طرح کتاب‌خوان ماه در اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: برای ارتقای سطح مطالعه و رشد کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های استان طرح کتاب‌خوان ماه در اردبیل اجرا می‌شود.

طرح کتاب‌خوان ماه در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از اردبیل، رباب عزیزخانی پیش از ظهر امروز در آئین تجلیل از منتخبان مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» در پارس‌آباد اظهار داشت: در راستای توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح استان و به ویژه در شهرستان‌ها آماده همکاری و مشارکت با نهادهای مختلف هستیم.

وی با قدردانی از توجه امام جمعه، فرماندار و مسئولان پارس‌آباد به برنامه‌های کتابخانه‌ای تصریح کرد: پژوهش لازمه علم‌اندوزی بوده که با توجه به اهمیت و تاثیر این امر در جامعه و توسعه علمی جامعه کتابخانه‌های عمومی آماده میزبانی از پژوهشگران هستند.

عزیزخانی برگزاری مسابقات کتابخوانی را زمینه‌ساز ترغیب شهروندان به مطالعه دانست و افزود: در سال‌های اخیر با برگزاری نشست‌های کتابخوان و جمع خوانی و با اجرای طرح کتاب‌خوان ماه توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور که در استان پیگیری می‌شود شاهد رشد قابل توجه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی با هدف ارتقای سطح مطالعه اعضا بوده‌ایم.

امام جمعه پارس‌آباد نیز در این آئین با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام و تمدن کهن ایران، مشاهیر کشور را برآمده از عادت حسنه کتابخوانی دانست و گفت: جوامعی که فرهنگ و اقتصاد توسعه یافته دارند، در سرانه عضویت در کتابخانه‌ها و کتابخوانی سرآمد سایر کشورها هستند.

حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی،کتابخوانی را زمینه‌ساز ارتقای سطح آگاهی افراد برشمرد و افزود: مردمی که کتاب بخوانند، خرد را محور کارهای خود قرار داده و از خرافات، بزه و بداخلاقی به دور هستند که انتظار می‌رود مسئولان برای ارتقای فرهنگ مطالعه در شهرستان برنامه‌ریزی کنند.

وی لازمه ارتقای سطح کتابخوانی را تبدیل این هدف به فرهنگ روزمره مردم دانست و تصریح کرد: برای این منظور باید همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد دست به دست هم داده و کتابخوانی را به عنوان یکی از ارزش‌های اصلی جامعه، ترویج دهند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها