سامانه نظارت آنلاین روی کامیون‌های یزد نصب می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد با اشاره به اینکه تمام اتوبوس‌های استان با سامانه سپهتن نظارت می‌شوند، از نصب این سامانه بر روی تمام کامیون‌های یزد خبر داد.

سامانه نظارت آنلاین روی کامیون‌های یزد نصب می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از یزد ، محسن صادقیان پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران حمل و نقل استان یزد با آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت، تردد شمارها و همچنین توزین‌های در حال حرکت تمام راه‌‌های استان را به صورت آنلاین تحت نظارت قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه حضور فیزیکی در شرایط فعلی نمی‌تواند خدمات لازم برای امنیت راه‌ها را تامین کند، گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه نظارت برخط اقدامات لازم صورت گرفته که بتوانیم بخش قابل توجهی از تصادفات را کاهش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در استان یزد صورت گرفته، نصب سامانه سپهتن بر روی تمام اتوبوس‌های یزد است.

صادقیان با اشاره به اینکه این سامانه از سال آینده بر روی کامیون‌های یزد هم نصب می‌شود بیان کرد: نصب این سامانه علاوه بر اینکه به صورت دقیق تمام فعالیت‌های راننده را تحت پوشش قرار می‌دهد، هشدارهای لازم را به راننده در حین رانندگی می‌دهد تا جلوی تصادفات گرفته شود.

وی تصریح کرد: تعداد تلفات تصادفات یزد از سال 90 تا 95 حدود 100 نفر کاهش یافته ولی الان شیب کاهش بسیار کند شده و نمی‌توان انتظار داشت با بهبود و نگهداری راه‌ها بتوان این آمار را بیشتر کم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: برای این منظور لازم است فرهنگ‌سازی لازم در زمینه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی انجام شود.

صادقیان تصریح کرد: در این زمینه به نظر می‌رسد که لازم است پویش یا جنبشی در ارتباط با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات در جامعه به وجود آید.

وی خواستار کمک ائمه جمعه و جماعات با ادارات راهداری و حمل و نقل استان شد و گفت: با توجه به تاثیر بسیار زیادی که سخنرانی‌های مذهبی بر روی مردم دارند، به نظر می‌رسد بیش از هر زمانی الان لازم است که ائمه جمعه و جماعات مردم را به رعایت قوانین رانندگی هدایت کنند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها