4 مدال؛ دستاورد تکواندوکاران قم از قهرمانی ایران

هوگوپوشان استان قم در پایان یک هفته میزبانی از دختران و پسران تکواندوکار ایران در مسابقات آزاد قهرمانی کشور موفق به کسب چهار مدال شدند.

4 مدال؛ دستاورد تکواندوکاران قم از قهرمانی ایران

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از قم، تکواندو در ورزش قم رشته‌ای است که حدود یک دهه قبل توانست از پیکارهای قهرمانی نوجوانان جهان مدال طلا بگیرد، از قهرمانی دانشجویان آسیا صاحب نشان طلا شد و از مسابقات تکواندو قهرمانی غرب قاره کهن نیز صاحب مدال شد تا خود را به عنوان رشته‌ای موفق در ورزش قم مطرح کند.

* میزبانی یک‌هفته‌ای قم از تکواندو نوجوانان کشور

این رشته ورزشی اکنون صاحب یکی از حدود 50 نماینده استان قم در مسابقات ورزشی باشگاه‌های کشور است و یکی از میزبانی‌های مهم ورزش قم در سال 1396 را از پیکارهای آزاد قهرمانی رده سنی نوجوانان پسر و دختر کشور انجام داد، پیکارهای که در سالن 2 هزارنفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به انجام رسید.

* تکواندو امید قمی‌ها برای کسب سهمیه بازی‌های آسیایی و المپیک

رشته تکواندو یکی از رشته‌های المپیکی به شمار می‌رود و در ستادی که به نام ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک در اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم تشکیل شده یکی از رشته‌های ورزشی پرامید استان قم برای به دست آوردن دو سهمیه حضور در این دو رویداد مهم به شمار می‌رود.

متولی این رشته ورزشی که هیأت‌ تکواندو استان قم است نیز در راستای جامه عمل پوشاندن انتظارات از این رشته ورزشی، سرمایه‌گذاری بر روی استعدادها و نخبه‌های رده‌های سنی پایه را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده و با این شیوه، قم یکی از استان‌های موفق در تکواندو رده‌های پایه محسوب می‌شود.

* جمشیدی: قم به 4 نشان برنز تکواندو ایران دست یافت

رئیس هیأت‌ تکواندو استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به رضایت فدراسیون و تیم‌های میهمان از میزبانی قم اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این، با میزبانی از پیکارهای تکواندو قهرمانی رده سنی نوجوانان ایران زمینه بروز استعدادهای تکواندوکاران نخبه قمی را در سطح کشور یک فرصت مغتنم برای ما بود، ضمن اینکه از این میزبانی چهار نشان برنز پیکارهای قهرمانی پسران کشور نصیب تکواندو قم شد.

محمد جمشیدی خاطرنشان کرد: رقابت‌های تکواندو قهرمانی رده سنی نوجوانان پسر و دختر کشور به مدت یک هفته از 17 تا 23 آذر ماه به میزبانی هیأت‌ تکواندو استان قم در سالن 2 هزارنفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان به انجام رسید و سهم قمی‌ها چهار رتبه سومی بود.

* رمضانی: تکواندوکاران برتر به المپیک نوجوانان و قهرمانی جهان اعزام می‌شوند

معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم نیز به خبرنگار فارس گفت: این رقابت‌ها به واسطه اینکه جنبه انتخابی برای شناخت برترین‌ها به منظور حضور در اردوی انتخابی تیم اعزامی به پیکارهای کسب سهمیه المپیک نوجوانان جهان و مسابقات 2018 قهرمانی جهان را داشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و این عوامل موجب بالاتر رفتن سطح فنی و کیفی مسابقات شد.

روح‌الله رمضانی این میزبانی را یک فعالیت مثبت در کارنامه سال 1396 هیأت‌ تکواندو استان قم دانست و افزود: بیش از 700 تکواندوکار اعزامی از سراسر کشور را برای حضور در این دوره از رقابت‌ها میزبانی کرد و در مجموع علاقه‌مندان به تکواندو دو روز شاهد برگزاری رقابت‌های دختران و سه روز نیز میزبان برگزاری پیکارهای بخش پسران بودند و برترین‌ها به تیم ملی راه یافتند.

* برنز وزن 51 نخستین مدال قم از قهرمانی ایران

در روز نخست این دوره از رقابت‌‌ها تکواندوکاران اوزان اول، سوم و دهم در منهای 45، 51 و 78 کیلوگرم رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در پایان یک مدال نصیب تیم قم شد، ضمن اینکه در روزهای دوم و سوم نیز سه تکواندوکار دیگر تیم منتخب نوجوانان هیأت تکواندو استان قم روی سکوی برترین‌های این دوره از پیکارها رفتند.

* غلامی نخستین مدال‌آور قم

در وزن منهای 51 کیلوگرم این دوره از مسابقات آزاد نوجوانان ایران، امیرمحمد غلامی عضو تیم هیأت‌ تکواندو قم بود که تنها با یک باخت فرصت صعود به دیدار نهایی این وزن را از دست داد و در رده‌بندی نهایی پیکارهای وزن خود روی سکوی سوم رقابت‌ها ایستاد و به مدال برنز رسید.

در این وزن آرین آرش از تیم هیأت‌ قزوین و مهدی سخندان از تیم هیأت‌ تکواندو البرز به دیدار نهایی راه یافتند و در پایان مسابقه فینال نماینده قزوین روی سکوی نخست جای گرفت و قهرمان شد و مقام نایب‌قهرمانی این رقابت‌ها به مهدی سخندان از تیم هیأت‌ البرز رسید.

* برنز رشیدی از پیکارهای وزن 55 کیلوگرم

رقابت‌های روز دوم مسابقات آزاد تکواندو نوجوانان پسر ایران در اوزان چهارم، ششم، هشتم و نهم انجام شد و تکواندوکاران منهای 55، 63، 73 و 78 کیلوگرم به میدان رفتند که سهم قم در این روز دو مقام سومی و نشان برنز دیگر بود که در اوزان چهارم و هشتم به دست آمد.

در وزن منهای 55 کیلوگرم محمدمهدی رشیدی از تیم هیأت‌ قم روی سکوی سوم ایستاد و دومین نشان برنز تیم قم را به ارمغان آورد، در حالی که قهرمانی و نایب‌قهرمانی این وزن به محمدمصطفی دولت‌آبادی از کرمان و محمدحسین جلیل‌زاده از تیم هیأت‌ تکواندو البرز تعلق گرفت.

* داداش‌زاده سومین برنزی قم در وزن 73 کیلوگرم

در وزن منهای 73 کیلوگرم این مسابقات در سالن شهید حیدریان حسین داداش‌زاده سومین مدال‌آور تیم هیأت‌ تکواندو استان قم بود تکواندوکاری که چندین بار سابقه حضور در رقابت‌های کشوری را دارد و حتی به واسطه درخشش در دیگر میادین کشوری از تجربه بالایی برخوردار است.

داداش‌زاده نیز در این وزن یک بار نتیجه را واگذار کرد و در رده‌بندی نهایی این وزن با قرار گرفتن روی جایگاه سوم به نشان برنز دست یافت، ضمن اینکه در این وزن کامیاب مبینی از تهران رتبه نخست را کسب کرد و مقام نایب‌قهرمانی نصیب امیرحسین بهرآبادی از تیم هیأت‌ البرز شد.

* توکلی و موفقیت در کسب نشان برنز وزن 48 کیلوگرم

برگزاری پیکارهای روز سوم و پایانی در اوزان منهای دوم، پنجم و هفتم با مصاف تکواندوکاران منهای 48، 59 و 68 کیلوگرم یک رتبه سوم و نشان برنز دیگر برای تیم میزبان یعنی هیأت‌ تکواندو به دنبال داشت و سهم قمی‌ها با این مدال به سه نشان برنز افزایش پیدا کرد.

در وزن منهای 48 کیلوگرم علیرضا توکلی نماینده موفق هیأت‌ تکواندو قم بود که همانند دو برنزی دیگر تیم هیأت‌ قم تنها با یک شکست به چهارمین مدال برنز تیم هیأت‌ تکواندو قم دست یافت، در حالی که عرفان جمشیدی از مازندران و سعید احسانی از تهران در این وزن سکوهای اول و دوم را تصاحب کردند.

* سلیمانی داور نمونه قم در تکواندو قهرمانی کشور

محمد جمشیدی رئیس هیأت‌ تکواندو استان قم در پایان به انتخاب یکی از داوران تکواندو استان قم به عنوان داور نمونه این رقابت‌ها اشاره و اظهار کرد: در پایان این مسابقات حسین سلیمانی از قم در کنار جعفر پولادی از بوشهر و علی پوزش‌جدیدی از هیأت‌ البرز به عنوان بهترین داوران انتخابی تیم ملی نوجوانان در قم معرفی و تجلیل شدند.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها