۶۰ میلیارد ریال تسهیلات جهش تولید به عشایر استان سمنان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: ۶۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال تسهیلات به عشایر استان از محل‌ اعتباری مختلف به منظور جهش تولید نیمه نخست امسال پرداخت شد.

۶۰ میلیارد ریال تسهیلات جهش تولید به عشایر استان سمنان پرداخت شد

مراد خادم روز چهارشنبه ابراز داشت: تسهیلات پرداخت شده به عشایر استان سمنان از محل‌های اعتباری مختلف مانند بند ب ماده ۵۲ قانون دامی از محل درآمدهای صندوق توسعه ملی و ماده ۱۰ و ۱۲ به منظور اشتغالزایی و جبران خسارت ناشی از خشکسالی های متوالی است.

وی ادامه داد: تسهیلات جبران خشکسالی بیشتر در اختیار شرکت‌های تعاونی عشایری قرار گرفت تا علوفه مورد نیاز را تامین و به عشایر آسیب دیده کمک‌رسانی کنند.
خادم اظهار داشت: عشایر سربازان بی‌ادعا در عرصه تولید هستند که بدون استفاده از خدمات و امکاناتی شهری در دل طبیعت برای رزق حلال و تامین امنیت غذایی کشور تلاش می‌کنند و پرداخت تسهیلات و تامین نقدینگی برای این قشر نقشی مهم در رونق و جهش تولید و بهبود معیشت آنان دارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بر اساس بند ب ماده ۵۲ قانون دامی از محل درآمدهای صندوق توسعه ملی برای عشایراستان سمنان تصویب شد که از این میزان ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جذب شد.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از آغاز فعالیت خود در سال ۹۲ برای پاسخ به نیازها و کاستن از مشکلات فراروی عشایر اهتمام داشته است، گفت: توجه به عشایر با توجه به نقشی که در تولید دارند در تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید کمک‌کننده است.
با همکاری مجلس شورای اسلامی و با اجرای بند ب ماده ۵۲ قانون دامی، از محل درآمدهای صندوق توسعه ملی یک درصد معادل حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال به عنوان سرمایه در گردش برای توسعه فعالیت های دامپروری به عشایر کشور در نظر گرفته شده است.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها