مردم ارومیه همچنان درگیر معضل آبگرفتگی خیابان‌ها هستند

همه ساله در زمان بارندگی شاهد بروز مشکلاتی در سطح کلانشهرها به خصوص ارومیه هستیم که مهم‌ترین مشکل را می‌توان آبگرفتگی معابر عنوان کرد.

مردم ارومیه همچنان درگیر معضل آبگرفتگی خیابان‌ها هستند

هر ساله در زمان بارندگی شاهد بروز مشکلاتی در سطح کلانشهرها به خصوص ارومیه هستیم که مهم‌ترین مشکل را می‌توان آبگرفتگی معابر عنوان کرد.

عمده‌ترین وظایف شهرداری که رابطه مستقیم با حقوق شهروندی دارد، ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، میادین، توسعه معابر، تنظیف، نگهداری، تسطیح معابر، انهار عمومی، مجاری آب و فاضلاب اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق، پرکردن و پوشاندن چاه‌ها و چاله‌های واقع در معابر است.

در این میان مشکل آبگرفتگی از سالی به سال دیگر منتقل می‌شود و اینکه هر ساله شاهد تکرار آن هستیم، بیانگر این موضوع است که مسئولان تنها به دنبال رفع مشکل به صورت موقتی هستند.

بارش باران آغاز خوشحالی برای ما شهروندان است اما به دنبال آن آبگرفتگی معابر در فصل بارش معضلی همیشگی برای مردم است و قصه‌های پر غصه و تکراری برای شهروندان بوده که علاوه بر آبگرفتگی معابر ترافیک سنگین خیابان‌های شهر، افتادن در چاله و چوله‌ها لذت و شوق دیدن قطرات زیبای باران را از بین می‌برد.

نارضایتی مردم ارومیه از آبگرفتگی خیابان ها

رضا موسوی یکی از اهالی باغ‌ کودک در خصوص آبگرفتگی معابر این محله گفت: همه ساله با آغاز بارش‌ها نگرانی از تردد در خیابان‌ها، ورود آب و فاضلاب به خانه‌ها و نگرانی از مختل شدن زندگی سراغ اهالی این منطقه می‌آید.

وی گفت: کافی است فقط دو ساعت باران بیاید تا به دلیل گرفتگی چاه‌ها کوچه پرآب می‌شود که این مشکل همیشگی است و با ارسال پیام یا تماس با مدیریت پسماند این مشکل برطرف می‌شود اما شهرداری باید چاره‌ای در این زمینه بیندیشد.

این شهروند بیان کرد: امسال عوامل اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه چاه‌های این منطقه را لایروبی و ارتفاع چاه‌ها جهت جذب بهتر آب‌های سطحی افزایش یافت تا در روزهای بارش مشکلی ساکنان این منطقه را آزرده خاطر نسازد اما با این اقدامات باز هم مشکل گرفتگی معابر را خواهیم داشت.

هدایت آب‌های سطحی آن‌گونه که انتظار می‌رود انجام نگرفته است

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر ارومیه با اشاره در معابر خاکی و کوچه ها با مشکل آسفالت و ترمیم آسفالت مواجه هستیم اظهار داشت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در بعضی از مناطق شهری در پروژه‌ها نشان از ضعف در زیرساخت‌ها هستیم.

حسین پناهی بیان کرد: هدایت آب‌های سطحی آن‌ گونه که انتظار می‌رود انجام نگرفته است بنابراین معاونت خدمات شهری در زمان بارش‌ها باید به این مسائل توجهات بیشتری کند.

وی افزود: شهرداری ارومیه باید پیش از آغاز بارش‌ها عملیات عمرانی و خدماتی را به پایان برساند.

لایروبی 45 کانال اصلی و فرعی شهر ارومیه

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه در فصل بهار و تابستان تمامی کانال‌های سطح شهر ارومیه لایروبی شده، تاکید کرد: لایروبی کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر ارومیه توسط نیروهای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و اداره ماشین آلات این سازمان با جدیت انجام شده است.

بصاری تصریح کرد: در سال‌های اخیر لایروبی متداوم کانال‌های سطح شهر پیش از فصل بارش‌ها سبب شده است که میزان آبگرفتگی‌ها به شدت کاهش یابد.

وی گفت: در سطح شهر ارومیه 45 کانال اصلی موجود است که به صورت کامل لایروبی شده است و لایروبی کانال‌ها و جوب‌های سطح شهر به موجب پیشگیری از آبگرفتگی‌ها انجام شده و نقاط حساس شهر نیز شناسایی و بررسی شده است.

بصاری تصریح کرد: هم اکنون هماهنگی‌ها با معاونین خدمات شهری مناطق انجام گرفته و امید است که بارش‌های امسال را با کمترین مشکل بگذرانیم.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: متاسفانه در اکثر لایروبی‌های انجام گرفته شاهد خروج زباله‌های شهری و ظروف یک‌ بار مصرف از کانال‌ها هستیم که این امر نیازمند مشارکت بیش از پیش شهروندان است تا با اجتناب از ریختن زباله در کانال‌ها از وقوع آبگرفتگی به هنگام بارش‌ها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی نواحی شهر با وجود لایروبی کانال‌ها و جوب‌ها به سبب عدم توجه و رعایت شهروندان و ریختن نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خود در مسیر جوب‌ها و کانال‌ها سبب گرفتگی مسیر کانال‌ها شده‌اند و ناگزیر لایروبی چندین بار صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها