تکلیف شیء نورانی در میامی معلوم نیست/ شهاب سنگ یا زباله فضایی

روئیت و انفجار شیء نورانی شامگاه گذشته در کلاته‌های شرقی میامی و در روستاهای هم مرز با استان خراسان شمالی شائبه‌هایی را به همراه داشت اما دلیل قطعی این موضوع معلوم نشده است.

تکلیف شیء نورانی در میامی معلوم نیست/ شهاب سنگ یا زباله فضایی

ساعت ۲۰ شامگاه چهارشنبه شیء نورانی در کلاته‌های شرقی شهرستان میامی روئیت می‌شود و مردم محلی برای دقایقی طولانی حرکت آرام و کند آن را با چشم نظاره کرده و حتی برخی از این اتفاق فیلم برداری نیز کرده‌اند.

همزمانی این پدیده با بارش شهاب سنگی که از قبل توسط انجمن نجوم ایران و همچنین استان سمنان مطرح شده بود نخستین گمانه زنی‌ها را به این زمینه رهنمون ساخت و به همین دلیل نیز برخی مقامات محلی احتمال شهاب سنگ بودن شیء نورانی را مطرح ساخته بودند.

ملایری فرماندار میامی حتی در اظهار نظری با بیان اینکه احتمالاً این شیء نورانی یک شهاب سنگ است، گفت: باز هم باید تحقیقات بیشتری کرد اما محتمل این است که این شیء نورانی شهاب سنگ بوده باشد.

دیگر اظهار نظر درباره این شیء از سوی انجمن نجوم استان سمنان همزمان با صبح پنج شنبه بیان شد. انجمن نجوم طی اطلاعیه‌ای بیان داشت: آن‌چه مشاهده شده احتمالاً یک پروژه فضایی در حال تست یا یک زباله فضایی بوده است زیرا سرعت شیء نورانی مشاهده‌شده در میامی، بسیار کم‌تر از سرعت شهاب‌سنگ است.

استدلالی که انجمن نجوم استان سمنان درباره این پدیده دارد این است که وقتی یک شهاب‌سنگ تا این اندازه نورافشانی می‌کند یا بسیار به جو زمین نزدیک شده و یا جرم بالایی دارد که در هر دو حالت سرعت بسیار زیادی پیدا می‌کند احتمال شهاب بودن شیء نورانی مشاهده‌شده بسیار اندک است لذا این شیء نورانی احتمالاً پروژه‌ای فضایی است.

موضوع اما با ورود فرمانده سپاه شهرستان میامی به ماجرا نیز ابعادی تازه یافت. سرهنگ کشاورزیان که نخستین و تنها فرد نظامی استان سمنان است که به این پدیده واکنش نشان داده بیان کرد: شیء نورانی ایجادشده، شب گذشته در مناطق بین استان سمنان و خراسان شمالی واقع در کلاته‌های شرقی به سمت جاجرم مشاهده و تعدادی از ساکنان این منطقه صدا و نور ناشی از انفجار را شنیده و دیده‌اند.

سرهنگ کشاورزیان معتقد است هیچ دلیل محکمی از منشأ تولید صدای انفجار این شیء نورانی در آسمان وجود ندارد اما تحقیقات درباره شیء نورانی ایجادشده در شب گذشته ادامه خواهد داشت.

مقامات استان سمنان تا کنون درباره این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند و تلاش برای مصاحبه با مسئولان استانی نیز منوط به تحقیقات بیشتر از سوی این مسئولان شد. به نظر می‌رسد منشأ اصلی این پدیده هنوز برای مسئولان استانی نیز ناشناخته است و اظهار نظر درباره این موضوع به زمان اطلاع یافتن قطعی از دلیل آن موکول شده است.

مردم محلی اما از بزرگ بودن و وضوح بالای شیء نورانی خبر داده‌اند و حتی برخی معتقد هستند که شهاب سنگی در کار نبوده زیرا از میزان نور آن کاسته نشده بلکه بیشتر نیز شده است. حال باید به انتظار نشست و دید که تحقیقات مسئولان استان سمنان درباره این پدیده به کجا می‌انجامد.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها