رییس کل دادگستری استان هرمزگان:

ترخیص۵۷۰۰ تن برنج وارداتی از گمرک قشم آغاز شد

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از آغاز روند ترخیص پنج هزار و ۷۰۰ تن برنج وارداتی دپو شده در انبارهای گمرک قشم در پی ضرب الاجل دستگاه قضایی خبر داد.

ترخیص۵۷۰۰ تن برنج وارداتی از گمرک قشم آغاز شد

علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان روز چهارشنبه اعلام کرد: در پی مهلت تعیین شده توسط دستگاه قضایی برای ترخیص برنج های انباشت شده در انبارهای گمرک قشم ، روند ترخیص و بارگیری این محموله ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور نظارت بر بازار و تعدیل قیمت ها ، پنج هزار و ۷۰۰ تن برنج وارداتی موجود در انبارهای گمرک قشم پس از مدت مدیدی بلاتکلیفی و عدم ترخیص توسط صاحبان کالا ، هم اکنون به وسیله کامیون های سنگین و نیمه سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است.

رییس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: تأخیر در روند ترخیص این محموله ها سبب شده بود که این حجم زیاد از کالای اساسی برنج در معرض انقضای مدت مصرف قرار گیرد.

صالحی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسوولان مربوطه درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص ، این محموله های بزرگ برنج در معرض فساد قرار می گرفت و در نهایت چاره ای جز معدوم نمودن آنها وجود نداشت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می شد.

این مقام قضایی هرمزگان با قدردانی از همه کسانی که در این رابطه با مسوولان قضایی همکاری لازم را داشته اند تصریح کرد : خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه های اجرایی و صاحبان کالا و البته با اطلاع رسانی به موقع موضوع از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هم اکنون در کمتر از یک هفته از ضرب الاجل تعیین شده ، با ترخیص این محموله های بزرگ برنج ، از تحمیل خسارات ناشی از تأخیر به وجود آمده به بیت المال و تجار و واردکنندگان ، جلوگیری شد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها