قرارداد ساخت ۹ هزار کانکس در روستاهای مناطق زلزله‌زده منعقد شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: قرارداد ساخت ۹ هزار کانکس از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه با بنیاد مسکن در روستاهای مناطق زلزله‌زده استان ‌منعقد شد.

قرارداد ساخت ۹ هزار کانکس در روستاهای مناطق زلزله‌زده منعقد شد

به گزاش خبر فوری به نقل از تسنیم، سرهنگ حسین قبادی بصیر در کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی استان در بحث زلزله اخیر اظهار داشت: قرارداد ساخت 9000 کانکس از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران در روستاهای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه منعقد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه ما در سطح استان تاکنون مهمان 31 سازمان بسیج سازندگی استانهای کشور بودیم گفت: در بحث تقسیم منطقه با کمک سازمان بسیج سازندگی کشور امور مربوط به منطقه زلزله‌زده روستایی به ما محول شد.

قبادی بصیر با اشاره به اینکه گروه‌های اعزامی از سایر استانها در این مدت با جغرافیای منطقه آشنا شدند عنوان کرد: در کنار این گروه‌ها افرادی را قرار دادیم که با رسوم و آداب مردم و جغرافیای منطقه آشنا بودند تا در این راستا مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه در منطقه بشیوه و پاطاق که حدود 9000 نفر جمعیت دارد جزء بیشترین منطقه استحفاظی روستایی است که به خود استان واگذار شده است عنوان کرد: اکنون نیروهای بسیج سازندگی خود استان در بحث خدمات‌رسانی و ساخت سکو برای کانکسها مشغول به فعالیت هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه هماهنگی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء در بحث ساخت کانکسها، رفع مشکلات دیگر از جمله برق و آب و هماهنگی با ادارات دیگر را از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در این مدت اخیر دانست و گفت: در زمینه عمرانی و سایر حوزه‌ها اقدامات مهمی نیز تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی همچنین در بحث زلزله امدادرسانی و کمک به کسانی که زیر آوار ماندند و انتقال این افراد به بیمارستان نقش داشته است افزود: خدمت‌رسانی و ارسال کمکهای اولیه به مردم مناطق زلزله‌زده علارغم بی نظمی‌های منطقه انجام شد.

قبادی بصیر با اشاره به اینکه در بحث سلامت مردم، گروه‌های جهادی علوم پزشکی تاکنون خدمات خوبی انجام دادند عنوان کرد: سپاه استان کرمانشاه در این راستا اقدام به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی بزرگی در منطقه سرپل‌ذهاب کرد.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی همچنین اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام شده است گفت: حضور روحانیان از سراسر رده‌های بسیج در منطقه، ارتباط با خانواده‌ها و مشاوره‌های روانشناسی از جمله این اقدامات بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه قرارگاه سازندگی استانها در بحث ایجاد سکو و احداث نصب کانکسها همواره قرارگاه خاتم‌الانبیاء را همراهی کردند اظهار کرد: از ابتدا مشکلاتی در این رابطه وجود داشت که خوشبختانه اکنون رفع شده و قضیه به روال عادی برگشته و سرعت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 300 کانکس در سطح روستاهای آسیب‌دیده از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال نصب است عنوان کرد: در شرایط کنونی 3000 کانکس در روستاها چه آنهایی که از طریق مردم ارسال شده و چه آنهایی که از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء ایجاد شده نصب شده است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها