آلوده کننده محیط زیست در شفت به۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت از محکومیت متخلف محیط زیستی به دلیل آلوده کردن محیط زیست این شهرستان به چهار ماه حبس تعزیری از سوی دادگاه کیفری شفت خبرداد.

آلوده کننده محیط زیست در شفت به۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد

به گزارش سایت خبر فوری ، رضا زمانی در گفتگو با مهر اظهار کرد: دادگاه کیفری دادگستری شهرستان شفت متخلف آلوده کننده محیط زیست را به چهار ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

وی افزود: در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت از فردی که مبادرت به تخلیه زباله در رودخانه پسیخان واقع در حاشیه روستای جیرده شفت کرد بود این فرد را به چهار ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: این متخلف به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گفته این مسئول از آنجایی که کلیه رودخانه های استان گیلان حفاظت شده بوده و همچنین بر اساس قانون مدیریت پسماند، ریختن هر گونه زباله و نخاله در رودخانه ها ممنوع بوده پیگرد قانونی دارد با این متخلف نیز برخورد قاطع شد.

زمانی تصریح کرد: با توجه به اکوسیستم شکننده استان گیلان و به ویژه رودخانه ها، از عموم مردم و مسافران تقاضا داریم تا از ریختن زباله در مناطق طبیعی و معابر عمومی خودداری و در حفظ محیط زیست گیلان با وحدت و همدلی تلاش کنیم.

منبع: مهر

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها