کندتر شدن روند همه‌گیری در شاهرود و میامی/ عبور شمار مبتلایان از 4000نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از کندتر شدن روند همه‌گیری کرونا در شهرستان‌های تحت‌پوشش دانشگاه در مقایسه با روند سه هفته اخیر خبر داد.

کندتر شدن روند همه‌گیری در شاهرود و میامی/ عبور شمار مبتلایان از 4000نفر

دکتر رضا چمن با اشاره به کندتر شدن نسبی روند روبه فزاینده همه‌گیری کروناویروس در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: علی‌رغم کندتر شدن روند شیوع در روزهای اخیر باید همچنان با جدیت به محدودیت‌های کرونایی و پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشت. البته خوشبختانه شاهد اثرات نسبی بهبود موارد پیشگیری بر روند همه گیری از سوی مردم هستیم.

وی از عبور مبتلایان به کرونا از مرز 4000 در دو شهرستان تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود خبر داد و افزود: طی سه شبانه‌روز گذشته 210 مورد قطعی جدید در جمعیت تحت‌پوشش شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطرنشان کرد: با شناسایی این موارد جدید شمار تست‌های مثبت قطعی در مجموعه علوئم پزشکی شاهرود به چهار هزار و 83 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه دو شهرستان شاهرود و میامی تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود هستند خاطرنشان کرد: همکاران ما با جدیت و تلاش مضاعف در حال خدمات‌رسانی به مبتلایان هستند و مشکلی از بابت پذیرش مبتلایان احتمالی نداریم.

دکتر چمن با اشاره به روند شیوع این بیماری نوظهور، به اثرات مثبت توجه جدی‌تر مردم به پروتکل‌های بهداشتی پرداخت و گفت: به مرور شاهد نمایان‌تر شدن تاثیر مثبت رعایت موازین پیشگیری از سوی مردم ، و اثر مثبت این روند بر همه گیری کروناویروس هستیم و خوشبختانه به مرور شاهد یک تعادل نسبی بین پذیرش و ترخیص بیماران بستری در بیمارستان و مراکز درمانی تحت‌پوشش در حال شکل گیریاست.

این متخصص همه‌گیری با بیان اینکه اندکی از شتاب تند سه هفته اخیر کووید19 کم شده اظهارامیدوری کرد: با تداوم همراهی و همکاری بیش ازپیش شهروندان دو شهرستان شاهرود و میامی در روزهای آتی شاهد ابتدا تثبیت و بعد هم شیب رو به پایین منحنی همه گیری در جمعیت تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص پیش‌بینی رفتار احتمالی این ویروس نوظهور در روزها و هفته‌های پیش‌رو اظهار کرد: متاسفانه رفتار عجیب و غریب و البته ناشناخته ویروس کرونا گاهی پیش‌بینی ها را دگرگون می‌کند و از این رو نمی‌توان با اطمینان روند پیش رو را دقیقا پیش‌بینی کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها