کرونا موجب افزایش مهاجرت روستاییان به گرگان شد

عضو شورای شهر گرگان گفت: مشکلات اقتصادی پس از شیوع کرونا مانند تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش تعداد بیکاران موجب رشد مهاجرت به گرگان در ماه‌های اخیر و بیشترشدن تعداد دست‌فروشان این شهر شد.

کرونا موجب افزایش مهاجرت روستاییان به گرگان شد

حسین ربیعی شامگاه شنبه در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان بدون ذکر آمار اظهار داشت: در کنار شیوع کرونا، خشکسالی‌ پیاپی سال های اخیر از دیگر دلایل افزایش انگیزه مهاجرت از روستاهای منطقه به گرگان است.

وی افزود: برای آسان شدن روند فعالیت این افراد و دست‌فروشی بدون بروز مشکل برای دیگر اصناف، شهرداری باید راهکار دقیقی اندیشیده و با اختصاص مکان‌ ثابت باعنوان بازارچه، روند فعالیت این فروشندگان را آسان‌تر کنند.

ربیعی با اشاره به سد معبر در نقاط مختلف شهر بویژه مناطق مرکزی گرگان توسط دست‌فروشان و مشکلات ایجاد شده برای تردد مردم بویژه سالمندان و معلولان تاکید کرد: طرح آزادسازی حریم پیاده‌روها و رفع سد معبر با جدیت در حال انجام است.

شهردار گرگان هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت ساماندهی دست فروشان در این شهر گفت : با هدف کمک به معیشت دست‌فروشان، بازارچه هایی در خیابان امام خمینی(ره) پیش بینی شده که امیدواریم به دلیل موقعیت مکانی مناسب این بازار مورد استقبال شهروندان و فروشندگان قرار بگیرد.

عبدالرضا دادبود اظهار داشت: امیدواریم با جانمایی چندین بازارچه دیگر در هسته مرکزی گرگان علاوه بر کاهش سد معبر، انضباط شهری گرگان را بهبود بخشیم.

وی افزود: تعدادی از مغازه داران با اجاره دادن غیرقانونی بخش هایی از پیاده‌روی روبروی واحد کسب خود به دست فروشان به‌ویژه در مجاورت بازار قدیمی گرگان موجب افزایش سد معبر شده و در اجرای قانون سنگ‌اندازی می کنند که برای مقابله با این مشکل و با موافقت دادستان گرگان، شعبه دادیاری ویژه برای بررسی اتهامات این افراد که با دلالی به انضباط شهری خدشه وارد می کنند ایجاد شده است.

گرگان ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و شورای این شهر ۹ عضو دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها