کنه مملکت رو هواس با این مدیریت جناب وزیر...پرستاران و پزشکان مظلومانه دارن میمیرن ...این وزیر از همون قضیه ایدز در چهارمحال که به اخلاق یک شهر حمله کرد بلانسبت....ید...یک ادم کارکشته در این شرایط لازمه لطفا وقت تلف نکنین

  • راوی
    0

    برادر اقای نوبخت از خودش با هوش تره......

  • ردینگتون
    0

    سلامتی و جان مردم ایران را فدای مصلحت اقتصادی و سیاسی کردید اقای نمکی اگر سر سوزن تعهد و وجدان داشتید چند ماه پیش خود استعفا میکردید

  • امیرعلی
    0

    اشتباه نکنیدامارمرگ اینقدربالارفته که همه میخوان پای خودشونوبیرون بکشن میدونن چه فاجعه ای توراهه.

  • ناشناس
    0

    الان چه وقت دعواست بفکر مردم باشید دعوا را بگذارید برای روز خوش .

    نظرات شما -
    • م...2
      0

      از اکیب ریش مدل اسحاقی امروزی ریش انگلیسی زمان شاه وریش بزی مشهور زمان رضا شاهی

  • ایرانی
    0

    جناب آقای دکتر نمکی الحق و الانصاف خوب و با انرژی کار می کنند. فراموش نکنید که رئیس جمهور کیه. زنده باد دکتر نمکی و کادر درمان که دربابر این گونه زیاده خواهان ایستادگی کرده اند. اگر به تدبیر دکتر نمکی توجه می شد الان از یوغ این بیماری رهایی پیدا کرده بودیم. کادر درمان دست مریزاد به همت بلندتان

    نظرات شما -
    • بهراد
      0

      وزیر الحق و الانصاف خوب کار میکنه اما مردم دارن قتل و عام میشن تو و امثال تو وجدان دارین اخه نگاه کن ببین اطرافت چه خبره بعد الحق و الانصاف بگو

  • پزشک سهمیه ای
    0

    ملک زاده.همه تو و رانت تو و گروه تورو میشناسن. کاش کسی بود تورو اعدام میکرد.حالا که رو شده واکسن چینی و روسی روی هموطناننم تست میکردی میخای در بری. یه روز من تورو اعدام میکنم به خاطر مرگ هموطنانم.تو و اون پزشکای قاتلی که امیال شیطانی رو انجام دادین. وقسم پزشکی رو شکستید.پول باشما ها چه کرد که حاضر به چنین کقافت کاری شدین. درس اخلاق میدین به مردم ولی در خفا ان کار زشت را میکنید ای معلون

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      شما از سوابق ملک زاده بی اطلاع هستین ایشان دلسوز جان مردم هستن

    • پزشک سهمیه ای
      0

      حاج سعید طوسی.اینکه باهم دیگه چندتا شرکت داروسازی دارید و شریک هستید دلیل بر علم کسی نمیشود.من بهتر از تو میشناسمش.مقاله منو به اسم خودش چاپ کرد.نه تنها من بلکه مقالات تمام دانشجویانش را.چون معاون وزیر بود.استاد اخلاق بود.پس زر مفت نزن و به کاسبیت مشغول باش و بزار ما در غم از دست دادن عزیزانمان باشیم

  • یکی از مردم
    0

    هردم از این باغ بری میرسد.....

  • شهروند
    0

    احتمالأ اين آقای نمکی از برادران سهميه ای است

    نظرات شما -
    • م...2
      0

      شاید هم درردیف اختلاسی بخور بخور نیست

  • کار بر ناشناس
    0

    الحق و والانصاف جناب نمکی فراتر از بنیه شان دارن کارن می کنن! این حق ایشان و امثال ایشانه! بعضی از ماها که عادت کردیم هرکه بیشتر کارکنه بیشتر باید حرف بخوره و انتقاد بشنوه. هر کسی خودش و جای اینا بذاره.الان درستش اینه هر کسی ایده ای داره بده.تو بحران کار کردن و ایده دادن هنره وگرنه تو غیر اینشورت تو زمان آرامش که هنر نکردیم. حالا این بنده خدا از طرف رئیس جمهور که آن جور باید حمایت نمی شه این حقشه!!

    نظرات شما -
    • کاربر
      0

      دوست عزیز جان مردم که مایه معاملات ایشان یا هرکس دیگه ای نیست که . روحانی همکاری با ایشان ندارد میتواند رسما اعلام کند و بخاطر همین مردم که روزانه 500 نفر تازه اونم با امار اینا دارن فوت میکنن استعفا بدن نه اینکه دو دستی بچسبن صندلیشو . چرا که دیر و زود تموم خواهد شد این بیماری ولی هنر اینه که تو اوج مدیریت بشه نه اینکه ما از اول شروع کرونا حتی نتونستیم این بیماری رو حتی در حد کنترل داشته باشیم . نمیشه نمیتونیم خب با مردم هم رو راست باشیم الان نه ماهه از در قابلمه گرفته یا بقول دکتر ملک زاده از خودشون چرت و پرت بدون هیچ بنیان علمی به مردم چرت و پرت تحویل میدن . اینا خیانت خیانت ما هم که /...

  • الله اکبر
    0

    چقدر شما باحالید روزی ۵۰۰ نفر فوت میشن و عذاب وجدانی برایتان نیست قلبهایتان به کجا رسیده

  • رضا
    0

    وزیر فقط قاضی زاده هاشمی آقای نمکی در حد وزیر نبود هر کس دیگه بود همون اول می‌رفت کنار با این مدیربت

  • مقداد میرزایی
    0

    ظاهرا افشاگری های دکتر احمدی نژاد درباره مدیریت کرونا تماما درست بود فقط نیاز به یک مرد بود تا دستشونو رو کنه و پتشونو بریزه روی آب حق مردم نازنین کشور ما نیست که با مدیریت ضعیف و ناکارامد و تقلیدگر اینها از سایر کشورها اینجوری کشته شوند هر روز یه سیاست متناقض یه حرف بدون پشتوانه

  • کامران
    0

    این سه تا پلن رو بزارید کنار هم ببینید به چی میرسید 1وزارت بهداشت از طریق تیم دولت تو چین پیگیر میشه که چین چطوری کرونا رو جمع کرد چین میگه طب سنتی و طب مدرن باهم بعد نفر ایران میره ووهان میبینه که آره درسته و نامه رسمی معاونت بین الملل به مقامات وزارت بهداشت اینو میگه که تو رسانه ها هم عکس نامه هست 2 طب سنتی که اتفاقا تونسته کرونا رو خوب کنترل کنه و اکثریت مردمی که طب اسلامی و سنتی رو تستش میکنن کرونا رو شکست میدن 3 طب سنتی و اسلامی شدیدا سرکوب و بایکوت میشه از طرف چندتا از اعضای وزارتخانه و ستاد کرونا 4 هر چهار 4 دارویی که وزارت بهداشت تست میکنه رو مردم که شکست میخورن و کاشف به عمل میاد که سازمان بهداشت جهانی داروها رو بیشتر از همه رو مردم ایران تست کرده و موش ازمایشگاهی کرده دارویی که یک 1 درصد رو کرونا جواب داده و قیمت بازار ازادش 40 میلیون تومنه و قیمت بیمارستانیش 3 میلیون تومن 5 مجوز جهانی چندتا داروها باطل میشه اما هنوز تو ایران تجویز میکنن 6 تعداد مبتلاها و مرگ و میر شدیدا چندین برابر میشه 7 ببینید ملک زاده علت استعفاشو چی میگه تو نامه به وزیر شما رفتی سمت تلفیق طب سنتی با پزشکی مدرن . عمه من بود تو صداسیما گفت خوردن مدفوع انسان لاغر ادمو لاغر میکنه مدفوع چاق ادمو چاق میکنه؟!

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      متاسفانه حرف شما درسته

  • کاظم
    0

    این متن ثابت میکنه که ستاد مبارزه با کرونا اصلا کارش را درست انجام نمیده

  • یاس
    0

    اینهایی که در بحبوحه افزایش تلفات کرونا خود را کنار می کشند آدم های بزدلی هستند که واقعا تا حذف آخرین ویروس کوید۱۹ در سنگر خود می ماندند ولی....این روشن فکر نما ها جازده اند . اینجور سنگر ها سردار سلیمانی ها را می خواهند تا با انگیزه،اعتقاد،صبر ،صداقت و اعتماد به نفس به جنگ دشمن بشریت بروند .

  • کاربر ناشناس
    0

    اتفاقا تو انقلاب موارد اینجوری داشتیم تا مواقع حساس به عناوینی خودشونو کنار می کشیدن! کاری نداریم! هیچوقت هم لنگ نموندیم اگر آقای نمکی و وزارت بهداشت در زمینه مهار کرونا خوب عمل نکردن پس رقم پایین تلفات در روزهای شیوع اولیه کرونا که خیلی تجربه هم نداشتیم دلیل بر چه بود؟! مگر افزابش آمار تلفات فقط به ایشان مربوط می شه؟ پس خود مردمی که جدی نمی گیرن ومسئولینی که در این مورد کار شکنی می کنند چه ؟! خدا کنه این چیزها برای تخریب ایشان نباشه !!! سنگرو خالی کردن تنها راه حل نیست! ضمنا پزشک متعهد یا غیر متعهد به سهمیه ربطی نداره! اونایی که خودشون هیچی نشدن عقده سهمیه تو دل شونه اینو برای تخریب بهانه قرار می دن! تمنا می کنم مثل همیشه که لطف داشتید این نظر منو بذارید.

  • کار بر ناشناس
    0

    استعفای یاران ایشان چه ربطی به خود وزیر بنده خدا داره؟! راه باز جاده دراز! ای کاش سردار سلیمانی عزیز بود یک ثانیه تو این وضعیت سنگر و خالی نمی کرد پشت این وزیر صبور و زحمتکش بود! تازه این آمار تلفات مگه فقط به وزیر مربوط می شه؟ همه باید کوشش کنن چه مردم وچه مسئولین! تازه آمار کشورهای دیگه که خیلی ها اونا رو پیشرفته می دونند چرا بالاست! خیال همه جمع این وزیر پر تلاش ما در صحنه هست با این چیزا روحیه شو از دست نمی ده!

  • شاهرخ
    0

    درود بر دکتر ملک زاده

  • یکی از این ملت زیر یوق استکبار داخلی
    0

    ازبس بیعرضه بوده میتونست با طب سنتی یک دست بشه نزاره مردم از ترس وبا داروهای بیفایده جانشون رو از دست بدن ما خانوادمون حدود ۳۰ نفر همزمان باهم کرونا گرفتیم ولی با طب سنتی در تماس بودیم و شبانه روز مارو راهنمایی کردند حتی شمارشون رو در اختیار گذاشته بودن که در ارتباط باشیم خدایش به طول ۱۰ روز همه خوب شدند ولی ایشون گفتند طب سنتی شیاد است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کسایی بد گویی ملک زاده میکنن که از علم ایشان بی خبرند ایشان جان انسان هارو به سیاست نمی فروشند

  • کار بر ناشناس
    0

    انگار دیواری کوتاهتر از وزیر بهداشت سراغ ندارن! جالب اینجاست چرا اون کسانی که با تصمیمات شون کارهای ایشان را زیر سوال می برن از شون انتقاد نمی شه! چی شد یکدفعه موج مخالفت با وزیر بهداشت شروع شد؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها