۲۰۰۰ هکتار معادن شورآب دریایی در استان بوشهر شناسایی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر با اشاره به شناسایی ۲ هزار هکتار معادن شورآب دریایی در استان گفت: این معادن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

۲۰۰۰ هکتار معادن شورآب دریایی در استان بوشهر شناسایی شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی محمدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای معادن استان بوشهر با بیان اینکه 225 معدن در استان بوشهر دارای پروانه بهره‌برداری است اظهار داشت: 225 واحد معدنی طبقه یک مصالح ساختمانی در استان بوشهر وجود دارد که 94 معدن آن فعال است.

وی، با بیان اینکه پروانه بهره‌برداری 75 معدن در استان بوشهر باطل شده است، افزود: به زودی برای واگذاری این معادن به سرمایه گذاران، جلسه مزایده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از رونق بازار معادن استان بوشهر خبرداد و گفت: با توجه به فراهم شدن بازار معادن استان بوشهر در کشور قطر، فعالیت معادن استان بوشهر رونق می‌یابد.

حسینی محمدی با بیان اینکه بیشترین معادن استان بوشهر در دشتستان و دشتی قرار داد خاطر نشان کرد: سال گذشته 20 میلیارد ریال از محل معادن استان بوشهر درآمد حقوق دولتی وصول شد که این رقم در 9 ماه امسال 10 میلیارد و 390 میلیون ریال است.

وی با اشاره به اینکه 131 معدن استان بوشهر غیر فعال است بیان کرد: استان بوشهر دارای 17 معادن رودخانه‌ای است که دارای پروانه بهره‌برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، کاهش فعالیت‌های عمرانی و رکود در بخش ساخت مسکن را از عوامل مشکلات بخش معادن استان بوشهر دانست و گفت: قرار نگرفتن پروانه بهره‌برداری معادن به عنوان وثیقه نزد بانک‌ها برای دریافت تسهیلات از دیگر مشکلات این حوزه است.

حسینی‌محمدی با بیان اینکه معادن استان بوشهر در طبقه اول قرار دارند از اجرای طرح مطالعاتی معادن از نوع طبقه دوم خبرداد و گفت: طرح مطالعاتی اکتشافات مواد معدنی طبقه دوم در زمینه بیتومین و فسفات در معادن شهرستان‌های دشتی و دشتستان اجرایی شده است.

وی وسعت معادن طبقه دوم استان بوشهر را 2 هزار و 500 کیلومتر مربع دانست و با اشاره به شناسایی 2 هزار هکتار معادن شورآب دریایی خاطر نشان کرد: این معادن که دارای ارزش مهم اقتصادی است توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها