بسیج دانشجویی علوم پزشکی اراک:

برخی صنایع استان مرکزی جای کمک به بخش درمان قیمت "اکسیژن" را چندبرابر کردند

بسیج دانشجویی علوم پزشکی اراک در نامه‌ای به دادستان مرکز استان با بیان اینکه صنایع استان مرکزی به وظایف اجتماعی خود عمل کنند، تأکید کرد: برخی صنایع استان به جای کمک به بخش درمان، قیمت اکسیژن را چند برابر کردند.

برخی صنایع استان مرکزی جای کمک به بخش درمان قیمت "اکسیژن" را چندبرابر کردند

استان مرکزی با وجود هزاران صنایع بزرگ و کوچک، صنایع تخصصی و مادر به عنوان قطب صنعت در کشور شناخته می‌شود که همین حضور پرشمار صنایع، موضوع وظایف اجتماعی این بخش را بیش از هر زمانی پررنگ کرده است.

یکی از حوزه‌های مهمی که انتظار فعالیت پررنگ صنایع را می‌طلبد ایام شیوع کرونا است که باید صنایع براساس وظایف اجتماعی خود کمک‌های شایانی به بخش بهداشت و درمان داشته باشند.

براین اساس، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک در نامه‌ای خطاب به دادستان مرکز استان مرکزی خواستار جدیت در تحقق وظایف صنایع نسبت به بخش بهداشت و درمان شده است.

در متن این نامه خطاب به قاسمی، دادستان اراک آمده است:

متاسفانه آمارها و مقالات علمی نشان می‌دهند که در ماه‌های آینده روزهای بسیار سختی از لحاظ گسترش ویروس و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان در پیش داریم و این موضوع لزوم یاری رساندن تمام دستگاه‌های اجرایی به متولیان امر سلامت را نشان می‌دهد.

اما مطابق برخی شنیده‌ها، مطلع شدیم که متاسفانه برخی از این دستگاه‌ها نه تنها به وظایف قانونی خود در قبال این مسئله حیاتی عمل نکرده، بلکه به دنبال سودجویی‌های غیرمنصفانه و نابحق نیز هستند که در اینجا دو مورد را ذکر می‌کنیم؛

اول- شرکت‌های تولیدکننده اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های استان از جمله پتروشیمی شازند که ظرفیت تولیدی بسیار بالایی نیز دارند، نه تنها قیمت این محصول را چند برابر کرده، بلکه به دانشگاه اعلام کرده‌اند که فقط در ازای دریافت وجه نقد حاضر به تحویل آن هستند!

دوم- مطابق مصوبه شورای پدافند زیستی استان، شرکت‌های ایرالکو و پتروشیمی موظف شده‌اند هر یک مبلغ 50 میلیارد ریال به دانشگاه در امر مبارزه با ویروس کمک کنند که از این میزان، آلومینیوم سازی 2 میلیارد و پتروشیمی 500 میلیون تومان پرداخت کرده‌اند و مابقی آن ماه‌هاست که به دست دانشگاه نرسیده است.

مطالبه ما به عنوان فرزندان بسیجی امام خامنه‌ای عزیز از شما که نمونه یک دادستان شجاع در کشور هستید، این است که در مورد مسئله اول، در صورت تخلف، علیه این شرکت‌ها و افراد خاطی که سلامت مردم را بازیچه سودجویی خود کرده‌اند اعلام جرم کنید تا دادگاه در موردشان قضاوت کند. علاوه بر آن به جهت جبران خسارات مالی که تاکنون به دانشگاه وارد آمده، آن شرکت‌ها را موظف کنید تا من بعد اکسیژن رایگان در اختیار دانشگاه قرار دهند.

همچنین در مورد مسئله دوم، دستور دهید فوراً این مبالغ ناچیز باقیمانده به دانشگاه پرداخت شود و در صورت تعلل مجدد، تصمیم شایسته‌ای در این خصوص اتخاذ کنید.

امید است به فضل خدا و همت شما مسئولین دلسوز بتوانیم موانعی را که بر سر راه کمک به بهبود وضعیت سلامت مردم شریفمان به وجود آمده، بدون ترحم از میان برداشته و هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها