عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مجلس به دنبال تحریک مردم علیه دولت است/ شعارهایشان برای معیشت مردم، تبلیغاتی است

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: بحث‌هایی که در جریان انتخابات آمریکا در مورد بازگشت این کشور به میز مذاکره انجام شده، ممکن است تنها کارکرد تبلیغاتی داشته باشد.

مجلس به دنبال تحریک مردم علیه دولت است/ شعارهایشان برای معیشت مردم، تبلیغاتی است

محمد هاشمی رفسنجانی با اشاره به تأثیرگذاری احتمالی نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بر بازگشت این کشور به میز مذاکره، اظهار کرد: پیش‌بینی این موضوع در حال حاضر کار مشکلی است و هنوز داده‌های کافی برای برآورد آینده وجود ندارد. بحث‌هایی که در جریان انتخابات آمریکا انجام شده هم ممکن است تنها کارکرد تبلیغاتی داشته باشد و آنچه که بایدن در زمینه برجام مطرح‌کرده با تعهد وی نسبت به اجرایی‌شدنش همراه نباشد.

وی افزود: بنابراین پیش‌بینی وضعیت دولت بعدی آمریکا از الان مشخص نیست و هنوز معلوم نشده که کاندیدای منتخب و دولتش تفاوت چندانی در اجرای سیاست‌ها در قبال ایران نسبت به جمهوری‌خواهان داشته باشد. البته من عنوان کلی جمهوری‌خواهان را به‌کار می‌برم و از ترامپ یاد نمی‌کنم چون او در این میان یک استثناء است.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: سیاست آمریکا در خاورمیانه به طور کلی حول محور امنیت اسرائیل است. مسائلی مانند حقوق بشر و آزادی را هم علیه ما درست کرده‌اند و از آن استفاده می‌کنند اما به طور کلی آنان از قدرت موشکی و دفاعی ما ناراضی هستند و ما هم اعلام کرده‌ایم که هرگز حاضر نیستیم از قدرت موشکی خود بگذریم.

وی با بیان اینکه نمی‌توان مشکلات داخلی را با توجه به این تحولات در خارج از کشور حل کرد، گفت: ما مشکلات داخلی را باید در داخل و در منطقه خودمان حل کنیم. مشکلاتی که با همسایگان داریم و رفتارهایی که از آنان دیده‌ایم و حتی جلوگیری ایشان از صادرات تولیدات ما که مانع درآمدزایی‌مان شده است را باید خودمان حل کنیم.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: وضعیت داخلی در حال حاضر نامطلوب است. مجلسی‌ها برخلاف سخنان رهبری، همچنان فعالیت‌های معطوف به انتخابات ریاست جمهوری انجام می‌دهند و با توهین و تخریب و دخالت در امور اجرایی کارها را مختل می‌کنند.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: تجربه نشان داده شعارهایی که آنان برای مردم سر می‌دهند، وقتی بر سر کار می‌آیند هرگز توان اجرایی‌کردنش را ندارند. خیزی که مجلس و در یک کلام جناح راست برای تبلیغات انتخاباتی برداشته، نامطلوب است. ما با انتخابات چندین ماه فاصله داریم و در این اوضاع که کرونا اعصاب مردم را به اندازه کافی بهم ریخته این بحث‌ها بیهوده و نادرست است.

وی ادامه داد: ما نباید در داخل رفتارهایی انجام دهیم که منجر به افزایش فشار بر قشر کم‌برخوردار شود، بلکه باید با یافتن راه‌حل‌های منطقی گره از کار آنان باز کنیم اما جهت‌گیری مجلس در این زمینه صرفاً بر تحریک این قشر علیه دولت متمرکز است در حالی که کاملاً آشکار است سردادن شعار انقلابی‌گری و بیان وعده‌های اغراق‌آمیز صرفاً جنبه تبلیغات انتخاباتی دارد و هیچ پشتوانه درستی برای آن متصور نیستند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: رهبری گفتند که باید همه منسجم و متحد باشیم و کنارهم مشکلات را حل کنیم، اما کو گوش شنوا؟ رفع این مشکلاتی که در طول چندین سال رخ داده است، یک‌شبه ممکن نیست. اما برخی در مجلس تنها بر طبل ناامیدی می‌کوبند و مردم را سرخورده‌تر می‌سازند.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی باید ملاک رفتار ما باشد، اظهار کرد: اگر مجلس طرحی می‌دهد باید دولت بتواند تامین مالی کند، وقتی دولت می‌گوید ندارم و به حق هم می‌گوید، چطور این منابع را تأمین کند؟ منابع مالی دولت محدود و مسدود و حتی پول‌های ما در برخی کشورها بلوکه شده است. وقتی در چنین شرایطی قرار داریم، اصرار دوباره و چندباره مجلسی‌ها در این زمینه چه حاصلی دارد؟

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه به به جای ماهی دادن به مردم باید ماهیگیری را به آنان بیاموزیم، اظهار کرد: دولت باید با سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت شغلی مولد، جوانان بااستعدادی که بیکار مانده‌اند را مشغول سازد. اگر این استراتژی را به کار گیریم هم تولید داریم و هم خانواده‌ها وضعیت بهتری خواهند داشت.

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: ما در دوره بعد از جنگ شاید شرایطی بدتر از امروز داشتیم اما با ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و راه‌اندازی بیشتر شهرک‌های صنعتی و جان‌دادن به آنها بسیاری از جوانان را به سمت شاغل‌شدن بردیم و وضعیت مالی خانوارها را بهبود بخشیدیم اما با همه این تجارب گذشته، امروز برخی می‌خواهند به جای این کارها دنبال شعارگرایی و دادن وعده‌های دهان‌پرکن و تبلیغاتی بروند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • مانی
    0

    عملکرد و ناکارامدی دولت به قدری موجب نارضایی عمومی است که احتیاج به تحریک از جایی ندارد بر عکس بنده تصور میکنم که اصرار بر تداوم روش گذشته محرک نارضایتی مردم بر ضد حاکمیت است..

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      شمامانی قالی باف هستید

  • امیر
    0

    همتون لنگه همید... بعد از اینکه پستهاتونو ازتون می گیرند فاز اپوزیسیون میگیرید

  • نفهم
    0

    مجلس هیچ برنامه نداردازگنگی وبی برنامگی یا فحش می دهندوناسزامی گویندیاازتهران ومجلس می زنن بیرون به اسم رسیدگی میدانی یا حکم اعدام صادرمی کنن جدیداهم دست به اعتصاب غذازدن امید شفاهی نیست شرمرسانید.

  • نیر
    0

    هاشمی ها همشون مثل همن سو استفاده گر و چپاول گرن و دایم تفرقه پراکنی می کنن از اون فائزه بگیر تا تو که مثل گندشونی

  • مرکل
    0

    وقتی چوب رو بر میدارن ،،،،،،،

  • هاشمی
    0

    وقتی ازناکارمدی این دولت چیزی گفته میشود دم از اتحاد میزنند اقایان اگر درست مدیریت میکردند حتی سی درصد الان وضع اینطور نبود ودرضمن چرا فرزندان شما نمی‌روند ماهی گیری یاد بگیرند تمام پول ملت را دزدیده و به انهادادید ملت ماهی گیری بلند شما ماهی هاشون را می‌دزدید حالا چون این مجلس با همکاری قوه قضائیه درصد دمسدود کردن راهی دزدی است برای درامان ماندن خودتان دم از اتحاد میزنید اتحاد با شماها یعنی اتحاد با مفسدان اقتصادی

    نظرات شما -
    • دانا
      0

      سلام اولاً كشور بوجه لازمه را ندارد و مجلس فقط حرف زيبا مي زنه مثل پسري مي مونه مي ره خواستگاري به دختر مي گه خونه مي خرم ماشين مي خرم ويلا شمال و مسافرت ووو همه را به شما مي زنم شايد 90درصد پسر ها موقع خواستگاري به عروس گفتند و قريب 70درصد نتوانستند حتي يك ماشين خوب بخرند مجلس ايران ويران شده فقط حرف . كيسه خالي پوز عالي . حقيقت اين هست كشور توان 85ميليون ايراني نداره و بايد نفت و گاز بفروشه . در حقيق اگر خوزستان نبود ايران افغانستان هم نبود . پس الكي ملت در برابر دولت قرار ندهيد روحاني را كشتيد حال داريد سنگ قبرشو نصب مي كنيد خجالت بكشيد مگر كشور روحاني مديريت مي كنه از كل بودجه كه مجلس تصويب مي كند يك سومش دست دولت مي رسد و دو سومش برتر ها مي گيرند از اون يك سوم باز هم برتر ها سهم دارند يك بار آخر سال يا اول سال مجلس بودجه را تفريق مي كنه تصويب مي كنه به اعداد اعلامي دقت كنيد متوجه خواهيد شد يه خودكار و كاغذ بگيريد بنويسيد اين يعني از هر هزار تومان تصويب شده فقط 300 تومانش دولت اجازه داره و دست دولت هست دقت كنيد ببينيد چي مي گن. ايران نياز داره اعلان مثل عربستان مثل همه ي اعراب خليج فارس مثل امريكا المان ووو بسته حمايتي مثل كرايه خونه كرايه مغازه ؛ بخشش ماليات بخشش ديركرد وام دادن حداقل حقوق به همه ي سرپرستان ولي ما نداريم كف دست دولت مو داره بكن . عزيزان زماني كه سينه مي دادن جلو ال مي كنيم بل مي كنيم : جيگ جيك مستونت بود فكر زمستانت بود؟ مسئولين كشور و دولت اصلي فقط فكر خودشان هستند آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هيچي . شما در لبنان سوريه عراق و فلسطين يمن ونزويلا هستيد يعني چي ؟ يعني دلار نفتي خرج مي كنيم هيچ م.شي براي رضاي خدا موش نمي گيره . تائيد اين دوستان يعني چاه نفت و گاز ماليات پر كشيد سوي دوستان . تا كي قرار از بيت المال ايرانيان خرج بيت الحال اعراب بشه تا كي

  • محمد
    0

    جناب هاشمی !! چهل سال است خانواده شما بزرگترین رانت ها و فسادهای اقتصادی و اجتماعی را ایجاد کرده اید بطوریکه ملت ایران را برده خود می دانید و چهل سال است خانوادگی دنبال یاددادن ماهیگیری به ملت ایران هستید اما نیک می دانید با صید ترالی که بجان این ملت انداخته اید دیگر ماهی باقی نمانده.

  • دانشجو
    0

    اقامحمدخان رفسنجانی! درسته رهبری گفتندمنسجم واتحادداشته باشید، امامنظورشان این نبودکه دربرابررانت ودزدی وتبعیض هم باظالمان وحق مردم خوران مماشات کنید. پس متوجه باش که دیگه نمیتوانیدازحرفهای رهبری به نفع خودتان سوءاستفاده کنید مردم گرگهایی چون شماها راخوب شناخته اند.

  • کاربر ناشناس
    0

    مجلس محل امن برای سرمایه داران ومحتکران هست نگوییدخانه ملت که مددجویان باماهی 100تومن حقوق زجر می کشن باگسترش تبعیض های حقوقی

  • داودحمید
    0

    این مردک شبیه کرونا است چهل سال چپاول کردند وبردند دربانکها اروپا سرمایه گذاری کردن حالا هر روز زر می زند کرونا خفه شو

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      فقط این مردک نبرد مردکهای دیگه هم بردند ازملت که امثال شما به اصطلاح حزب اللهی ها همواره از بردن نامشان وحشت داریدوآنها رامعصوم می دانید که معصوم اصلا وجودخارجی ندارد.

    • کاربر ناشناس
      0

      مجید واقعا فهمید چی گفتی سگ زرد برادر شغال است اینها همه ازیک آخور می خورند سروته یک کرباسند

  • سیدعیسی غلامی
    0

    از مجلس انقلابی در ارائه طرح ها در رفع مشکلات حمایت و تشکر می کنم.

  • ناشناس
    0

    سلام. آقای هاشمی نگران دولت نباشید دولت اعمالی را که در بورس به سر مردم بیگناه آوردآشنا هستند به مجلس ربطی ندارد.

  • ازادی وطن
    0

    خبرفوری ثبت کن نظرم رو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها