مرگ 5 نفربه دلیل گاز گرفتگی در شهرستان شیراز

 براساس اعلام مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز و همچنین فرمانده انتظامی شیراز پنج نفر در شهرستان شیراز یکشنبه و شامگاه شنبه به دلیل گازگرفتگی جان باختند.

مرگ 5 نفربه دلیل گاز گرفتگی در شهرستان شیراز

به گزارش خبر فوری به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش نشان ی شیراز گفت:ساعت هفت و 51 دقیقه صبح یکشنبه به آتش نشانی شیراز درباره گازگرفتگی اعلام شد و تیم هایی از آتش نشانی ،اورژانس و نیرو انتظامی به محل حادثه در بولوار ارتش خیابان شهید زائری اعزام شدند.
محمد فرخ زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: علیرغم تبلیغات گسترده ای که در ماه های اخیر در رسانه های فارس برای جلوگیری از اینگونه اتفاقات شده متاسفانه امروز مرگ دو دختر بچه 10 و 12 ساله در شیراز به دلیل گاز گرفتگی رخ داد.
وی ادامه داد: زمانی که تیم های امدادی در محل حادثه حضور پیدا کردند این دو کودک براثر نشت گاز و به دلیل مسمومیت شدید علائم حیاتی نداشتند و جان خود را از دست داده بودند.
همچنین فرمانده انتظامی شیراز گفت: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شامگاه شنبه، جان 3 نفر را در شهرک گویم گرفت.
سرهنگ دلاور القاصی مهر در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر حادثه گاز گرفتگی 3 نفر در یکی از منازل مسکونی در منطقه گویم از توابع شهرستان شیراز، تیمی از عوامل انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته و گزارش پزشک قانونی، مشخص شد که این افراد به دلیل استفاده از وسایل گرمایی نامناسب واستنشاق گاز مونوکسید کربن درمنزل، دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان فارس با توجه به آمار تلفات مسمومیت با گاز منواکسید کربن در شش ماه نخست سال جاری 14نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 9 نفر مرد و 5 نفر دیگر زن بوده اند.
این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 18 نفر بوده است ، کاهش 2.22 درصدی نشان می دهد.
بر اساس آمار اعلام شده سازمان پزشکی قانونی کشور در شش ماه نخست امسال استان فارس با 14 فوتی ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن پس از استان تهران و استان اصفهان رتبه سوم کشور را دارا بوده است.
توصیه های امدادی به خانواده ها این است که هنگام روشن بودن اجاق گاز، روزنه ای برای تبادل هوا باز باشد اما خانواده ها تمام منفذها را هنگام خواب می بندند که در نتیجه، آتش تمام اکسیژن را مصرف می کند و موجب خفگی و مرگ خوابیدگان در محل می شود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مسعود پارسا
    0

    باسلام،ازاین همه آدم خیر و انسان دوست،که کمک به مردم میکنند اگه طبق نوشته سایت که علت گاز گرفتی وسایل گرم کننده استاندارد نبوده،باعث تاسف هست که چرا این کمک ها را مستقیم به کسانی که واقعا احتیاج دارند نمیکنند و به صورت رابطه ای نامستقیم به دست حق دار نمیرسه وباعث جان باختن دوتا کودک بیگناه و خردسال بشه،بالاخره اونهایی که اقدام خیر خداپسندانه میکنند خدا بهشون اجر و عاقبت اشون بخیر،ولی تجدید نظری برای کمک های خود از طریق معتمدین محلی و راههای دیگر بسیاری هست که اجر آنها تکمیل تر و خدایی تر بشه و حق به حق دار برسه،تا دراین چنین مسایلی کمتر کسی جان خود را آز دست بدهد،متشکرم،التماس دعا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها