کمبود تکنولوژی بزرگترین مشکل صادرات درخراسان شمالی است

عضو اتاق بازرگانی و صادرکننده نمونه خراسان شمالی گفت: کمبود تکنولوژی و ماشین‌آلات پیشرفته بزرگترین مشکل صادرات کالا در خراسان شمالی است.

کمبود تکنولوژی بزرگترین مشکل صادرات درخراسان شمالی است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، امرالله فیضی در بجنورد ٬ با اشاره به سفر هیئت ترکیه‌ای به استان خراسان شمالی٬ اظهار داشت: تقاضای ما این است که در بجنورد امکانات را در زمینه های پایه‌ای آماده کنیم تا شرکت‌های ترکیه‌ای بتوانند با استفاده از تکنولوژی و دستگاه‌های پیشرفته٬ بحث فراوری و جلوگیری از خام فروشی را در استان به پیش ببرند.

وی افزود: خراسان شمالی ظرفیت وسیعی در ایجاد مواد اولیه و خام دارد که شرکت‌های خارجی با سرمایه‌گذاری در آن می‌توانند کالاهایی را با پایین‌ترین قیمت تولید و در بازارهای مختلف داخلی و خارجی و به قیمت مناسب عرضه کنند.

صادرکننده نمونه خراسان شمالی با بیان بخشی از ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان تصریح کرد: ما در بخش صنایع غذایی از جمله حبوبات، سیفی‌جات، میوه جات و سایر محصولات کشاورزی٬ تولیدات فراوانی داریم که متاسفانه بخشی از آن از بین می‌رود که می‌توان با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته٬ آن ها را بسته‌بندی و وارد بازار کرد.

فیضی تاکید کرد: مشکل اساسی کالاهای استان که توان صادرات پیدا نمی‌کنند٫ عدم وجود صنایع تبدیلی و وابسته است و دولت باید در این بخش همت بیشتری داشته و به کمک صادرکنندگان و تولیدکنند‌گان کالاهای کشاورزی استان بشتابد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها