آیت‌الله علوی‌گرگانی: طلاب اهداف انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنند

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر بیان اهداف انقلاب اسلامی برای مردم از سوی طلاب، گفت: امام راحل برای آنکه مردم را به سمت نور و کمال سوق دهند انقلاب کردند و با پیروزی انقلاب آن‌ها را به راه حق و حقیقت سوق دادند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی: طلاب اهداف انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از قم ، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) جامعه المصطفی که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان اقسام شنیدن سخن اظهار داشت: برخی سخن را می‌شنوند اما حواسشان به مجلس نبوده و به حرف‌هایی که زده می‌شود توجه ندارند اما برخی نیز سخن را شنیده و آن را کاملاً حفظ کرده و در دل خود آن را ثبت می‌کنند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید آیات قران کریم تذکر برای کسانی است که با دل‌وجان این آیات را بشنوند، آن را حفظ کرده و در دل و جان خود ثبت کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در رابطه با به‌اندازه سخن گفتن گفت: ایشان می‌فرمایند سخن همچون دارویی است که کم آن سبب شفا و سخن گفتن زیاد برای انسان مطلوب نیست و ضرر و زیان برای انسان دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: خداوند با حضرت موسی(ع) صحبت می‌کرد و خداوند به ایشان گفته که ملت را به سمت نور و روشنایی دعوت و آن‌ها را از ظلمات خارج کند، این آیه نشان می‌دهد اگر به سمت نور حرکت نکنیم در ظلمات قرار داریم و ندانستن ظلمت است و علم نور است.

وی با تأکید بر حرکت انسان به سمت نور و کمال تصریح کرد: اهل علم باید به‌دنبال نور و روشنایی باشند، بیشتر طلاب گرفتار روزمرگی هستند، درحالی‌که باید به سمت کمال بروند و نباید اجازه دهند که وقتشان صرف مسائل بیهوده شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم هدف آمدن انبیا را خارج کردن امت خود از ظلمات دانست و گفت: طلاب هر یک همچون انبیا هستند که باید مردم را به سمت نور و کمال سوق دهند، چراکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند بعد از من پیغمبری نخواهد آمد اما می‌توانید پیام‌آور باشید.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر بیان اهداف انقلاب اسلامی برای مردم، خاطرنشان کرد: امام راحل برای آنکه مردم را به سمت نور و کمال سوق دهند انقلاب کردند و با پیروزی انقلاب آن‌ها را به راه حق و حقیقت سوق دادند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها