تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها در مجلس به زودی آغاز می‌شود

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از آغاز روند تفحص از این سازمان در آینده نزدیک خبر داد.

تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها در مجلس به زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از آنا، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده درباره تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ‌ها، گفت: این روند در مجلس آغاز شده و اعضای این هیئت عزم جدی برای آن دارند تا مشخص شود که یارانه بخش تولید که از محل مابه‌التفاوت افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دست آمده، در کجا هزینه شده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با طرح این سؤال که باید مشخص شود که وقتی قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافته، پول‌های آن در کجا هزینه شده است، اظهار داشت: احکام اعضای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی امضا و تأیید شده و روند این تحقیق و تفحص به زودی آغاز می‌شود.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: در روند تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌خواهیم ببینیم آیا واقعا دولت پولی برای پرداخت یارانه‌های نقدی دارد یا خیر و در مرحله بعد نیز به دنبال شفاف شدن هزینه‌کردهای درآمدهای حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها هستیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قانون‌گذار تکلیف درآمد‌های سازمان هدفمندی یارانه‌ها را روشن کرده که براساس این قانون، یک ردیف درآمدی و 3 ردیف هزینه‌کرد وجود دارد که پرداخت یارانه نقدی به مردم و پرداخت به بخش تولید از جمله ردیف هزینه‌کرد‌های این سازمان است؛ اما دولت از اجرای این قانون عدول کرده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگو با خانه ملت نحوه ارتباط سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها با مردم را یکی از محور‌های تفحص مجلس از این سازمان دانست و افزود: نحوه فعالیت ستاد و سازمان هدفمندی یارانه‌‌ها و نیز بررسی این موضوع که آیا مسئولان این سازمان جزء نجومی‌بگیر‌ها هستند یا خیر از دیگر ارکان تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌‌هاست.

کوچکی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به زودی در نشستی با مسئولان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها روند تفحص از این سازمان را آغاز کنیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها