افزایش دو میلیون تنی ظرفیت تولید محصولات فولادی در استان سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با توجه به صدور پروانه های بهره برداری در بخش فولاد، ظرفیت تولید به بیش از دو میلیون تن در سال رسیده است.

افزایش دو میلیون تنی ظرفیت تولید محصولات فولادی در استان سمنان

محمد فروهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی صنایع معدنی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ واحد فولادی با ظرفیت تولید بالغ بر دو میلیون تن در سال در زمینه تولید انواع محصولات فولادی اعم از انواع میلگرد، شمش ، ورق و مقاطع فولادی ، لوله های فولادی ، قطعات فولادی و چدنی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین میزان سرمایه گذاری در واحدهای فولادی استان سمنان را نیز ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۶۰۰ نفر در واحد های تولید فولاد در استان سمنان مشغول به کار هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به صدور ۳۱ جواز تأسیس در زمینه تولید محصولات فولادی، سرمایه گذاری پیش بینی شده این طرح ها را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها ، ۲هزار فرصت شغلی جدید در این بخش صنعتی ایجاد خواهد شد.

فروهر با تاکید براینکه با حمایت از واحدهای تولیدی و کالای داخلی می توان با تهاجم اقتصادی به خوبی مقابله کرد، افزود: تکمیل زنجیره فولاد و فلزات اساسی جز پروژه های مهم دولت است که خوشبختانه در حال حاضر این زنجیره متوازن و کامل شده است .

وی با اشاره به ظرفیت های استان سمنان در بخش معدن و صنایع معدنی خاطرنشان کرد: این استان از پتانسیل های معدنی مناسبی برخوردار است که باید به خوبی فرآوری و بهره برداری شود و با تکمیل زنجیره فولاد شاهد افزایش ارزش افزوده و رشد صادرات و اشتغال در کشور و استان خواهیم بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها