هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد/ 9 کلان شهر آلوده ترین شهرهای ایران شدند

هوای شهر تهران با وجود تعطیلی مدارس، برای تمام گروه های جامعه ناسالم شد. علاوه بر پایتخت، شهروندان دو کلانشهر دیگر نیز امروز هوای ناسالم را تجربه کردند.

هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد/ 9 کلان شهر آلوده ترین شهرهای ایران شدند
به گزارش خبر فوری به نقل از میزان، شدت آلودگی هوا طی روز‌های گذشته در سراسر کشور افزایش یافته است.

روز گذشته، میزان آلاینده‌های موجود در آسمان برخی از کلانشهر‌ها همانند تهران و ارومیه به قدری بود که مدارس دوره ابتدایی این دو کلانشهر را به تعطیلی کشاند.

شاخص کیفیت هوای شهر تهران در حال حاضر به روی عدد ۱۵۵ قرار دارد و میانگین ۲۴ ساعته گذشته آلاینده‌ها نیز عدد ۱۲۴ را نشان می‌دهد.

هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد/ ۹ کلانشهر در میان آلوده‌ترین شهر‌های ایران

در ساعاتی از روز، میزان ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون به بیش از عدد ۱۵۵ رسید. با وجود اینکه مدارس امروز یکشنبه ۲۶ آذرماه تعطیل بوده و طرح زوج و فرد نیز به عنوان محدوده طرح ترافیک اصلی در نظر گرفته شد اما باز هم شاخص کیفیت هوا افزایش یافت و اکنون کار به جایی رسیده که کیفیت هوا برای تمام گروه های جامعه ناسالم اعلام شده است.

هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد/ ۹ کلانشهر در میان آلوده‌ترین شهر‌های ایران

امروز، عنوان آلوده‌ترین شهر ایران به تبریز اختصاص یافته است. در این استان، شاخص کیفیت هوا، عدد ۱۷۲ را نشان می‌دهد. در این شرایط، هوا برای تمام گروه‌های جامعه آلوده است.

دومین شهر آلوده کشور، ارومیه است. میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای ارومیه به روی عدد ۱۵۶ قرار گرفته است.

در حال حاضر در ۷ شهر دیگر کشور، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده است.

در این شرایط توصیه می‌شود گروه‌های حساس جامعه اعم از کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر‌ها خودداری کنند.

هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد/ ۹ کلانشهر در میان آلوده‌ترین شهر‌های ایران

در میان ۷ شهری که کیفیت هوای آن‌ها برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۳۲ از وضعیت بدتری به نسبت دیگر شهر‌ها برخوردار است.

در استان کرمان نیز، میانگین شاخص آلودگی هوا ۱۲۸ است. در این شهر نیز هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بوده و بهتر است افراد از تردد‌های بی مورد خودداری کنند.

استان همدان نیز که نام آن استان در میان استان‌هایی با آلایندگی بالا اعلام شده است، شاخص آلایندگی ۱۲۵ اعلام شده است.

در شهر کرج نیز شاخص کیفیت هوا، عدد ۱۲۱ را نشان می‌دهد. کیفیت هوا در این شهر نیز طی روز‌های اخیر مطلوب نبوده و شهروندان هوای پاک را استنشاق نکرده اند.

در استان قم نیز کیفیت هوا برای گروه‌های حساس جامعه، ناسالم اعلام شده است. شاخص کیفیت هوا و میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در این شهر ۱۱۱ است.

در استان زلزله زده کرمانشاه، شاخص آلاینده‌ها عدد ۱۰۷ و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و در شهر صنعتی اراک نیز میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون ۱۰۲ اعلام شده است.

شاخص کیفیت هوا در کلانشهر مشهد نیز امروز به روی عدد ۹۹ قرار گرفته و هوای این شهر در مرز آلودگی قرار دارد. در کنار شهر‌هایی که آلایندگی هوا در آن‌ها تنفس را برای شهروندان دشوار کرده، در برخی شهر‌ها از جمله شهرکرد، بندرعباس، یاسوج، شیراز ، ایلام، بوشهر، زاهدان، ساری، اهواز، یزد، سنندج و قزوین؛ هوا در شرایط پاک قرار دارد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها