۲۶۳۰ پروژه استان بوشهر نیمه‌ تمام هستند

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای ۳ هزار و ۲۰۰ پروژه عمرانی در استان بوشهر گفت: از این تعداد پروژه ۲ هزار و ۶۳۰ پروژه آن نیمه تمام است.

۲۶۳۰ پروژه استان بوشهر نیمه‌ تمام هستند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از بوشهر ، سیدمحمد حسن باستی صبح امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی بوشهر با اشاره به نقش مهم و جایگاه شورا اظهار داشت: شوراها نقطه عطفی در مدیریت شهری محسوب می‌شوند و نقش مهم و تاثیرگذار و تاثیرسازی در مدیریت شهر و شهرسازی دارند.

وی، با بیان اینکه در کشور بیش از 1244 شهر وجود دارد خاطر نشان کرد: 26 دستگاه دولتی و غیردولتی در حوزه مدیریت شهری مشارکت می‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مردم توقع و انتظاراتی از شورا و شهردار برای تحقق مطالباتشان دارند افزود: عمران شهری یک حوزه عمرانی متفاوت با دیگر عرصه‌ها است که باید پروژه‌ها بر اساس مطالبات مردم مورد توجه قرار بگیرد.

باستی، از وجود ارتباط معنادار و نانوشته بین مردم و حوزه مدیریت شهری وجود دارد تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی در سطوح مختلف ممکن است مردم توجه و حس نکنند ولی نگاه مردم و شهروندان به پروژه‌های عمران شهری نگاه خاص و ویژه‌ای است.

وی، از اجرای 3 هزار و 200 پروژه عمرانی در استان بوشهر خبرداد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها 1100 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که 2 هزار و 630 پروژه آن نیمه تمام است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌های یاد شده عمران شهری است افزود: برای اجرای پروژه‌های عمران شهری امسال افزون بر 500 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

باستی، از وجود 735 هزار شهروند در 37 شهر استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: شهر بوشهر به عنوان ویترین فعالیت‌های عمران شهری است که باید در اجرای طرح‌های عمرانی تمام اصول مهندسی و فنی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی، با تاکید بر برگزاری نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های مختلف اجرایی برای تسریع در حل بسیاری از مشکلات عمران شهری و تحقق مطالبات مردم گفت: 30 درصد جمعیت شهری استان بوشهر در مرکز استان سکونت دارند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، انتخاب شهردار را مهم‌ترین وظیفه شورای شهر دانست و تاکید کرد: انتخاب شهردار بوشهر، وقت آزمون خطا نیست کسی انتخاب شود که نظام شهرسازی پیشرفته دنیا بداند و نگاه ویژه‌ای به فصل مدیریت شهری و شهرسازی داشته باشد.

باستی با تاکید بر نقش مهم شهردار در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بیان کرد: با انتخاب صحیح شهردار علاوه بر اتخاذ تصمیم‌های درست مدیریت شهری، خدمات شایسته‌تری نیز به شهروندان ارائه می‌شود.

وی، بر حوزه سرمایه‌گذاری شهر بوشهر تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه شهر بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم گردشگری است لازم است زیرساخت‌های این حوزه از جمله هتل‌های 4 ستاره به بالا در دستور کار شورای شهر برای جذب سرمایه‌گذار قرار بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه شورا محل اختلاف نظر است گفت: باید اختلاف نظرها در شورای شهر جهت‌دار شود و منافع خصوصی، سلیقه‌ای و طیفی کنار گذاشته شود.

باستی، منابع مالی و اعتباری شهرداری‌ها را مهم‌ترین برنامه این عرصه دانست و تاکید کرد: درآمد پایدار در شهرداری‌ باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان بر اساس برنامه زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی را به سرمقصد منزل رسانده شود.

وی مصوبات شورا را در ارائه خدمات به شهروندان تعیین کننده دانست و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید به مصوبات شورای شهر توجه ویژه کنند و این در حالی است که نشست تعاملی شورای شهر با مسئولان باید در دستور کار قرار بگیرد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها