آموزش صنایع‌دستی به زندانیان استان سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از آموزش صنایع‌دستی به زندانیان استان خبر داد.

آموزش صنایع‌دستی به زندانیان استان سمنان

علی اکبر زارعی با اعلام این خبر اظهار کرد: در نشستی با مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتایج مطلوبی حاصل شد.

وی افزود: این تفاهم در راستای تفاهم نامه معاونت صنایع‌دستی کشور با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، اجرا می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم اداره کل زندان‌ها، مکان، تجهیزات و اعتبار لازم را در اختیار مربیان صنایع‌دستی قرار می‎دهد و به زندانیان آموزش‌های لازم در رشته های مختلف صنایع‌دستی، بازاریابی و ایجاد اشتغال پایدار ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان آموزش صنایع دستی به زندانیان را در ترویج صنایع‌دستی، ایجاد انگیزه، فراهم شدن زمینه اشتغال این افراد پس از آزادی و حضور در بازار کار موثر دانست

همچنین مهدی جمال مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از ساخت مجموعه مستند «ایرانگرد» در استان خبر داد و افزود: عوامل مستند «ایرانگرد» با حضور جواد قارایی تهیه کننده و کارگردان این برنامه برای تصویربرداری از جاذبه‌های گردشگری به استان سمنان سفر کرده‌اند.

وی گفت: در این مستند، جاذبه‌های بکر و طبیعی استان از جمله منطقه اوپرت، تلخاب، تپه‌های مریخی، کویر مناطق مختلف استان، جنگل‌ها، غارهای نمکی، مناطق حفاظت شده و ... تصویربرداری می‌شود.

جمال با اشاره به اینکه این برنامه‌ها، نوروز 1400 از شبکه یک سیما پخش می‌شود، افزود: تولید و پخش این برنامه مستند در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان سمنان بسیار موثر است.

او با تاکید بر اینکه یکی از بهترین راه‌های معرفی استان استفاده از پخش فیلم در شبکه‌های مهم داخلی و بین المللی است، بیان کرد: یکی از برنامه‌های این اداره کل معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان در سطح ملی است.

جمال با اشاره به اینکه برنامه ایرانگرد که از برنامه‌های برند مستندسازی و گردشگری کشور است، گفت: مستند ایرانگرد نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر و ... دارد و برای نخستین بار است که استان سمنان میزبان این گروه حرفه‌ای است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها