کشف اشیاء عتیقه دوره اشکانی در سیاهکل و 65فقره چک جعلی در لاهیجان

پایگاه خبری پلیس از کشف اشیاء عتیقه متعلق به دوره اشکانی در شهرستان سیاهکل و دستگیری جاعل حرفه ای و کشف 65 فقره چک جعلی در لاهیجان خبر داد

کشف اشیاء عتیقه دوره اشکانی در سیاهکل و 65فقره چک جعلی در لاهیجان

به گزارش سایت خبر فوری ، به نقل از پایگاه خبری پلیس ، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل نیز از کشف اشیاء عتیقه مربوط به دوره اشکانی از حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید محمدی نسب گفت: ماموران انتظامی در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز توسط افرادی در یکی از روستاهای این شهرستان، جهت بررسی موضوع در محل حضور یافتند.

وی افزود: ماموران انتظامی با تحقیقات نامحسوس و آثار به جامانده از قاچاقچیان عتیقه در محل حفاری، مخفیگاه متهمان را شناسایی و با اخذ مجوز قضایی از این منزل بازرسی کرده و موفق به کشف 35 قطعه شئی عتیقه اعم از سه حلقه انگشتر طلا، دو عدد گوشواره، یک جام، یک پیش دستی، 28 قلم سنگهای قیمتی کار شده ، دو دستگاه فلز یاب و مقداری مواد مخدر تریاک شدند.

وی با اشاره به دستگیری سه قاچاقچی عتیقه در رابطه با این پرونده در یک باب منزل مسکونی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان اداره میراث فرهنگی، عتیقه های کشف شده مربوط به یکهزار و 300 سال قبل و مربوط به دوره اشکانیان است.
سرهنگ محمدی نسب اظهارداشت: متهمان 37، 32 و 30 ساله با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضای معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه اخبار و اطلاعات مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی لاهیجان گفت:در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی اقدام به جعل چک در این شهرستان می کند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ محمود قاسمی افزود: پلیس آگاهی پس از اطمینان از صحت موضوع موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شدند و با هماهنگی مقام قضایی این متهم 29 ساله را در مخفیگاهش دستگیر کردند که در بازرسی از محل اختفاء متهم 65 فقره انواع چک های جعلی بانکی کشف و ضبط شد.

وی اظهارداشت: در بررسی فنی از متهم مشخص شد وی چک های جعلی را در معاملات برنج استفاده می کرد و تاکنون 2 مالباخته که از متهم 690 میلیون ریال چک جعلی دریافت کرده اند شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی لاهیجان اعلام کرد: متهم جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد و تلاش برای شناسایی مالباختگان دیگر ادامه دارد.

همچنین سرهنگ رمضانعلی پور قاسم رودسر نیز گفت: ماموران انتظامی ایست بازرسی چابکسر در ادامه طرح تشدید کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک و دستور توقیف این خودرو را صادر کردند.

وی اظهارداشت: در بازرسی از این خودرو هزار و 24 عدد انواع چراغ اضطراری خارجی قاچاق کشف و ضبط شد که راننده 48 ساله این خودرو برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

وی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوع موضوع را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

منبع: پایگاه خبری پلیس؛

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها