بیش از 750 فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شاهرود بیکار هستند

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود از بیکاری بیش از 750 نفر از فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی خبر داد.

بیش از 750 فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شاهرود بیکار هستند

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از سمنان، محمدمهدی فاتح، ظهر امروز و در جمع خبرنگاران گفت: این دانشگاه یکی از ارکان مهم اقتصاد در شهرستان شاهرود است و سالانه بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار، وارد چرخه اقتصادی این شهرستان می‌کند.

وی ضمن اعلام این خبر افزود: طی یک سال گذشته، تعداد 27 تفاهم‌نامه همکاری به ارزش 31 میلیارد ریال، بین دانشگاه صنعتی شاهرود و مجموعه‌های ملی و استانی به امضا رسیده که این موضوع، نشان‌دهنده پویایی و نقش مهم این واحد دانشگاهی در چرخه اقتصاد استان و کشور است.

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود یادآور شد: این واحد دانشگاهی در طول سال، خدمات بسیاری را در زمینه‌های مختلف به استان‌های هم‌جوار و حتی استان‌های دور دست ارائه می‌کند ولی بااین‌وجود، سهم دانشگاه صنعتی شاهرود از قرارداد با نهادهای دولتی استان سمنان بسیار ناچیز است که جا دارد تا مسؤولان استان، این موضوع را بیش‌ازپیش موردتوجه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در طرح آمایش آموزش عالی، موفق به کسب جایگاه ملی با مأموریت توسعه آموزش شده و توانسته در بین 120 دانشگاه کشور، رتبه دوم را در رده تخصصی به خود اختصاص دهد و علاوه بر این، دانشگاه صنعتی شاهرود به همراه 43 دانشگاه برتر و مراکز تحقیقاتی ایران، در جمع مؤثرترین دانشگاه‌های جهان قرارگرفته که این امر، یک افتخار بزرگ و غرورآفرین برای مجموعه استان به شمار می‌رود و نشان‌دهنده جایگاه بالای علمی و آموزشی این دانشگاه می‌باشد.

فاتح با بیان اینکه 25 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور، بیکار هستند، تصریح کرد:در همین زمینه، متأسفانه از 3 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شاهرود، بیش از 750 نفر آن‌ها در حال حاضر بیکار هستند و این مسئله، توجه بیش‌ازپیش مسؤولان برای ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: تحقق 970 هزار شغل در کشور تنها با کارآفرینی و اجرای برنامه‌های اشتغال فراگیر امکان‌پذیر است و در این خصوص، دانشگاه صنعتی شاهرود در حال حاضر به سمت حمایت و ایجاد کارآفرینی حرکت کرده و بیرون آمدن شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان از دل دانشگاه، جزو رویکردهای این دانشگاه در آینده است.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها