۶۹ هزار واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به سرشماری سال ۹۵ از ۸۸ هزار واحد مسکونی استان ۶۹ هزار مقاوم‌سازی و ۲۶ هزار استحکام بسیار پایین دارند.

۶۹ هزار واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، از بیرجند ، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم ظهر امروز در واگذاری 9 قرارداد به نمایندگی از 86 قرارداد واگذاری زمین در خوسف در روستای خور اظهار داشت: این زمین‌ها به صورت تفکیک شده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و جهت ساخت تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ 18 میلیون ریال در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ظرف مدت یکسال باید برای اخذ پروانه ساخت اقدام و در 18 ماه کار ساخت و ساز آن تمام شود، افزود: هرکس اقدام نکرد قرارداد واگذاری به صورت یک طرف لغو خواهد شد.

آسمانی‌مقدم افزود: باتوجه به اینکه کشور ما جزو 10 کشور زلزله خیر جهان است و باتوجه به اینکه پیش‌بینی زلزله میسر نیست بهترین راه برای مقابله خسارات ناشی از زمین لرزه پیشگیری و مقاوم‌سازی و نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی است.

وی اظهار داشت: با توجه به سرشماری سال 95 از 88 هزار واحد مسکونی موجود در استان 69 هزار مقاوم‌سازی شده ‌و 26 هزار واحد دیگر از استحکام بسیار پایینی برخوردار است که اگر زلزله با ریشتر بالا رخ دهد شاهد فاجعه در استان خواهیم بود که هرچه سریع‌تر برای مقاوم سازی باید اقدام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف نیز 3 هزار و 300 واحد کم دوام داریم که باید برای مقاوم‌سازی اقدام شود.

آسمانی‌مقدم افزود: برای واحدهای تولیدی در راستای حمایت از اشتغال زمین به صورت رایگان تا زمان بهره‌برداری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای بافت باارزش روستای خور تاکنون 926 میلیون تومان هزینه شده ‌و عواید فروش زمین 70 درصد آن در روستاها هزینه می‌شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها