تعبیر خواب حامله بودن چه می‌تواند باشد؟

خواب دیدن می‌تواند برای بسیاری از افراد یک سرگرمی جالب باشد، اما برخی دیگر نیز از دیدن خواب‌های عجیب دچار هراس می‌شوند. یکی از انواع خواب‌ها که می‌تواند سوالات بسیاری را در ذهن افراد ایجاد کند، دیدن خواب بارداری است.

تعبیر خواب حامله بودن چه می‌تواند باشد؟

رشد و بالندگی در درون یک فرد باردار جنینی است که در حال رشد و بالندگی است، اما هنوز زمان متولد شدنش فرا نرسیده است. باردار شدن در خواب یک نماد است و وقتی خواب بارداری می‌بینید در واقع مسئله بچه چندان مطرح نیست بلکه این خواب بیشتر به خود شما مربوط می‌شود.

تعبیر خواب

تعبیر خواب دیدن حاملگی خود

می‌توان گفت حامله شدن در خواب نشان می‌دهد بخشی از خود شما یا جنبه‌ای از زندگیتان هنوز در مرحله‌ی رشد و بالندگی است. شاید این خواب اشاره به اندیشه‌ای باشد که شما مدتی است آن را در ذهن خود می‌پرورانید، اما هنوز آمادگی عرضه آن به اطرافیان خود را ندارید و نمی‌توانید درباره آن صحبت کنید یا در این باره کاری انجام دهید. مثلاً اگر در خوابتان دو ماهه باردار باشید شاید دو ماه پیش مسئله‌ای به فکرتان رسیده که هنوز در مرحله پردازش است.

ایده‌ها یا اهداف نو اگر در خواب ببینید که نوزادی به دنیا آورده اید نشانگر آن است که شما کاری نو را آغاز کرده اید و قرار است تغییری در زندگی تان ایجاد شود. این تغییر ممکن است یک ایده نو، یک پروژه جدید، یک مدل موی متفاوت، یا بینشی جدید به زندگی باشد که خود را به شکل خواب زایمان نشان می‌دهد.

اگر در خواب دیدید که بچه دار شده اید به سن بچه توجه کنید. مثلاً اگر بچه دو ماهه است، معنایش آن است که دو ماه پیش مسئله مهمی در زندگی شما رخ داده است. همچنین اگر در خواب ببینید که یادتان رفته به بچه غذا بدهید، یعنی باید به هر آنچه که از دو ماه پیش وارد زندگیتان شده، مثلاً پروژه جدید یا هر چیز دیگر، توجه بیشتری بکنید.

همان‌طور که قبلا گفتیم در اکثر موارد خواب مربوط به حاملگی بازتاب جنبه‌ی خاصی از خودتان است که در آن لحظه در حال رشد است. ممکن است این خواب‌ها نشانه‌ی برخی جوانب زندگی‌تان باشد که در حال عبور از فرایند تغییرات بزرگ است. اگر در خواب دیدید که حامله هستید، می‌تواند به این معنی باشد که ایده‌ای جدید یا پروژه‌ای جدید خلق شده‌است. هم‌چنین خانم‌های باردار اغلب خواب حاملگی‌شان را می‌بینند.

در این صورت این خواب‌ها نشانه‌ی اضطراب و ترس‌های مربوط به حاملگی‌شان است. پژوهش‌ها نشان داده‌است که اگر یک خانم در سه ماهه‌ی اول بارداری باشد احتمالا خواب گل، حیوانات کوچک یا میوه‌ها را می‌بیند. پژوهشگران پی برده‌اند که زنان باردار در سه ماهه‌ی دوم بارداری معمولا خواب می‌بینند نوزادی به دنیا آورده‌اند که انسان نیست. در این دوره از بارداری معمولا زنان نگران سلامت نوزادشان هستند. هم‌چنین به این فکر می‌کنند که آیا مادر خوبی خواهندبود یا نه. در سه ماهه‌ی سوم بارداری زنان معمولا خواب حیوانات بزرگ‌تر را، مانند فیل یا دایناسور، می‌بینند. زنان باردار اغلب درباره‌ی جنسیت نوزادشان خواب می‌بینند. این خواب بازتاب دل‌مشغولی آن‌ها در درباره‌ی جنسیت فرزندشان است. هم‌چنین اگر قصد دارید در زندگی واقعی باردار شوید، عادی است خواب حاملگی ببینید. ولی اگر باردار نیستید و خواب بارداری می‌بینید، معنی‌اش این است که از برخی وظایف جدید در زندگی‌تان می‌ترسید.

حامله

تعبیر خواب دیدن حاملگی نزدیکان

اگر در خواب‌تان دیدید که فرد دیگری حامله است، معنی‌اش این است که می‌خواهید به این فرد نزدیک‌تر شوید. اگر مردی خواب ببیند که نامزدش حامله است، معنی‌اش این است که رابطه‌شان در وضعیت بحرانی است. آن‌ها دیگر اهداف مشترکی ندارند و ممکن است در آینده‌ی نزدیک جدا شوند.

تعبیر خواب حاملگی مادر خود
اینکه خواب ببینید مادرتان باردار است هشداری جدی درباره‌ی یک وضعیت خطرناک یا بسیار بد است. همچنین می‌تواند به معنی آن باشد که مادرتان ممکن است به شدت مریض شود یا حتی مرگ او را از پا در بیاورد.

بارداری

خواب دیدن آزمایش حاملگی

اگر خواب آزمایش حاملگی دیدید، معنی‌اش این است که فاز جدیدی در زندگی‌تان شروع شده‌است. ممکن است یک رابطه‌ی جدید یا شغل جدید باشد. یک امتحان نشان خواهدداد برای تغییراتی که در زندگی‌تان رخ می‌دهد آماده هستید یا نه. اگر خواب دیدید که در حال سونوگرافی بارداری هستید، این خواب به یک فاز جدید در زندگی‌تان اشاره دارد. شاید به زودی در زندگی واقعی باردار شوید یا شغل جدیدی پیدا کنید. هم‌چنین ممکن است پروژه‌ی جدیدی را شروع کنید که در دوره‌ی پیش رو موفقیت زیادی به همراه داشته‌باشد.

خواب حامله شدن بر اثر مورد تجاوز قرار گرفتن

هرچند خوابی از این دست به خاطر معنا و مفهوم مورد تجاوز قرار گرفتن به ظاهر منفی به نظر می‌رسد، اما منابع تعبیر خواب ما روشن می‌سازد که خواب باردار شدن بعد از تجاوز جنسی به معنی آن است که دوران سختی را در زندگی گذرانده‌اید، اما این وضعیت به شدت در شرف بهبود پیدا کردن است. چنین خوابی همچنین می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که دانشی مهم به دست آورده‌اید یا مهارتی جدید را آموخته‌اید که می‌تواند در رسیدن شما به وضعیتی با ثبات‌تر و رضایت‌بخش‌تر در زندگی کمک کند.

تعبیر خواب حاملگی به روایت امام جعفر صادق (ع)

اگر زنی ببیند که پسر زایید و در همان لحظه پس از تولد با آن پسر حرف زد، یـعـنـی از دنیا می‌رود. تعبیرش این است که از نسل تو فرزندی به دنیا می‌آید که بزرگتر خانوادۀ خودش می‌شود. اگر زنی ببیند که پسر زایید و در همان لحظه پس از تولد با آن پسر حرف زد، یـعـنـی از دنیا می‌رود.

تعبیر خواب بارداری به روایت محمدبن سیرین

اگر بیند که شکم او بزرگ شده بود، چون زن باردار، دلیل کند که او را مال و نعمت دنیا حاصل گردد و هر چند که شکم بزرگ‌تر بیند، مال دنیا بیشتر بود. اگر در خواب ببینی دختری زاییده و به دنیا آورده‌ای، تعبیرش این است که فرزند پسر به دنیا می‌آوری، اگر زنی در خواب ببیند که پسر زاییده است، یـعـنـی غمگین و نگران خواهد شد، و اگر مردی در خواب ببیند که زنش پسر زاییده است، یـعـنـی در مدت خیلی طولانی با رنج و سختی چیزی به دست می‌آورد.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها