امسال به 88 زندانی آزاد شده کردستانی تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است

مدیرکل زندان های کردستان گفت: امسال به 88 زندانی آزاد شده کردستانی، 13 میلیارد و 364 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

امسال به 88 زندانی آزاد شده کردستانی تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های کردستان، اسحاق ابراهیمی در جلسهکارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندان های استان افزود: این افراد در طول مدت حبس با شرکت در کلاس های حرفه آموزی موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده بودند.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 137 نفر از زندانیان آزاد شده استان برای دریافت 21 میلیارد و 57 میلیون ریال وام اشتغالزایی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده اند.وی بیان کرد: این مهم حاکی از عزم جدی مسئولان زندان های استان برای کاهش معضل بیکاری در جامعه است.
مدیرکل زندان های کردستان یادآور شد: روسای زندان ها باید با نظارت مستمر و مستقیم خود، آن دسته از زندانیان آزاد شده را که در زندان موفق به کسب مهارت شده اند برای دریافت تسهیلاتاشتغالزایی به مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندان های استان معرفی کنند.
ابراهیمی، کمک به توسعه اشتغال در جامعه را موجب کاهش بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعیدانست و گفت: سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، توسعه حرفه آموزی در میانزندانیان را جز فعالیت های اصلاحی و تربیتی خود قرار داده و گام های خوبی برای کاهش آسیب هایاجتماعی برداشته است. وی استفاده از ظرفیت های سایر دستگاه ها و موسسات برای حمایت ازاشتغال و حرفه آموزی مددجویان را ضروری ذکر کرد و ادامه داد: از آنجائیکه که بیکاری معضلیاجتماعی است، کمک به اشتغال زندانیان آزاد شده که عضوی از جامعه هستند، عزمی همگانی می طلبد.مدیرکل زندانهای کردستان گفت: هدف از مجازات حبس، کمک به بازسازگاری اجتماعی افراد بزهکار است تا با اجرای فعالیت های اصلاحی و تربیتی، آماده حضوری سعادتمندانه در جامعه شوند.ابراهیمی، ورود انجمن های حمایت از زندانیان به فعالیت های اشتغالزایی در زندان ها را مهمارزیابی کرد و افزود: انجمن های حمایت از زندانیان، متولی اصلی حمایت از خانواده های نیازمندزندانیان هستند؛ بنابراین این مراکز می توانند با سرمایه گذاری در حوزه اشتغال زندانیان، ضمن ایجاد شغل، منابع درآمدی و کیفیت و کمیت خدمات حمایتی خود را نیز افرایش دهند.
در حال حاضر، 6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کار درمانی در استانکردستان فعالیت دارند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها