ترنس ها سوژه نمایش می شوند

سامان ارسطو، زندگی یک ترنس را سوژه تیاتر می کند.

ترنس ها سوژه نمایش می شوند

به گزارش خبر فوری ، سامان ارسطو نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر سال گذشته نمایش "همان باش که نیستی" را در تماشاخانه فانوس اجرا کرد و سپس آن را در جشنواره تئاتری در برلین و سپس در پاریس روی صحنه آورد. این اثر نمایشی اجرایی بدون کلام از داستان زندگی یک ترنس بود که توانست برگزیده هفته پرفورمنس ایران با داورانی از کشور فرانسه شود. نمایش "همان باش که نیستی" نیز مانند نمایش "همتون منو می‌شناسید" بخشی از زندگی سامان ارسطو است که آن را در قالب یک اجرا به صحنه آورد.

وی قصد دارد نمایش "خودکار بیکار" را از 7 آذر ماه ساعت 17:30 با بازی افسانه میرباقرى، نادیا باوند، امیرموید باوند، مانا شریفیان، سامان ارسطو و نفیسه رمضانى در تماشاخانه پایتخت اجرا کند. ارسطو که نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی است درباره موضوع و مضمون آن به هنرآنلاین گفت: این نمایش به آزار و اذیت‌های جنسی در مورد زنان و کودکان اقلیت جنسی و ترنس‌سکشوال‌ها می‌پردازد و طیف اصلی نمایش درباره مسائل اجتماعی این قشر از جامعه است. نمایش "خودکار بیکار" ماجرای اتفاقات قبل و بعد از جراحی ترنس‌ها از زن به مرد و بالعکس است.

وی ضمن اشاره به اینکه این اثر نمایشی پداگوژیک و آموزشی است که به معضلات جامعه می‌پردازد و به صورت مستند روایت می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایش "خودکار بیکار" دیوار چهارم ندارد و در عمل تماشاگر در صحنه است. در این نمایش نفیسه رمضانی که روانشناس است نیز در صحنه حضور دارد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه نمایش‌هایی را که تاکنون روی صحنه آورده‌ام مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است و امیدوارم که آنها تماشاگر این اثر نیز باشند.

عوامل این نمایش عبارتند از: گرافیست: میثم قهرمانى، عکاس: کوروش برزى، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امیرموید باوند، طراح نور و صدا: سید مجید سیادت، روانشناس: نفیسه رمضانى و روابط عمومى و تبلیغات: حامد روحى و نازنین فراهانى.

33

حجم ویدیو: 19.12M | مدت زمان ویدیو: 00:07:01 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها