۱۰ هزار مددجو در زنجان از خدمات بهزستی بهره‌مند می‌شوند

مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ هزار پرونده مددجویی در بهزیستی شهرستان زنجان ثبت شده و فعال است گفت: مددجویان از چرخه خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

۱۰ هزار مددجو در زنجان از خدمات بهزستی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، رزاق منافی به 10 هزار پرونده فعال مددجویی در شهرستان زنجان اشاره و اظهار داشت : مددجویان از چرخه خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 10 هزار پرونده در بهزیستی شهرستان زنجان ثبت و فعال است که از این تعداد 3 هزار و 764 نفر دارای معلولیت جسمی حرکتی ، یک هزار و 11 نفر معلولیت بینایی، یک هزار و 323 نفر معلولیت شنوایی ، یک هزار و 686 نفر معلولیت ذهنی ، یک هزار و 450 نفر معلولیت روانی و 379 نفر دارای معلولیت گفتاری هستند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به نقش کلیدی مددکاران در ارائه خدمات به مددجویان گفت: در حال حاضر نزدیک به 120 نفر مددکار در مراکز دولتی و غیردولتی به پرونده مددجویان رسیدگی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: همه پرونده‌های توانبخشی به شکل سالیانه توسط کارشناسان توانبخشی پایش می‌شود و کمیسیون ICF در این شهرستان به شکل مستمر برای تعیین و شدت نوع معلولیت برگزار می‌‌شود.

منافی تصریح کرد: هر کدام از معلولان بر اساس شرایط جسمی و روحی و بر اساس بررسی کمیسیون‌های تخصصی در بهزیستی درجه‌بندی شده و بر اساس نوع و شدت معلولیت صاحب پرونده می‌شوند و دریافت خدمات آنها بستگی به شدت نوع معلولیت دارد.

وی با بیان اینکه تمام معلولان زیر پوشش متناسب با میزان معلولیت خود از حمایت‌های مستمر این نهاد در بخش‌هایی همانند بیمه‌ای، اشتغال، تحصیل و مستمری استفاده می کنند، ابراز کرد: همه پرونده های تشکیل شده علاوه بر ثبت اطلاعات در سامانه پیمنت، در پرونده توانبخشی این سامانه نیز ثبت می‌شود.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 167 نفر از مددجویان بهزیستی شهرستان زنجان از مستمری ماهیانه بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: مابقی جامعه هدف از سایر خدمات موردی بهره مند می‌شوند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها